-
Ikhlas
عربی زبان میں اخلاص خالص کرنے Ú©Ùˆ Ú©Ûتے Ûیں، شریعت Ú©ÛŒ اصطلاØ+ میں کسی بھی نیک عمل Ú©ÛŒ ادائیگی میں â€Ø³Ú†ÛŒ نیت“کا نام اخلاص ÛÛ’ Û” سچی نیت کا مطلب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ùˆ بھی نیک عمل کیا جائے اس سے صر٠اور ØµØ±Ù Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العالمین Ú©ÛŒ خوشنودی مقصود Ûو، اس میں ریاونمود اور کسی دنیاوی غرض Ú©ÛŒ آمیزش Ù†Û ÛÙˆÛ”
شرعی Ù†Ù‚Ø·Û Ù†Ø¸Ø± سے جب نیت میں آمیزش Ú©ÛŒ گنجائش Ù†Ûیں ÛÛ’ تو ان اعمال Ú©ÛŒ کیا Ø+یثیت جو اخلاص سے بالکل عاری اور دنیاوی اغراض میں سے کسی غرض Ú©Û’ لیے ÛÙˆÚº Û”
اخلاص تمام نیک اعمال Ú©ÛŒ جان ÛÛ’Û” اگر کسی نیک عمل میں اخلاص ÛÛ’ تو قابل قبول ÛÛ’ ÙˆØ±Ù†Û Ù†Ûیں۔ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø®Ù„Ø§Øµ ÛÛŒ اصل ایمان ÛÛ’Û” رسول اللÛا سے پوچھا گیا: یارسول Ø§Ù„Ù„Û ! ماالایمان ØŸ قال : الاخلاص†اے Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ رسول ا ایمان کیا ÛÛ’ØŸ آپ انے Ùرمایا: اخلاص“۔ (بیÛÙ‚ÛŒ ،ترغیب)
Ù„Ûذا جب اخلاص ÛÛŒ ایمان ÛÛ’ تو لازمی بات ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ بغیر کوئی بھی نیک عمل قابل قبول Ù†Ûیں Ûوسکتا Û” ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª پتھر Ú©ÛŒ لکیر ÛÛ’ Û”
Ø+ضرت ابوÛریرة رضی ا Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„Ù‰ الله عليه وسلم Ù†Û’ Ùرمایا:
قیامت Ú©Û’ دن سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ ایک Ø´Ûید لایا جائے گا، Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اسے اپنی نعمتیں گنوائے گا اور Ø´Ûید ان نعمتوں کا اقرار کرے گا ØŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اس سے پوچھے گا †تو Ù†Û’ نعمتوں کا Ø+Ù‚ ادا کرنے Ú©Û’ لیے کیا عمل کیا ؟“ ÙˆÛ Ú©ÛÛ’ گا:†میں Ù†Û’ تیری Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº جنگ Ú©ÛŒ Ø+تی Ú©Û Ø´Ûید Ûوگیا “ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ارشاد Ùرمائے گا †تو جھوٹ Ú©Ûتا ÛÛ’ تو Ù†Û’ بÛادر Ú©Ûلوانے Ú©Û’ لیے جنگ کی، سو دنیا میں تجھے بÛادر Ú©Ûا گیا “ پھر (Ùرشتوں Ú©Ùˆ ) Ø+Ú©Ù… Ûوگا اور اسے Ù…Ù†Û Ú©Û’ بل گھسیٹ کر جÛنم میں ڈال دیا جائے گا۔
اس Ú©Û’ بعد ÙˆÛ Ø¢Ø¯Ù…ÛŒ لایا جائے گا جس Ù†Û’ خود بھی علم سیکھا اور دوسروں Ú©Ùˆ بھی سکھایا اور قرآن پڑھا، Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اپنی نعمتیں یاد دلائے گا اور ÙˆÛ ( عالم) ان کا اقرار کرے گا ØŒ تب Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اس سے پوچھے گا †ان نعمتوں کا شکر ادا کرنے Ú©Û’ لیے تو Ù†Û’ کیا عمل کیا ؟“ ÙˆÛ Ø¹Ø±Ø¶ کرے گا †یا Ø§Ù„Ù„Û ! میں Ù†Û’ علم سیکھا ØŒ لوگوں Ú©Ùˆ سکھایا اور تیری خاطر لوگوں Ú©Ùˆ قرآن Ù¾Ú‘Ú¾ کرسنایا “ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ارشاد Ùرمائے گا †تو Ù†Û’ جھوٹ Ú©Ûا ØŒ تو Ù†Û’ علم اس لیے سیکھا ØªØ§Ú©Û Ù„ÙˆÚ¯ تمÛیں عالم Ú©Ûیں اور قرآن اس لیے Ù¾Ú‘Ú¾ کر سنایاتا Ú©Û Ù„ÙˆÚ¯ تجھے قاری Ú©Ûیں سو دنیا Ù†Û’ تمÛیں عالم اور قاری Ú©Ûا “ پھر (Ùرشتوں Ú©Ùˆ) Ø+Ú©Ù… Ûوگا اور اسے بھی Ù…Ù†Û Ú©Û’ بل گھسیٹ کر جÛنم میں ڈال دیا جائے گا۔
اس Ú©Û’ بعد تیسرا آدمی لایا جائے گا جسے دنیا میں خوشØ+الی اور Ûر طرØ+ Ú©ÛŒ دولت سے نوازا گیا تھا Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اسے اپنی نعمتیں جتلائے گا ÙˆÛ Ø´Ø®Øµ ان نعمتوں کا اقرار کرے گا پھر Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° سوال کرے گاâ€Ù…یری نعمتوں Ú©Ùˆ پا کر تو Ù†Û’ کیا کام کئے؟“ ÙˆÛ Ú©ÛÛ’ گا †یا Ø§Ù„Ù„Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ تیری Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº ان تمام جگÛÙˆÚº پر مال خرچ کیا جÛاں تجھے پسند تھا “ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ارشاد Ùرمائے گا†تو Ù†Û’ جھوٹ Ú©Ûا، تو Ù†Û’ صر٠اس لیے مال خرچ کیا ØªØ§Ú©Û Ù„ÙˆÚ¯ تجھے سخی Ú©Ûیں اور دنیا Ù†Û’ تجھے سخی Ú©Ûا“ پھر( Ùرشتوںکو) Ø+Ú©Ù… Ûوگا اور اسے بھی Ù…Ù†Û Ú©Û’ بل گھسیٹ کر جÛنم میں ڈال دیا جائے گا “۔ (صØ+ÛŒØ+ مسلم ØŒ باب من قاتل للریاءوالسمعةا ستØ+Ù‚ النار ØŒ Ø+دیث نمبر 1905)
Ù„Ûذا جب اخلاص ÛÛŒ ایمان ÛÛ’ تو لازمی بات ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ بغیر کوئی بھی نیک عمل قابل قبول Ù†Ûیں Ûوسکتا Û” ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª پتھر Ú©ÛŒ لکیر ÛÛ’ Û”
نیک اعمال میں سب سے اÙضل عبادات Ûیں Ø®ÙˆØ§Û ÙˆÛ Ù„Ø³Ø§Ù†ÛŒ Ûوںیا قلبی ØŒ جسمانی ÛÙˆÚº یامالی،کسی بھی قسم Ú©ÛŒ عبادت ÛÙˆ اس میں اخلاص کا Ûونا ضروری ÛÛ’ Û” Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø®Ù„Ø§Øµ Ú©Û’ بغیر جب دیگر نیک اعمال مقبول Ù†Ûیں Ûوسکتے تو عبادت Ø¨Ø¯Ø±Ø¬Û Ø§ÙˆÙ„ÛŒÙ° قبول Ù†Ûیں Ûوسکتی Û” Ù„Ûذا اگر اخلاص ÛÛ’ تو ٹھیک ÙˆØ±Ù†Û Ø¹Ø¨Ø§Ø¯Øª ‘عبادت Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العالمین Ú©ÛŒ ناÙرمانی ÛÙˆÚ¯ÛŒ جو باعث٠عذاب بھی ÛÛ’Û” ارشاد ربانی ÛÛ’
Ù‚Ùلْ Ø¥ÙÙ†Ùّي Ø£ÙÙ…Ùرْت٠أَنْ أَعْبÙدَ اللَّهَ Ù…ÙخْلÙصًا لَه٠الدÙّينَ، ÙˆÙŽØ£ÙÙ…Ùرْت٠لÙأَنْ Ø£ÙŽÙƒÙونَ أَوَّلَ الْمÙسْلÙÙ…Ùين Ž ØŒ Ù‚Ùلْ Ø¥ÙÙ†Ùّي أَخَاÙ٠إÙنْ عَصَيْت٠رَبÙّي عَذَابَ يَوْم٠عَظÙيم٠﴿(سورة الزمر11Û”13)
â€Ø§Û’ نبی (ا) آپ Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒØ¬Ø¦Û’ Ú©Û Ù…Ø¬Ú¾Û’ Ø+Ú©Ù… دیا گیا ÛÛ’ Ú©Û Ù…ÛŒÚºØ§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عبادت Ùˆ اطاعت گذاری Ú©Ùˆ اس Ú©Û’ لیے خالص کرتے Ûوئے کروں اور مجھے Ø+Ú©Ù… دیا گیا ÛÛ’ Ú©Û Ù…ÛŒÚº سب سے Ù¾Ûلا Ùرماںبردار بن جاؤں۔ آپ Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒØ¬Ø¦Û’ Ú©Û Ù…ÛŒÚº تو اپنے رب Ú©ÛŒ ناÙرمانی کرتے Ûوئے بڑے دن Ú©Û’ عذاب سے ڈرتا Ûوں۔“
ان آیات سے ØµØ§Ù Ù¾ØªÛ Ú†Ù„ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û Ø¹Ø¨Ø§Ø¯Øª خالصتاً Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ لیے Ûونی چاÛیے Û” ÛŒÛÛŒ اس Ú©ÛŒ Ù…Ø·Ù„ÙˆØ¨Û Ø§Ø·Ø§Ø¹Øª گزاری ÛÛ’Û” اگر عبادت Ø®Ø§Ù„ØµØªØ§Ù‹Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ لیے Ù†Ûیں ÛÛ’ تو ÛŒÛ Ø¹Ø¨Ø§Ø¯Øª Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ ناÙرمانی ÛÛ’ جو باعث عذاب ÛÛ’ Û” اسی لیے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ نیک کام یا عبادت کرتے Ûوئے Ûمارے جسموں اور صورتوں Ú©Ùˆ Ù†Ûیںدیکھتا Ø¨Ù„Ú©Û ØµØ±Ù Ø¯Ù„ÙˆÚº Ú©Ùˆ دیکھتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù† میں اخلاص ÛÛ’ یا Ù†Ûیں۔ اگر اخلاص ÛÛ’ تو ٹھیک ÙˆØ±Ù†Û Ø¹Ù…Ù„ ناقابل قبول Û”
ارشاد نبوی ÛÛ’: ان Ø§Ù„Ù„Û Ù„Ø§ÛŒÙ†Ø¸Ø± الی اجسامکم ولا الی صورکم ولکن ینظر الی قلوبکم(مسلم)
â€(نیک کام یا عبادت کرتے Ûوئے ) Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ تمÛارے جسموںاور صورتوں Ú©Ùˆ Ù†Ûیں دیکھتا Ø¨Ù„Ú©Û ØµØ±Ù Ø¯Ù„ دیکھتا ÛÛ’ ۔“
قربانی ایک نیک کام اور عبادت ÛÛ’ØŒ اس سلسلے میں
ارشاد ربانی ÛÛ’ : Ù„ÙŽÙ† یَنَالَ اللَّÛÙŽ Ù„ÙØ+ÙومÙÛَا وَلَا دÙمَاÙÛَا ÙˆÙŽÙ„ÙŽÚ©ÙÙ† یَنَالÙÛ٠التَّقوَی Ù…ÙÙ†Ú©ÙÙ… ï´¿(سورة الØ+ج 37)
â€Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ قربانیوں Ú©Û’ گوشت اور ان Ú©Û’ خون Ù†Ûیں Ù¾Ûنچتے Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³Û’ تو تمÛارے دلوں Ú©ÛŒ پرÛیزگاری Ù¾Ûنچتی ÛÛ’ Û” “
ÛŒÛÛŒ Ù…Ø¹Ø§Ù…Ù„Û ØªÙ…Ø§Ù… نیک کاموں اور عبادات Ú©Û’ ساتھ ÛÛ’ ØŒ اگر اخلاص اور تقوی ÛÛ’ تو Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العالمین Ú©Û’ Ûاں تمام اعمال مقبول Ûیں Ù†Ûیں تو Ù†Ûیں Û”
اخلاص Ú©Û’ بÛت سارے Ùوائد Ûیں جن میں چند درج ذیل Ûیں:
(1) اخلاص سے نیک اعمال قبول Ûوتے Ûیں Û”
(2) اخلاص آدمی Ú©Ùˆ Ù†Ùاق اور شرک سے بچاتا ÛÛ’ Û”
(3) اخلاص سے ضبط Ù†Ùس Ú©ÛŒ صÙت ÙˆØ+قیقت پیدا Ûوتی ÛÛ’ Û”
(4) اخلاص والے سے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ خوش رÛتا ÛÛ’ Û”
(5) اخلاص والوں Ú©ÛŒ برکت سے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ اس امت Ú©ÛŒ مدد Ùرماتا ÛÛ’Û” (نسائی )
(6) اخلاص سے پر عمل ÙˆØ³ÛŒÙ„Û Ú©Ø§ Ø¯Ø±Ø¬Û Ø±Ú©Ú¾ØªØ§ ÛÛ’Û” اگر اس Ú©Û’ وسیلے سے دعا Ú©ÛŒ جائے تو مصیبت دور Ûوتی ÛÛ’ Û” (بخاری )
(7) پرخلوص نیت پر ثواب ملتا ÛÛ’ Û” اگر آدمی Ù†Û’ کسی کام Ú©ÛŒ سچی نیت Ú©ÛŒ لیکن کسی ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ÙˆÛ Ú©Ø§Ù… Ù†Ûیں کرسکا تو Ù…Ø+ض نیت Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ایک ثواب ملتا ÛÛ’ اور اگر کرلے تو دس نیکیوں سے Ù„Û’ کر سات سو نیکیوں کا ثواب لکھا جاتا ÛÛ’ (بخاری)
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ûمیں اخلاص کا پیکر بننے Ú©ÛŒ توÙیق دے Û” آمین —
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
-
Forum Rules