Walaikum Asalam
hmmmm very nice
اسلام علیکم
برسی سعادت Ø+سن منٹو 18 جنوری 1955
سعادت Ø+سن منٹو اردو کا واØ+د کبیر اÙØ³Ø§Ù†Û Ù†Ú¯Ø§Ø± ÛÛ’ جس Ú©ÛŒ تØ+ریریں آج بھی ذوق Ùˆ شوق سے Ù¾Ú‘Ú¾ÛŒ جاتی ÛÛ’ Û” ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© صاØ+ب اسلوب نثر نگار ÛÛ’ جس Ú©Û’ اÙØ³Ø§Ù†Û Ù…Ø¶Ø§Ù…ÛŒÙ† اور خاکے اردو ادب میں بے مثال Ø+یثیت Ú©Û’ مالک Ûیں۔ منٹو ایک معمار اÙØ³Ø§Ù†Û Ù†ÙˆÛŒØ³ تھا جس Ù†Û’ اردو اÙØ³Ø§Ù†Û Ú©Ùˆ ایک نئی Ø±Ø§Û Ø¯Ú©Ú¾Ø§Ø¦ÛŒÛ” اÙØ³Ø§Ù†Û Ù…Ø¬Ú¾Û’ لکھتا ÛÛ’ منٹو Ù†Û’ ÛŒÛ Ø¨Ûت بڑی بات Ú©ÛÛŒ تھی۔ منٹو Ú©ÛŒ زندگی بذات خود ناداری انسانی جدوجÛد بیماری اور ناقدری Ú©ÛŒ ایک Ø§Ù„Ù…ÛŒÛ Ú©Ûانی تھی جسے اردو اÙسانے Ù†Û’ لکھا۔ منٹو Ù†Û’ دیکھی Ù¾Ûچانی دینا میں سے ایک ایسی دنیا دریاÙت Ú©ÛŒ جسے لوگ درخوراعتناء Ù†Ûیں سمجھتے تھے ÛŒÛ Ø¯Ù†ÛŒØ§ Ú¯Ù…Ø±Ø§Û Ù„ÙˆÚ¯ÙˆÚº Ú©ÛŒ تھی۔ جو Ù…Ø±ÙˆØ¬Û Ø§Ø®Ù„Ø§Ù‚ÛŒ نظام سے اپنی بنائی Ûوئی دنیا Ú©Û’ اصولوں پر چلتے تھے ان میں اچھے لوگ بھی تھے اور برے بھی۔ ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ منٹو کا موضوع تھے اردو اÙسانے میں ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© بÛت بڑی موضوعاتی تبدیلی تھی جو معمار اÙØ³Ø§Ù†Û Ù†ÙˆÛŒØ³ Ú©ÛŒ Ù¾ÛÙ„ÛŒ اینٹ تھی۔ اس Ú©Û’ اÙسانے Ù…Ø+ض واقعاتی Ù†Ûیں تھے ان Ú©Û’ بطن میں تیسری دنیا Ú©Û’ پس Ù…Ø§Ù†Ø¯Û Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û’ Ú©Û’ تضادات Ú©ÛŒ داستان موجود تھی۔
منٹو Ú©Û’ Ø+والے سے جناب
جناب Ù…Ø+مد Ø+مید شاÛد Ú©ÛŒ ایک تØ+ریر جس میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ منٹو کا اØ+Ø§Ø·Û Ø¨Ûت ÛÛŒ خوبی سے کیا ÛÛ’ Û”
Ø+سن عسکری Ù†Û’ لکھا تھا:
â€Ù…نٹو تو ایک اسلوب تھا.... Ù„Ú©Ú¾Ù†Û’ کا Ù†Ûیں جینے کا۔“
اÙس Ù†Û’ ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ لکھا تھا:
â€ÙˆØ§Ù‚عی منٹو بڑی خوÙناک چیز تھا Û” ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© بغیر جسم Ú©Û’ روØ+ بن کر Ø±Û Ú¯ÛŒØ§ تھا....منٹو سوچتا تو اØ+ساسات اور جسمانی اÙعال Ú©Û’ Ø°Ø±ÛŒØ¹Û ÛÛŒ تھا۔ لیکن ÛŒÛ Ú†ÛŒØ² ÙˆÛ ØªÚ¾ÛŒ جس Ú©Û’ متعلق اسپین Ú©Û’ صوÙیوں Ù†Û’ Ú©Ûا ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³Ù… Ú©ÛŒ بھی ایک روØ+ Ûوتی ÛÛ’ ‘ ÛŒÛ Ø±ÙˆØ+ منٹو Ù†Û’ پالی تھی....منٹو Ù†Û’ اپنی روØ+ Ú©Ùˆ بالکل ÛÛŒ بے Ø+Ùاظت Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ دیا تھا۔ Ûر چیز منٹو تک Ù¾Ûنچتی تھی Û” اور اتنے زور کا تصادم Ûوتا Ú©Û ÙˆÛ Ú†Ú©Ø±Ø§ Ú©Û’ Ø±Û Ø¬Ø§ØªØ§ØªÚ¾Ø§â€œ
تو یوں ÛÛ’ Ú©Û Ûندوستان Ú©Û’ ٹوٹ کر آزاد Ûونے اورمسلمانوں Ú©Û’ لیے ایک الگ مملکت Ú©Û’ قیام Ú©Û’ واقعات بھی ایسے تھے جن کا تصادم منٹو Ú©ÛŒ روØ+ سے Ûوا تھا ‘ اور تصادم اتنے زور کا تھا Ú©Û ÙˆÛ Ú†Ú©Ø±Ø§ کر Ø±Û Ú¯ÛŒØ§ تھا۔ ÛŒÛ Ø¬Ø³Û’ میں Ù†Û’ چکرا جانا Ú©Ûا Ûے‘ ÙتØ+ Ù…Ø+مد ملک Ù†Û’ اسے اپنی نئی کتاب†سعادت Ø+سن منٹو: ایک نئی تعبیر“ میں بدل جانا لکھا ÛÛ’ Û” خود پروÙیسر ملک ÛÛŒ Ú©Û’ الÙاظ میں:
†پاکستان Ú©Û’ قیام Ù†Û’ منٹو Ú©Û’ ÙکرواØ+ساس Ú©ÛŒ دÙنیا Ú©Ùˆ منقلب کر Ú©Û’ رکھ دیا تھا“
ÙˆÛ ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û :
â€Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ù¾Ûنچتے ÛÛŒ منٹو Ù†Û’ نئی زندگی Ú©Û’ نئے ممکنات Ú©Ùˆ کھنگالنا شروع کر دیا تھا۔“
ÙˆÛ Ù†Ø¦Û’ ممکنات کیا تھے ان پر اس کتاب Ú©Û’ Ú†Ú¾ نئے اور ایک پچاس سال پرانے مضمون میں تÙصیل سے بات Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’ Û” اور ساتھ ÛÛŒ ان اÛÙ… تØ+ریروں Ú©Ùˆ Ø¶Ù…ÛŒÙ…Û Ø¬Ø§Øª Ú©ÛŒ صورت بÛÙ… کردیا گیا ÛÛ’ جو اس موضوع پر معاون ÛÙˆ سکتی تھیں Û” ÛÙ… دیکھتے ÛÛŒÚºÚ©Û Ù‚ÛŒØ§Ù… پاکستان Ú©Û’ بعد تبدیل ÛÙˆ جانے والے منٹو Ú©Ùˆ ممتاز شیریں Ù†Û’ بÛت Ù¾ÛÙ„Û’ شناخت کرلیا تھا ۔اس Ù†Û’ â€Ù…نٹو کا تغیر اور ارتقا“ میں تقسیم Ú©Û’ بعد Ú©Û’ دور Ú©Ùˆ منٹو Ú©ÛŒ اَÙØ³Ø§Ù†Û Ù†Ú¯Ø§Ø±ÛŒ کا نیا دور قرار دیا تھا Û” صر٠وقت Ú©Û’ Ù„Ø+اظ سے Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ Ù„Ø+اظ سے بھی اس دورانئے میں اسے منٹو اپنی تخلیقات میں بدلا Ûوا نظر آیا تھا۔ اس کتاب میںپروÙیسر ملک Ú©ÛŒ دلچسپوں کا Ù…Ø+ور بھی ÛŒÛÛŒ تبدیلی رÛا ÛÛ’Û” اس کتاب کا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ø¨ØªØ§ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ú©ÛŒ Ûر اس تØ+ریر سے بھر پور ØªÙˆØ¬Û Ú©Û’ ساتھ گزرے Ûیںجو منٹو Ù†Û’ پاکستان آنے Ú©Û’ بعد Ù„Ú©Ú¾ÛŒ تھی۔
â€Ù…نٹو Ú©ÛŒ مثالیت پسندی‘ والے باب میں ÙˆÛ â€™Ø¨Ø§Ø³Ø·â€˜ اÙسانے کا ØªØ¬Ø²ÛŒÛ Ú©Ø±ØªÛ’ Ûیں Û” ÛŒÛ Ù…Ù†Ù¹Ùˆ کا کوئی اÛÙ… اَÙØ³Ø§Ù†Û Ù†Ûیںبنتا ‘ Ø¨Ù„Ú©Û Ù…ÛŒÚº اسے اس Ú©Û’ انتÛائی کمزور اÙسانوں میں شمار کرتا Ûوں‘ جو Ú©Ú†Ú¾ منٹو اس اÙسانے میں باسط Ú©Û’ ذریعے دکھا رÛا تھا ÙˆÛ Ù…Ø«Ø§Ù„ بنانے Ú©Ùˆ درست سÛÛŒ مگر Ûماری اپنی تÛذیبی روےے Ú©ÛŒ سدھائی Ûوئی جبلت اور Ù†Ùسیات سے مطابقت Ù†Û Ø±Ú©Ú¾ØªØ§ تھا تاÛÙ… پروÙیسر ملک اس Ú©Û’ ذریعے تبدیل Ø´Ø¯Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ú©ÛŒ مثالیت پسندی Ú©Ùˆ دکھایا دیا ÛÛ’ اور ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ بتادیا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ù†Û’ اس نئی مملکت میں کس سطØ+ Ú©Û’ اØ+ترام انسانیت کا خواب دیکھا تھا۔
†منٹوکی پاکستانیت“ کا عنوان پانے والا مضمون جÛاں منٹو Ú©Û’ Ù„Ú©Ú¾Û’ Ûوئے شیام Ú©Û’ قلمی خاکے â€Ù…رلی Ú©ÛŒ دھن“ سے معنی اخذ کرتا ÛÛ’ ÙˆÛیں پروÙیسر ملک اس Ú©Û’ اÙسانوں â€Ø³Ûائے“ اور â€Ø¯Ùˆ قومیں“ سے ایسے منٹو Ú©Ùˆ تلاش کر لاتے Ûیں جو روØ+انی اور تخلیقی سطØ+ پر ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª کررÛا Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ú©ÛŒ طر٠آنا اس کا شعوری ÙÛŒØµÙ„Û ØªÚ¾Ø§ اور بعد ازاں پاکستان Ú©ÛŒ روØ+انی شناخت Ú©Ùˆ قائم رکھنا اس Ú©ÛŒ اصل ترجیØ+ بن گیا تھا۔ منٹو بدل گیا تھامگر اس سر زمین Ú©Û’ لوگوں Ú©Û’ رویے Ù†Ûیں بدلے تھے اور اس پر منٹو برÛÙ… Ûوتا تھا Û” پر ÙˆÙیسر ملک کا Ú©Ûنا ÛÛ’ Ú©Û Ø¨Ø±Ø·Ø§Ù†ÙˆÛŒ تربیت یاÙØªÛ Ø+کمرانوں Ù†Û’ بÛت جلد Ûمیں عملاً Ø¯ÙˆØ¨Ø§Ø±Û Ù…ØºØ±Ø¨ÛŒ طاقتوں کا غلام بنادیا تھا جب Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ú©ÛŒ پاکستانیت Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª گورا Ù†Û ØªÚ¾ÛŒ Û” اس صورت Ø+ال پر منٹو Ù†Û’ صدائے اØ+تجاج بلند Ú©ÛŒ تھی.... اپنے اÙسانوں میں.... چچا سام Ú©Û’ نام اپنے خطوط میں....اور اپنے مضامین میں Û” جابجا منٹو Ú©ÛŒ تØ+ریروں میں اس اØ+تجاجی Ù„Û’ Ú©Ùˆ دیکھا جا سکتا ÛÛ’ اور اس Ø+والے سے ÛÙ… منٹو Ú©ÛŒ سچی پاکستانیت Ú©Ùˆ بھی شناخت کر سکتے Ûیں۔
منٹو اس بات پر Ùخر کرتا تھا Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø´Ù…ÛŒØ±ÛŒ تھالÛذا ÛŒÛ Ú©ÛŒÙˆÚº کر ممکن تھا Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø´Ù…ÛŒØ±ÛŒÙˆÚº Ú©ÛŒ غلامی پر Ú©Ú†Ú¾ Ù†Û Ú©Ûتا Û” پروÙیسر ملک Ù†Û’ اپنے مضمون†سعادت Ø+سن منٹو اور جنگ آزادی ءکشمیر“ میں بتایا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ ØªÙ†Ø§Ø²Ø¹Û Ú©Ø´Ù…ÛŒØ± میں پاکستان Ú©Ùˆ Ø+Ù‚ بجانب سمجھتا تھا ۔ان Ú©Ûنا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ù†Û’ اَÙØ³Ø§Ù†Û â€Ø¢Ø®Ø±ÛŒ سلیوٹ“ میں کشمیر Ú©Û’ Ø+والے سے پاک بھارت جنگ Ú©ÛŒ Ø°Ù…Û Ø¯Ø§Ø±ÛŒ برطانوی استعمار ڈالی اور †چچا منٹو Ú©Û’ نام بھتیجے کا خط “ میںاس مسئلے Ú©Ùˆ Ù†Û Ø³Ù„Ø¬Ú¾Ø§Ù†Û’ کا Ú¯Ù†Ø§Û Ú¯Ø§Ø± اقوام متØ+Ø¯Û Ú©Ùˆ Ù¹Ú¾Ûرایا ۔انÛÙˆÚº Ù†Û’ اÙس مضمون میں منٹوکے اَÙØ³Ø§Ù†Û â€ Ù¹ÛŒÙ¹ÙˆØ§Ù„ کا کتا“ پر بھی بات Ú©ÛŒ ÛÛ’ Û” ÛŒÛ ÙˆÛ Ø§ÙŽÙØ³Ø§Ù†Û ÛÛ’ Ú©Û Ûمارے Ûاں Ú©Û’ دانش ور اس Ú©ÛŒ Ú¯Ù…Ø±Ø§Û Ú©Ù† تاویلیں کرتے Ûوئے Ù†Ûیں شرماتے تاÛÙ… پروÙیسر ملک Ú©Û’ مطابق ÛŒÛ Ø§ÙŽÙØ³Ø§Ù†Û Ø¨ØªØ§ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ûرو ماﺅنٹ بیٹن Ú¯Ù¹Ú¾ جوڑ‘ Ù†Û’ پرانے دوست Ùوجیوں Ú©Ùˆ ایک دوسرے Ú©Û’ مقابل کر دیا‘ جب Ú©Û Ø+کومتوں Ú©ÛŒ نااÛلیوں Ù†Û’ اس جنگ Ú©Ùˆ طویل تر کرکے Ù†ØªÛŒØ¬Û Ø®ÛŒØ² Ù†Ûیں Ûونے دیا تھا اور صورت ÛŒÛاں تک Ù¾ÛÙ†Ú† گئی Ú©Û Ø¨Û’ مصر٠گولی چلنے Ù„Ú¯ÛŒ Û” کشمیر پر پاکستانی موق٠سے منٹو Ú©ÛŒ ÛÙ… Ø¢ÛÙ†Ú¯ÛŒ Ú©Û’ ثبوت Ú©Û’ طور پر پروÙیسر ملک Ù†Û’ اÙس Ú©ÛŒ اÙس تØ+ریر Ú©ÛŒ بھی نشاندھی Ú©ÛŒ ÛÛ’ جس میں منٹو Ù†Û’ اپنے Ù…Ø+بوب Ûندو دوست شیام Ú©Ùˆ مخاطب کرتے Ûوئے لکھا تھا:
†پیارے شیام‘ میں بمبئے ٹاکیز Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ کر چلا آیا تھا۔ کیا پنڈت جواÛر لال Ù†Ûرو کشمیر Ù†Ûیں Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ سکتے ؟“
â€Ø§Ù†Ù‚لاب پسند منٹو اور نام Ù†Ûاد ترقی پسند“ Ú©Û’ عنوان سے اس کتاب میں ترقی پسندوں Ú©ÛŒ خوب خبر Ù„ÛŒ گئی ÛÛ’ Û” اس باب میں منٹو Ú©ÛŒ ادبی اٹھان Ú©Ùˆ ایک ترقی پسند Ú©ÛŒ اٹھان Ú©Û’ طور پر دکھایا گیا ÛÛ’ ‘ جس Ù†Û’ اَÙØ³Ø§Ù†Û Ù†Ú¯Ø§Ø±ÛŒ Ú©ÛŒ دنیا میں قدم رکھنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ نامور اشتراکی ادیب اور مو ¿رخ باری علیگ Ú©Û’ زیر اثر عالمی Ùکشن کا بالعموم اور روسی Ùکشن کا Ú¯Ûرا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ú©ÛŒØ§ تھا Û” جس Ù†Û’ روسی ادب Ú©Û’ اس وقت تراجم کئے تھے جب انجمن ترقی پسند مصنÙین کا قیام عمل میں بھی Ù†Û Ø¢ÛŒØ§ تھا۔ اس Ù†Û’ منتخب روسی اÙسانوں کا ØªØ±Ø¬Ù…Û Ú©Ø±Ú©Û’ اردو دنیا میں ایک نئی ادبی تØ+ریک Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ûموار Ú©ÛŒ تھی Û” مگر طرÙÚ¯ÛŒ دیکھئے Ú©Û ÛŒÛÛŒ منٹو بعد ازاں ترقی پسندوں Ú©Ùˆ Ú©Ú¾Ù¹Ú©Ù†Û’ لگا تھا۔ پروÙیسر ملک Ù†Û’ اس باب میں دونوں Ú©Û’ رویوں کا Ø¬Ø§Ø¦Ø²Û Ù„Û’ کر ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª کیا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ درست تھا۔ Ù…Ø+مد Ø+سن عسکری Ú©ÛŒ ادبی رÙاقت منٹو Ú©ÛŒ غلطی Ù†Û ØªÚ¾ÛŒ Ø¨Ù„Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ روØ+انی اور سچے تخلیقی تقاضوں سے جڑ گیا تھا۔
اس نئی کتاب میں پروÙیسر ملک Ù†Û’ منٹو Ú©Û’ معرو٠اÙسانےâ€Ù¹ÙˆØ¨Û ٹیک سنگھ“ Ú©ÛŒ ایک نئی تعبیر Ú©ÛŒ ÛÛ’ ....جو واقعی نئی ÛÛ’ اور مجھے Ø+یرت Ûوتی ÛÛ’ Ú©Û Ø¢Ø¬ تک اردو ادب Ú©Û’ ناقدین Ù†Û’ اÙس رÙØ® سے کیوں Ù†Û Ø³ÙˆÚ†Ø§Û” سب اسے منٹو Ú©Û’ تقسیم Ú©Û’ دوران Ú©Û’ Ùسادات پر Ù„Ú©Ú¾Û’ Ûوئے اÙسانوں Ú©ÛŒ ذیل میں رکھ کر دیکھتے رÛÛ’Û” بجا Ú©Û Ù…Ù…ØªØ§Ø² شیریں Ù†Û’ منٹو پر جم کر لکھا اورخوب لکھا اور صاØ+ب ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ درست Ú©Û Ø§Ø³ Ù†Û’ منٹو Ú©Û’ ان اÙسانوں Ú©ÛŒ ÙÛرست بنائی جواسے بÛت پسند تھے تو اس میں جÛاں’Ûتک‘ ’کالی شلوار‘ ’بو‘ ’نیا قانون‘ ’بابو گوپی ناتھ‘ Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ â€™Ù…Ù…ÛŒ ’موذیل‘’ ننگی آوازیں‘ ’کھول دو‘ ’ٹھنڈا گوشت‘’اور ’سڑک کنارے ‘ Ú©Û’ نام آتے Ûیں ÙˆÛیںقدرے نیچے سÛÛŒ â€Ù¹ÙˆØ¨Û ٹیک سنگھ “ کا نام بھی آتا ÛÛ’ مگر اس اÙسانے Ú©ÛŒ کوئی تعبیر اس Ú©Û’ Ûاں ملتی ÛÛŒ Ù†Ûیں ÛÛ’ Û” ÛŒÛÛŒ عالم‘ منٹو Ú©Ùˆ رجعت پسندبنانے کا Ø·Ø¹Ù†Û Ù¾Ø§Ù†Û’ والے ‘Ø+سن عسکری Ú©Û’ Ûاں ملتاÛÛ’Û” دونوں اÙس Ø·Ø±Ù ØªÙˆØ¬Û Ø¯ÛŒØªÛ’ توبعد میں بÛت میں آنے والے سوں Ú©Ùˆ ٹھوکریں کھانے سے روک سکتے تھے Û” ÛŒÛÛŒ ٹھوکریں کھانے والے ÙتØ+ Ù…Ø+مد ملک Ú©Û’ اس مضمون Ú©Û’ اولین مخاطب Ûیں Û” میں اس مضمو Ù† Ú©Ùˆ اس کتاب کا دل Ú©ÛÙˆÚº گا جسے چھوتے ÛÛŒ میرا اپنادل دھڑکنا بھول گیا تھا۔
منٹو Ú©Û’ شاÛکار اَÙسانÛâ€Ù¹ÙˆØ¨Û ٹیک سنگھ“ Ú©ÛŒ تعبیر جس طرØ+ اور جس ØªÙˆØ¬Û Ø³Û’ پر ÙˆÙیسر ملک Ù†Û’ Ú©ÛŒ ÛÛ’ اÙس پر دل Ù¹Ùھکتا ÛÛ’ Û” اب سوال ÛŒÛ Ù¾ÛŒØ¯Ø§ Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± اس اÙسانے Ú©ÛŒ ÛŒÛ ØªØ¹Ø¨ÛŒØ± تھی تو ÛŒÛ Ø§ÙŽÙØ³Ø§Ù†Û Ø³Ù…Ø¬Ú¾Ù†Û’ میں اتنی دیر کیوں لگی۔ میں Ù†Û’ بÛت غور کیا تو اپنے آپ Ú©Ùˆ وارث علوی کا متÙÙ‚ پایا Ú©Û :
†اَÙØ³Ø§Ù†Û Ø§Ù¾Ù†Û’ Ø+سن کا راز Ùوراً سب پر ظاÛر Ù†Ûیں کرتا‘ ÙˆÛ ØµØ§Ø+ب نظر نقاد کا انتظار کرتا ÛÛ’ Û” اÙسانے Ú©ÛŒ معنیاتی بصیرت کا راز اس رشتے میں ÛÛ’ جو نقاداÙسانے سے قائم کرتا ÛÛ’Û” ÛŒÛ Ø±Ø´ØªÛ Ù…Ø+بت ‘نشاط اور وارÙتگی کا Ûوتا ÛÛ’ “
مجھے پر ÙˆÙیسر ملک Ú©Û’ Ûاں منٹو Ú©Û’ اس اÙسانے Ú©ÛŒ تعبیر اور تشریØ+ میںیÛÛŒ نشاط‘ وارÙتگی اور تنقیدی بصیرت ایک ساتھ متØ+رک نظر آتے Ûیں۔ اسی تنقیدی بصیرت (جو ÛرØ+ال میں ایک قومی شعور سے وابستگی پر مصر اور نازاں رÛتی ÛÛ’ )کا ÙÛŒØµÙ„Û ÛÛ’ Ú©Û â€Ù¹ÙˆØ¨Û ٹیک سنگھ“ کا موضوع برطانوی Ûند Ú©ÛŒ تقسیم Ù†Ûیں ÛÛ’ اور ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ Ú©Û ÛŒÛ Ø§ÙŽÙØ³Ø§Ù†Û Ùسادات Ú©Û’ پس منظر میں لکھا ÛÛŒ Ù†Ûیں گیا تھا۔ اس مضمون Ú©Û’ آغاز میں طارق علی پر گرÙت Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’ جس Ù†Û’ اَÙسانÛâ€ Ù¹ÙˆØ¨Û Ù¹ÛŒÚ© سنگھ“ Ú©Ùˆ برطانوی Ûند Ú©ÛŒ تقسیم اور نسل Ú©Ø´ÛŒ Ú©Û’ Ùسادات کا Ø´Ø§Ø®Ø³Ø§Ù†Û Ú©Ûا تھا Û” Ø¢Ú¯Û’ Ú†Ù„ کر Ù„Ú¯ بھگ وارث علوی Ù†Û’ بھی اس باب میں ایسی ÛÛŒ ٹھوکر کھائی اور اندازنظر قائم کیا Ú©Û:
†ملک تقسیم Ûوتے ÛÛŒ بشن سنگھ جس پاگل Ø®Ø§Ù†Û Ù…ÛŒÚº تھا اس Ú©Û’ باÛر بھی ایک بÛت بڑا پاگل Ø®Ø§Ù†Û Ú©Ú¾Ù„ گیا تھا....رات Ú©ÛŒ رات جغراÙÛŒÛ Ø¨Ø¯Ù„ گیا Û” روابط اور وابستگیاں بدل گئیں اور لوگ Ø¨Û ØªÙ…Ø§Ù… Ûوش مندی ایک ملک سے دوسرے ملک Ûجرت کرنے Ù„Ú¯Û’ ۔“
ÙتØ+ Ù…Ø+مد ملک Ù†Û’ واضØ+ کیا ÛÛ’ Ú©Û Ûندوستان Ú©ÛŒ تقسیم دراصل برٹش انڈیا Ú©ÛŒ سامراجی ÙˆØ+دت ٹوٹنے کا ÙˆÛ Ø§ÛÙ… ÙˆØ§Ù‚Ø¹Û ÛÛ’ جو دو قوموں Ú©ÛŒ آزاد قومی ریاستوں Ú©Û’ قیام Ú©ÛŒ نوید بن گیا تھا اور ÛŒÛ Ù‚ÙˆÙ…ÛŒÚº اپنے اپنے جغراÙیائی خطوں میں استعماری Ú†Ù†Ú¯Ù„ سے آزاد ÛÙˆ گئی تھیں Ù„Ûذا باÛر Ú©ÛŒ دنیا پر پاگل خانے Ú©Û’ اندر Ú©Û’ واقعات اور صورت Ø+ال Ú©Ùˆ منطبق Ù†Ûیں کیا جا سکتا۔ مصن٠نے Ú©Ûا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ú©Û’ اÙسانے کا موضوع Ù†Û ØªÙˆ تقسیم ÛÛ’ اور Ù†Û ÛÛŒ ÙØ³Ø§Ø¯Ø§ØªÛ”Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ اÙسانے کا موضوع Ø+اÙظے Ú©ÛŒ Ú¯Ù… شدگی اور تخیل Ú©ÛŒ موت ÛÛ’ Û” پروÙیسر ملک Ù†Û’ اÙسانے Ú©Û’ دیگر پاگل کرداروں Ú©Û’ ساتھ بشن سنگھ کا Ù…ÙˆØ§Ø²Ø§Ù†Û Ø§ÙˆØ± ØªØ¬Ø²ÛŒÛ Ú©Ø±ØªÛ’ Ûوئے ثابت کیا ÛÛ’ Ú©Û
Ù+.... دیگر کردار ÙˆÚº میں سے Ù¾Ûلا ÙˆÛ ØªÚ¾Ø§ ‘ جسے اس Ú©Û’ لواØ+قین پھانسی Ú©ÛŒ سزا سے بچانے Ú©ÛŒ خاطر پاگل قرار دے کر ÛŒÛاں بند کروا گئے تھے۔ ÛŒÛ Ú©Ø±Ø¯Ø§Ø±Ø¬Ø§Ù†ØªØ§ تھا Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† کیا ÛÛ’ اور Ú©Ûاں ÛÛ’Û”
Ù+....دوسرے پاگل سکھ کردار Ú©Û’ Ù…Ø+سوسات Ú©ÛŒ دنیا بھی قائم تھی اور Ù…Ø+سوس کر رÛا تھا Ú©Û Ûندوستان Ú©Ûاں Ûوگا بس اسے Ùکر تھی تو ÛŒÛÛŒ Ú©Û Ø§Ø³Û’â€™ Ûندستوڑوں‘ Ú©ÛŒ بولی Ù†Ûیں آتی تھی۔
Ù+....پروÙیسر ملک Ù†Û’ جن دو مزید پاگل کردارں کا ØªØ¬Ø²ÛŒÛ Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’ ÙˆÛ Ø¯ÙˆÙ†ÙˆÚº دماغ ماﺅ٠Ûوتے Ûوئے بھی Ù…Ø+سوس کر سکتے تھے ایک Ù†Û’ Ù…Ø+مد علی جناØ+ بن جانے کا دعوی کیا تھا اور دوسرے Ù†Û’ ماسٹر تارا سنگھ ÛÙˆ جانے کا۔ دونوں کا Ø±ÙˆÛŒÛ Ø§Ù†Ûیں الگ الگ قوم کا Ùرد بنا دیتا تھا Û”
یوں ÛŒÛ Ø³Ø§Ø±Û’ کردار Ù…Ø+سوسات Ú©ÛŒ Ù…Ø+دود سطØ+ پر سÛÛŒ بیرونی دنیا اور اس Ú©ÛŒ تبدیلیوں سے جڑے Ûوئے تھے Û” لیکن اÙسانے کا مرکزی کردار بشن سنگھ المعرو٠بیرونی دنیا سے بالکل کٹا Ûوا تھا Û” پروÙیسر ملک Ù†Û’ ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª کرنے Ú©Û’ بعد اÙسانے Ú©Û’ متن Ú©Û’ اس Ø+صے Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ù ØªÙˆØ¬Û Ø¯Ù„Ø§Ø¦ÛŒ ÛÛ’ جس میں منٹو Ù†Û’ اس کردار کا تعار٠کراتے Ûوئے لکھا تھا Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ Ø±Ø´ØªÛ Ø¯Ø§Ø±ÙˆÚº Ø+تی Ú©Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ بیٹی تک Ú©Ùˆ Ù†Ûیں Ù¾Ûچان سکتا تھا۔ یوں ÙˆÛ Ø§Ø³ اÙسانے Ú©ÛŒ ایسی تعبیر کرنے میں کامیاب ÛÙˆ گئے Ûیں جس سے اس Ú©ÛŒ خبر ملتی ÛÛ’ Ú©Û ØªÙ‚Ø³ÛŒÙ… Ú©Û’ Ø+والے سے منٹو کا تخلیقی شعور کس سطØ+ پر کام کر رÛا تھا۔ پر ÙˆÙیسر ملک کا Ú©Ûنا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù†Ù¹Ùˆ Ú©ÛŒ اس Ú©Ûانی Ú©ÛŒ صر٠ایک ÛÛŒ تعبیر ممکن ÛÛ’ اور ÙˆÛ ÛŒÛ Ú©Û Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ú©ÛŒ تØ+ریک ایک روØ+انی وابستگی کاکر Ø´Ù…Û ØªÚ¾ÛŒ اور تØ+ریک پاکستان قید مقامی سے رÛائی اور خوابوں Ú©ÛŒ سرزمین سے وابستگی کا Ø§Ø³ØªØ¹Ø§Ø±Û ØªÚ¾ÛŒ اور ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ Ú©Û Ø§Ù„Ú¯ قوم Ú©Û’ لیے ایک خود مختار اور آزاد نظریاتی مملکت Ú©Û’ قیام Ú©ÛŒ بات بشن سنگھ جیسے پاگلوں Ú©ÛŒ سمجھ میں Ø¢ÛÛŒ Ù†Ûیں سکتا تھا۔ میں سمجھتا ÛÙˆÚº Ú©Û Ù‚ÛŒØ§Ù… پاکستان Ú©Û’ بعد بدلے Ûوئے تناظر میں منٹو ÙÛÙ…ÛŒ Ú©Û’ لیے ÙتØ+ Ù…Ø+مد ملک Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ú©ØªØ§Ø¨ اس نئی تعبیر Ú©Û’ Ø+والے سے بÛت اÛÙ… ÛÙˆ جاتی ÛÛ’ Û”
Ù+Ù+Ù+
Last edited by Arslan; 05-08-2012 at 02:23 AM.
تیری انگلیاں میرے جسم میںیونÛÛŒ لمس بن Ú©Û’ Ú¯Ú‘ÛŒ رÛیں
ک٠کوزه گر میری مان لےمجھے چاک سے Ù†Û Ø§ØªØ§Ø±Ù†Ø§
Walaikum Asalam
hmmmm very nice
Ik Muhabbat ko amar karna tha.....
to ye socha k ..... ab bichar jaye..!!!!
Walikum Asalaamm...
hmm very good..
mai ne in ko ziyada nai parha mere cxn ne bht parha hai in ko...!!!
/up
nice sharing
​
shkriyaaa....
thanxx janabb
thanxx muraddd...
kabii waqtt Nikkall karr Parhnaa,,Issmat Chughtaii kayy Badd Jiss afsanaa Niggar nay mjhay Impress kiaa haii woh Montoo sahibb haiinnn...
thanxx
تیری انگلیاں میرے جسم میںیونÛÛŒ لمس بن Ú©Û’ Ú¯Ú‘ÛŒ رÛیں
ک٠کوزه گر میری مان لےمجھے چاک سے Ù†Û Ø§ØªØ§Ø±Ù†Ø§
kafi lamba hay aram sy prhu ga
Walaikumusalam
Informative Thread bnaya hai
Thanks for sharing
WALAIKUM ASSALAM
kal news main b araha tha ink baray main kuch
DUA...MUST READ AND MUST FORWARD
Then Which Of The Favours Of Your LORD Will You Deny?
"Be In This World As If You Were A Stranger Or A Traveler"
(Bukhari)