Assalam-o- Alaikum
Is mai'n koi shak nahi k aaj k taraq'qi yafta dor mai'n aur taleem k kafi hed tek aam ho janey k bawajood hum aaj tek mard aur aurat
ki tafreeq se bahir nahi nikal sakey aur ye jantey huwey bhi k Allah aur Allah k Rasool Hazrat Muhammed (saww) ne Aurat ko kia mertaba aur muqam ata kia hey manney k liye taiyar nahi aur is ka sub se ziyadha afsosnak pehlo ye hey k is jurm mai'n mardoo'n k sath sath aurtai'n bhi braber ki shreek hai'n
Allah hum sub k hal pe rehem fermaye aur hidayet ki doulat se nawazey
Ameen
Islam Mai'n Aurat Ka Muqam Aur Kirdar
خواتین انسانی معاشرے کا ایک لازمی اور قابل اØ+ترام کردار Ûیں۔ نبی آخرالزماں صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ ایک ارشاد Ú©Û’ مطابق مرد اور عورت ایک گاڑی Ú©Û’ دو Ù¾ÛÛ’Û’ Ûیں۔ کتنے آسان پیرائے میں ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª سمجھا دی گئی Ú©Û Ø¬Ø³ سے Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ Ú©ÛŒ اÛمیت Ú©Ù… Ûوئی اور Ù†Û ÛÛŒ ضرورت سے زائد بڑھ گئی۔ قرآن مجید Ù†Û’ اکثر انبیاءعلیھم السلام Ú©Û’ ساتھ انکے رشتوں کا بھی ذکر کیا ÛÛ’ اور ان میں سے Ú©Ú†Ú¾ Ù…Ø±Ø¯Ø§Ù†Û Ø±Ø´ØªÙˆÚº Ú©Û’ بارے میں تو بتایا گیا Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ غلط عقائد Ú©Û’ باعث ان پراﷲتعالٰی Ú©ÛŒ ناراضگی نازل Ûوئی لیکن نبیوں سے منسوب کوئی نسوانی Ø±Ø´ØªÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ Ù†Ûیں ملتا جواﷲ تعالی Ú©Û’ غضب کا شکار Ûوا Ûو، Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÛŒÚ© Ø¨Ø±Ú¯Ø²ÛŒØ¯Û Ù†Ø¨ÛŒ Ú©Ùˆ گود لینے Ú©Û’ عوض Ùرعون جیسے دشمن خدا Ú©ÛŒ بیوی بھی دولت ایمان سے مالا مال کر دی Ú¯Ø¦ÛŒÛ”Ø¬Ø¨Ú©Û Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø¬Ø§Ûلیت میں جزیرة العرب میں عورت Ú©Û’ لئے کوئی قابل ذکر Ø+قوق Ù†Û ØªÚ¾Û’ØŒ عورت Ú©ÛŒ Ø+یثیت Ú©Ùˆ ماننا تو درکنار اسکومعاشرے میں Ø²Ù†Ø¯Û Ø¨Ú¾ÛŒ رÛÙ†Û’ کاØ+Ù‚ تک Ù†Û ØªÚ¾Ø§ØŒ معاشرے میں عورت کا Ù…Ø±ØªØ¨Û Ùˆ مقام Ù†Ø§Ù¾Ø³Ù†Ø¯ÛŒØ¯Û ØªÚ¾Ø§ØŒ ÙˆÛ Ù…Ø¸Ù„ÙˆÙ… اور ستائی Ûوئی تھی، اور Ûر قسم Ú©ÛŒ بڑائی اور Ùضیلت صر٠مردوں Ú©Û’ لئے تھی۔ Ø+تی Ú©Û Ø¹Ø§Ù… معاملات زندگی میں بھی مرد اچھی چیزیں خود رکھ لیتے اور بے کارچیزیں عورتوں Ú©Ùˆ دیتے، Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø¬Ø§Ûلیت Ú©Û’ لوگوں Ú©Û’ اس طرز٠عمل Ú©Ùˆ قرآن Ø+کیم یوں بیان کرتا ÛÛ’Û”
(سور Ø© الانعام، 6 : 139)â€Ø§ÙˆØ± (ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ) Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ø¬Ùˆ (بچÛ) ان چوپایوں Ú©Û’ پیٹ میں ÛÛ’ ÙˆÛ Ûمارے مَردوں Ú©Û’ لئے مخصوص ÛÛ’ اور Ûماری عورتوں پر Ø+رام کردیا گیا ÛÛ’ØŒ اور اگر ÙˆÛ (بچÛ) مرا Ûوا (پیدا) ÛÙˆ تو ÙˆÛ (مرد اور عورتیں) سب اس میں شریک Ûوتے Ûیں، عنقریب ÙˆÛ Ø§Ù†Ûیں ان Ú©ÛŒ (من گھڑت) باتوں Ú©ÛŒ سزا دے گا، بیشک ÙˆÛ Ø¨Ú‘ÛŒ Ø+کمت والا خوب جاننے والا Ûے“
اس آیت Ú©Ø±ÛŒÙ…Û Ø³Û’ Ù¾ØªÛ Ú†Ù„Ø§ Ú©Û Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø¬Ûالت میںعورتوں اور مردوں Ú©Û’ درمیان چیزوں Ú©ÛŒ تقسیم اور لین دین Ú©Û’ معاملات میں Ù†Û ØµØ±Ù ØªÙریق Ú©ÛŒ جاتی Ø¨Ù„Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©Ùˆ مرد Ú©Û’ مقابلے میں نسبتاً کمتر سمجھا جاتا تھا۔ ÛŒÛÛŒ Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©ÛŒ Ø+یثیت کا اقرار کرنا تو درکنار ÙˆÛاں تو عورت سے اس Ú©Û’ جینے کا Ø+Ù‚ تک چھین لیا جاتاتھا۔ اس لئے Ù„Ú‘Ú©ÛŒ Ú©Û’ پیدا Ûونے پر ØºØµÛ Ù…ÛŒÚº Ûوتے اور انÛیں Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯ÙÙ† کردیا کرتے تھے۔ قرآن کریم میں ان قوموں Ú©Û’ اس طرز٠عمل Ú©ÛŒ عکاسی یوں Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’ :
(سورة النØ+Ù„ØŒ 16 ØŒ58ØŒ 59)â€Ø§ÙˆØ± جب ان میں سے کسی Ú©Ùˆ Ù„Ú‘Ú©ÛŒ (Ú©ÛŒ پیدائش) Ú©ÛŒ خبر سنائی جاتی ÛÛ’ تو اس کا Ú†ÛØ±Û Ø³ÛŒØ§Û ÛÙˆ جاتا ÛÛ’ اور ÙˆÛ ØºØµÛ Ø³Û’ بھر جاتا ÛÛ’ ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ÙˆÚº سے Ú† ±ھپا پھرتا ÛÛ’ اس بری خبر Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ جو اسے سنائی گئی ÛÛ’ØŒ (اب ÛŒÛ Ø³ÙˆÚ†Ù†Û’ لگتا ÛÛ’ Ú©Û) آیا اسے ذلت Ùˆ رسوائی Ú©Û’ ساتھ (زندÛ) رکھے یا اسے مٹی میں دبا دے (یعنی Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± کر دے)ØŒ خبردار! کتنا برا ÙÛŒØµÙ„Û ÛÛ’ جو ÙˆÛ Ú©Ø±ØªÛ’ Ûیں
اس آیت Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ù…ÛŒÚº اﷲتعالیٰ Ù†Û’ دور٠جاÛلیت Ú©ÛŒ اس غلط رسم Ú©Ùˆ بیان Ùرمایا ÛÛ’ اور اسکی مذمت Ú©ÛŒ Ûے۔اسی طرØ+ اسلام سے قبل دنیا Ú©ÛŒ مختل٠تÛذیبوں اور معاشروں کا بھی Ø¬Ø§Ø¦Ø²Û Ù„ÛŒØ§Ø¬Ø§Ø¦Û’ تو ÛÙ… اس Ù†ØªÛŒØ¬Û Ù¾Ø±Ù¾Ûنچتے Ûیں Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª بÛت مظلوم اور معاشرتی Ùˆ سماجی عزت Ùˆ اØ+ترام سے Ù…Ø+روم تھی، اسے تمام برائیوں کا سبب اور قابل Ù†Ùرت تصور کیا جاتا تھا، یونانی، رومانی، ایرانی اور Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø¬Ø§Ûلیت Ú©ÛŒ تÛذیبوں اور ثقاÙتوں میں عورت Ú©Ùˆ ثانوی Ø+یثیت سے بھی کمتر Ø¯Ø±Ø¬Û Ø¯ÛŒØ§ جاتا تھا۔ مگر عورت Ú©ÛŒ عظمت، اØ+ترام اور اس Ú©ÛŒ صØ+ÛŒØ+ Ø+یثیت کا واضØ+ تصور اسلام Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ú©Ûیں نظر Ù†Ûیں آتا۔اسلام Ù†Û’ بیٹیوں Ú©Ùˆ Ø²Ù†Ø¯Û Ø¯Ø±Ú¯ÙˆØ± کرنے Ú©ÛŒ ممانعت کرکے دور٠جاÛلیت Ú©ÛŒ اس رسم بد کا قلع قمع کیا۔اور عورت Ú©Ùˆ ÙˆÛ Ø¨Ù„Ù†Ø¯ مقام عطا کیا جس کا ÙˆÛ Ù…Ø³ØªØ+Ù‚ تھی۔
دین اسلام میں عورت کا مقام Ùˆ مرتبÛ
اسلام Ù†Û’ عورت Ú©Ùˆ مختل٠نظریات Ùˆ تصورات Ú©Û’ Ù…Ø+دود دائرے سے نکال کر بØ+یثیت انسان Ú©Û’ عورت Ú©Ùˆ مرد Ú©Û’ یکساں Ø¯Ø±Ø¬Û Ø¯ÛŒØ§ØŒ اسلام Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¨Ø§Ù‚ÛŒ تمام تÛذیبوں Ù†Û’ خصوصاً مغرب جو آج عورت Ú©ÛŒ آزادی، عظمت اور معاشرے میں اس Ú©Ùˆ مقام Ùˆ منصب دلوانے کا سÛرا اپنے سر باندھنا چاÛتاÛÛ’Û” لیکن اس معاشرے Ù†Û’ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©Û’ Ø+قوق Ú©Ùˆ سبوتاژ کیا، اور عورت Ú©Ùˆ اپنی Ù…Ø+Ú©ÙˆÙ…Û Ø§ÙˆØ± Ù…Ù…Ù„ÙˆÚ©Û Ø¨Ù†Ø§ کر رکھا۔ ÛŒÛÛŒ ÙˆØ¬Û ÛÛ’ Ú©Û Ø¯Ù†ÛŒØ§ Ú©ÛŒ مختل٠تÛذیبوں اور اقوام Ù†Û’ عورت Ú©Û’ لئے سینکڑوں قانون بنائے مگر ÛŒÛ Ù‚Ø¯Ø± ت کا Ú©Ø±Ø´Ù…Û ÛÛ’ Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ù†Û’ اسلام Ú©Û’ سوا اپنے Ø+قوق Ú©ÛŒ Ú©Ûیں داد Ù†Û Ù¾Ø§Ø¦ÛŒÛ”Ø§Ù„ØºØ±Ø¶ یونانی تÛذیب سے Ù„Û’ کر روم، Ùارس، Ûندوستان، ÛŒÛودی اور عیسائی تÛذیب Ù†Û’ عورت Ú©Ùˆ معاشرے میں کمتر Ø¯Ø±Ø¬Û Ø¯Û’ رکھا تھا،انÛÙˆÚº Ù†Û’ دنیا میں برائی اور موت Ú©ÛŒ Ø°Ù…Û Ø¯Ø§Ø± اور اصل ÙˆØ¬Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©Ùˆ قرار دیا، Ø+تیٰ Ú©Û Ø§Ù†Ú¯Ù„ÛŒÙ†Úˆ Ú©Û’ آٹھویں Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û (Henry-8) Ú©Û’ بارے میں Ú©Ûا جا تا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ù†Û’ اپنے دور میں پارلیمنٹ میں ÛŒÛ Ù‚Ø§Ù†ÙˆÙ† پاس کیا گیا ØªÚ¾Ø§Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª اپنی مقدس کتاب انجیل Ú©ÛŒ تلاوت تک Ù†Ûیں کرسکتی Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ù†Ø§Ù¾Ø§Ú© تصور Ú©ÛŒ جاتی تھی۔جدید تÛذیب بھی عورت Ú©Ùˆ ÙˆÛ Ø+یثیت Ù†Û Ø¯Û’ سکی جس Ú©ÛŒ ÙˆÛ Ù…Ø³ØªØ+Ù‚ تھی ۔ارتقائے تÛذیب Ù†Û’ عورت Ùˆ مرد Ú©Û’ درمیان Ùاصلوں Ú©Ùˆ اتنا بڑھا دیا Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©ÛŒ Ø+یثیت Ú©Ùˆ اور Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù¾Ø³Øª کردیا۔ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø§Ø²ÛŒÚº مذÛب اور خصوصاً بڑی بڑی تÛذیبوں Ù†Û’ صنÙ٠نازک Ú©Ùˆ ناپاک بتا کر اس کا Ø±ØªØ¨Û Ø§ÙˆØ± بھی Ú©Ù… کردیا۔ مگر اسلامی تÛذیب Ù†Û’ عورت Ú©Ùˆ عظیم مقام دیا، Ø¨Ù„Ú©Û Ú©Ø§Ø¦Ù†Ø§Øª کا اÛÙ… ترین جز قرار دیا۔
عصر Ø+اضر Ú©ÛŒ جدید علمی تÛذیب Ù†Û’ اسے ایک اٹل Ø+قیقت تسلیم کر لیا Ûے۔لیکن جÛاں عورت کا وجود مرد Ú©ÛŒ زندگی Ú©Û’ نشو Ùˆ ارتقاءمیں ایک Ø+سین اور مو ¿ثر Ù…Ø+رک تھا، ÙˆÛاں مردوں Ù†Û’ عورت Ú©Ùˆ ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ عیش کوشی اور عشرت پرستی کا ادنیٰ Ø+Ø±Ø¨Û Ø§ÙˆØ± Ø°Ø±ÛŒØ¹Û ØªØµÙˆØ± کیا اور یوں معاشرے میں اس Ú©ÛŒ Ø+یثیت ایک زر خرید کنیز Ú©ÛŒ سی بن کر Ø±Û Ú¯Ø¦ÛŒØŒ اقوام عالم Ú©ÛŒ تاریخ Ú©Û’ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ø³Û’ معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ø¯Ù†ÛŒØ§ Ú©ÛŒ بڑی سے بڑی تÛذیب Ú©ÛŒ تباÛÛŒ ایسے Ø+الات میں Ûوئی جب عورت اپنی صØ+ÛŒØ+ Ø+یثیت Ú©Ú¾Ùˆ بیٹھی اور مرد Ú©Û’ Ûاتھوں میں Ø¢Ù„Û Ú©Ø§Ø± بن گئی۔اسلام Ú©ÛŒ آمد عورت Ú©Û’ لئے غلامی، ذلت اور ظلم Ùˆ استØ+صال Ú©Û’ بندھنوں سے آزادی کاپیغام تھی۔ اسلام Ù†Û’ ان تمام قبیØ+ رسوم کا قلع قمع کردیا جو عورت Ú©Û’ انسانی وقار Ú©Û’ مناÙÛŒ تھیں، اور عورت Ú©Ùˆ ÙˆÛ Ø+یثیت عطا Ú©ÛŒ جس سے ÙˆÛ Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û’ میں اس عزت Ùˆ تکریم Ú©ÛŒ مستØ+Ù‚ قرار پائی جس Ú©Û’ مستØ+Ù‚ مرد Ûیں۔اﷲ تبارک Ùˆ تعالیٰ Ù†Û’ تخلیق Ú©Û’ درجے میں عورت Ú©Ùˆ مرد Ú©Û’ ساتھ ایک ÛÛŒ Ù…Ø±ØªØ¨Û Ù…ÛŒÚº رکھا ÛÛ’Û” اسی طرØ+ انسانیت Ú©ÛŒ تکوین میں عورت مرد Ú©Û’ ساتھ ایک ÛÛŒ Ù…Ø±ØªØ¨Û Ù…ÛŒÚº ÛÛ’Û” ارشاد٠باری تعالیٰ ÛÛ’Û”
â€Ø§Û’ لوگو! اپنے رب سے ڈرو جس Ù†Û’ تمÛاری پیدائش (Ú©ÛŒ ابتدائ) ایک جان سے Ú©ÛŒ پھر اسی سے اس کا جوڑ پیدا Ùرمایا پھر
ان دونوں میں سے بکثرت مردوں اور عورتوں (کی تخلیق) کو پھیلا دیا“
اﷲ تعالیٰ Ú©Û’ Ûاں نیک عمل کا اجر دونوں Ú©Û’ لئے برابر قرار پایا ÛÛ’ØŒ Ú©Û Ø¬Ùˆ کوئی بھی نیک عمل کرے گا اسے پوری اور برابر جزاءملے گی، اس Ú©Ùˆ Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ اور جنت میں داخلے Ú©ÛŒ خوش خبری ملے گی، ارشاد ربانی ÛÛ’ : (النØ+Ù„ØŒ 16 : 97)
â€Ø¬Ùˆ کوئی نیک عمل کرے (خواÛ) مرد ÛÙˆ یا عورت Ø¬Ø¨Ú©Û ÙˆÛ Ù…ÙˆÙ…Ù† ÛÙˆ تو ÛÙ… اسے ضرور Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ Ú©Û’ ساتھ Ø²Ù†Ø¯Û Ø±Ú©Ú¾ÛŒÚº گے،اور انÛیں ضرور ان کا اجر (بھی) عطا Ùرمائیں Ú¯Û’ ان اچھے اعمال Ú©Û’ عوض جو ÙˆÛ Ø§Ù†Ø¬Ø§Ù… دیتے تھے اﷲ تعالیٰ Ù†Û’ اپنی رضا اور Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ دنیا Ùˆ آخرت میں عطا کئے جانے Ú©ÛŒ خوشخبری Ú©Ùˆ عمل صالØ+Û Ú©Û’ ساتھ مشروط کیا، جس طرØ+ دوسرے مقام پر عمل٠صالØ+Û Ú©Ùˆ جنت Ú©Û’ داخلے اور رزق٠کثیر Ú©Û’ ساتھ مشروط کیا، ارشاد Ùرمایا : (سورة المومن، 40 : 40)
â€Ø¬Ø³ Ù†Û’ برائی Ú©ÛŒ تو اسے Ø¨Ø¯Ù„Û Ù†Ûیں دیا جائے گا مگر صر٠اسی قدر، اور جس Ù†Û’ نیکی کی، Ø®ÙˆØ§Û Ù…Ø±Ø¯ ÛÙˆ یا عورت اور مومن بھی ÛÙˆ تو ÙˆÛÛŒ لوگ جنّت میں داخل ÛÙˆÚº Ú¯Û’ انÛیں ÙˆÛاں بے Ø+ساب رÙزق دیا جائے گا ۔اسی طرØ+ ارشاد باری ÛÛ’ :
(آل عمران،3 : 195)â€Ù¾Ú¾Ø± ان Ú©Û’ رب Ù†Û’ ان Ú©ÛŒ دعا قبول Ùرما Ù„ÛŒ (اور Ùرمایا) یقینا میں تم میں سے کسی Ù…Ø+نت والے Ú©ÛŒ مزدوری ضائع Ù†Ûیں کرتا Ø®ÙˆØ§Û Ù…Ø±Ø¯ ÛÙˆ یا عورت“
اس طرØ+ دین اسلام Ù†Û’ مرد Ùˆ عورت Ú©Ùˆ برابر کا مقام عطا Ùرمایا Ø¨Ù„Ú©Û Ø¹ÙˆØ±Øª Ú©Ùˆ ÙˆÛ Ù…Ù‚Ø§Ù… عطا Ùرمایا جو کسی بھی قدیم اور جدید تÛذیب Ù†Û’ Ù†Ûیں دیا۔ Ø+ضورنبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اÛÙ„ ایمان Ú©ÛŒ جنت ماں Ú©Û’ قدموں تلے قرار دے کر ماں Ú©Ùˆ معاشرے کا سب سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ù…Ú©Ø±Ù… Ùˆ Ù…Ø+ترم مقام عطا کیا، اور ایک بیٹی Ú©Ùˆ اØ+ترام Ùˆ عزت کا مقام عطا کیا، اسلام Ù†Û’ Ù†Û ØµØ±Ù Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±ØªÛŒ Ùˆ سماجی سطØ+ پر بیٹی کا مقام بلند کیا Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³Û’ وراثت میں Ø+قدار Ù¹Ú¾Ûرایا، Ø+ضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اس دنیا میں عورت Ú©Û’ تمام روپ اور کردار Ú©Ùˆ اپنی زبان٠مبارک سے یوں بیان Ùرمایا Ú©Û Ø¬Ø³ دور میں عورت Ûو، جس مقام پر ÛÙˆ اور اپنی Ø+یثیت کا Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Û Ú©Ø±Ù†Ø§ چاÛÛ’ تو ÙˆÛ Ø§Ù† کرداروں Ú©Ùˆ دیکھ کر اپنی Ø+یثیت Ú©Ùˆ Ù¾Ûچان سکتی ÛÛ’ Û” Ø+ضورنبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ùرمایا دونوں جÛانوں Ú©ÛŒ عورتوںمیں بÛترین عورتیں چار Ûیں، Ø+ضرت مریم بنت عمران علیھماالسلام، (ا ±م المو ¿منین) Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ø¹Ù„ÛŒÚ¾Ù…Ø§ السلام،Ø+ضرت Ø³ÛŒØ¯Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ø§Ù„Ø²Ûراءسلام اﷲ علیÛا اور Ùرعون Ú©ÛŒ بیوی Ø¢Ø³ÛŒÛ Ø¹Ù„ÛŒÛاالسلام۔“
اس Ø+دیث Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ø+ضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ چار عورتوں Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ù Ø§Ø´Ø§Ø±Û Ùرما کر Ø+قیقت میں چار بÛترین کرداروں Ú©ÛŒ نشاندÛÛŒ Ùرمادی، اور ÙˆÛ Ú©Ø±Ø¯Ø§Ø± جس سے اﷲ اور اس کا رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… راضی Ûوئے اور اس مقام سے سرÙراز Ùرمایا جو کسی اور Ú©Ùˆ نصیب Ù†Û Ûوا، ÙˆÛ Ú©Ø±Ø¯Ø§Ø± کیا ÛÛ’Û”
ایک ماں کا کردار Ø+ضرت مریم بنت عمران
ایک عظیم بیوی کا کردار Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ø§Ù„Ú©Ø¨Ø±ÛŒÙ°
ایک عظیم بیٹی کا کردار Ø+ضرت ÙØ§Ø·Ù…Û Ø§Ù„Ø²Ûرا
ایک عظیم عورت کا کردار Ø+ضرت آسیÛ
ان چاروں کرداروں پر نظر دوڑا کر Ûر عورت اپنی Ø+یثیت Ú©Ùˆ Ù¾Ûچان کر اپنے کردار Ú©Ùˆ متعین کرسکتی ÛÛ’ØŒÚ©Û ÙˆÛ Ú©ÙˆÙ† سے راز تھے جنÛÙˆÚº Ù†Û’ ان Ûستیوں Ú©Ùˆ خیر النساءکے لقب سے سرÙراز کیا؟
Ø+ضرت مریم بنت عمران
Ø+ضرت مریم بنت عمران Ú©Ùˆ بÛترین عورت قرار دیا، اس میں کونسا راز اور Ø+کمت تھی جس Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ان Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù…Ù‚Ø§Ù… ملا؟ اگر ÛÙ… Ø+ضرت مریم Ú©ÛŒ Ø³ÛŒØ±ØªÙ Ø·ÛŒØ¨Û Ú©Ø§ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ú©Ø±ÛŒÚº تو Ûمیں Ù¾ØªÛ Ú†Ù„ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø¹ÙˆØ±Øª ÛÙˆ کر اﷲ Ú©ÛŒ بÛت بڑی ÙˆÙ„ÛŒÛ Ú©Ø§Ù…Ù„ÛØŒ Ø´Ø§Ú©Ø±Û Ø§ÙˆØ± ØµØ§Ø¨Ø±Û ØªÚ¾ÛŒÚºÛ” اﷲ Ú©ÛŒ ذات پر اول Ùˆ آخر اعتماد رکھتی تھیں۔ انÛÙˆÚº Ù†Û’ اﷲ Ú©ÛŒ رضا Ú©Û’ لئے خاندان Ú©Û’ طعنوں Ú©Ùˆ صبر Ú©Û’ ساتھ برداشت کیا۔ ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© ایسے عظیم بیٹے Ú©ÛŒ ماں بننے والی تھیں جو اﷲ کا نبی اور رسول تھا۔ ÙˆÛ Ø¨Ûت پاکدامن اور پاکباز تھیں Ú©Û Ø¬Ù† Ú©ÛŒ پاکیزگی Ú©ÛŒ Ø´Ûادت اﷲ Ù†Û’ خود اپنے شیر خوار نبی Ú©ÛŒ زبان سے پنگھوڑے میں Ø¯Ù„ÙˆØ§Ø¦ÛŒÛ”ÛŒÛ ÙˆÛ ØµÙات تھیں جن Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ سے اﷲ تعالیٰ Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù…Ù‚Ø§Ù… عطا Ùرمایا Ú©Û Ø¹ÙˆØ±ØªÙˆÚº میں آپ Ú©Ùˆ منتخب Ùرمایا اور اس کا ذکر اپنی ابدی کتاب میں یوں Ùرمایا Ú©Û (آل عمران، 3 : 42)
â€Ø§ÙˆØ± جب Ùرشتوں Ù†Û’ Ú©Ûا: اے مریم! بیشک اﷲ Ù†Û’ تمÛیں منتخب کر لیا ÛÛ’ اور تمÛیں پاکیزگی عطا Ú©ÛŒ ÛÛ’ اور تمÛیں آج سارےجÛان Ú©ÛŒ عورتوں پر Ø¨Ø±Ú¯Ø²ÛŒØ¯Û Ú©Ø± دیا ÛÛ’ ©۔
Ù¾ØªÛ Ú†Ù„Ø§ Ú©Û Ø¬Ùˆ کوئی اپنے آپ Ú©Ùˆ اپنے خدا Ú©Û’ سپرد کردیتا ÛÛ’ØŒ اس Ú©Û’ Ù…Ø+بوب صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… اور اس Ú©Û’ دین Ú©ÛŒ سربلندی Ú©Û’ لئے وق٠کردیتا ÛÛ’ØŒ تو اﷲاس Ú©Ùˆ ÙˆÛ Ù…Ù‚Ø§Ù… عطا کردیتا ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø¬Ø³ Ø¬Ú¯Û Ø±Ûتا ÛÛ’ اﷲ اس Ú©Ùˆ متبرک کردیتا ÛÛ’ اور دوسروں Ú©ÛŒ دعاو ¿ں Ú©ÛŒ قبولیت Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø¨Ù†Ø§ دیتا ÛÛ’ØŒ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø+ضرت مریم Ú©ÛŒ ÙˆØ§Ù„Ø¯Û Ù†Û’ اﷲ سے ÙˆØ¹Ø¯Û Ú©ÛŒØ§ تھا Ú©Û Ù…ÙˆÙ„Ø§ مجھے جو اولاد (لڑکا یا Ù„Ú‘Ú©ÛŒ) عطا کرے گا اس Ú©Ùˆ میں تیرے لئے وق٠کر دوں گی۔ ÛŒÛ ÛÛ’ ÙˆÛ Ù…Ø§Úº کا کردار جس Ù†Û’ عظیم Ûستی Ø+ضرت عیسیٰ Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Ùˆ جنم دیا، اور آج بھی ضرورت ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ùˆ ماں چاÛتی ÛÛ’ اپنی اولادوں Ú©Ùˆ عظیم بنائے ÙˆÛ Ø§ï·² Ú©ÛŒ Ù…Ø+بت Ú©Ùˆ اپنے من میں پیدا کرے، اپنے آپ Ú©Ùˆ اس Ú©Û’ دین Ú©ÛŒ سربلندی Ú©Û’ لئے وق٠کردے، دین Ú©ÛŒ دعوت Ú©Û’ Ùروغ Ú©Û’ لئے گھر سے باÛر نکلنے پر عار Ù…Ø+سوس Ù†Û Ú©Ø±Û’ØŒ تو پھر آج Ú©Û’ دور میں عظیم
انقلابی جوان پیدا ÛÙˆ سکتے Ûیں۔
Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ø§Ù„Ú©Ø¨Ø±ÛŒÙ°Ø³Ù„Ø§ Ù… کا آغاز Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ø§Ù„Ú©Ø¨Ø±ÛŒÙ° Ú©ÛŒ لازوال اور بے مثل قربانیوں سے Ûوتا ÛÛ’Û”Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ù…Ú©Û Ú©ÛŒ بÛت بڑی ØªØ§Ø¬Ø±Û ØªÚ¾ÛŒÚºÛ”Ù†ÛŒÚ© سیرت اور بÛترین نسب Ùˆ شر٠کی مالکÛØŒ مگر جب ایک مثالی بیوی Ú©Û’ روپ میں پیغمبر اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ عقد زوجیت میں آئیں تواس وقت ضعی٠و ناتواں سمجھی جانے والی صن٠نازک عزم Ùˆ Ûمت کا Ú©ÙˆÛ Ú¯Ø±Ø§Úº اورØ+ÙˆØµÙ„Û Ø§Ùزائی کا Ø³Ø±Ú†Ø´Ù…Û Ø¨Ù† کرنبوت Ù…Ø+مدی کا سÛارا بن جاتی ÛÛ’Û” انÛÙˆÚº Ù†Û’ اپنا وقت اور اپنا سارا مال Ùˆ دولت Ø+ضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ قدموں میں دین اسلام Ú©ÛŒ خدمت Ú©Û’ لئے وق٠کردیا، ÙˆÛ Ø§Ø¹Ù„Ø§Ù†Ù Ù†Ø¨ÙˆØª سے Ù¾ÛÙ„Û’ ÛÛŒ Ø+ضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ عظمت Ùˆ Ø¨Ù„Ù†Ø¯Ù…Ø±ØªØ¨Û Ú©ÛŒ قائل ÛÙˆ گئی تھیں،Ø+ضرت Ø®Ø¯ÛŒØ¬Û Ú©Ùˆ Ù†Û ØµØ±Ù Ø²ÙˆØ¬ÛŒÙ‘Øª مصطÙÛŒ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… کا عظیم شر٠Ø+اصل Ûوا، Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ ±مّ المو ¿منین Ûونے Ú©Û’ ساتھ ساتھ خیر النساءکے عظیم لقب سے بھی سرÙراز Ûوئیں۔ ÛŒÛÛŒ ÙˆØ¬Û ÛÛ’ Ú©Û Ø+ضور صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… آپ سے Ù…Ø´ÙˆØ±Û Ùرمایا کرتے تھے، گویا ایک عظیم بیوی کاکردار اس بات کا متقاضی ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø¯ÛŒÙ† Ú©ÛŒ جدوجÛد کرنے والے اپنے شوÛروں کا ساتھ دیں۔ ÛŒÛاں تک Ú©Û ÙˆÙ‚Øª آنے پر اپنا مال Ùˆ دولت بھی دین Ú©ÛŒ سربلندی Ú©Û’ لئے خرچ کردیں۔ تب اﷲ Ú©ÛŒ طر٠سے خوشخبریاں ملتی Ûیں۔
Ø³ÛŒØ¯Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ø§Ù„Ø²Ú¾Ø±Ø§ :
آپ ایک عظیم ÛÙ…Û Ú¯ÛŒØ± کردار Ûیں جو ایک بیٹی Ú©Û’ روپ میں، ایک ماں Ú©ÛŒ Ø´Ú©Ù„ میں اور ایک بیوی Ú©Û’ کردار میں قیامت تک آنے والی ماو ¿ں،بÛنوں اور بیٹیوں Ú©Û’ لئے Ù†Ù…ÙˆÙ†Û Ø+یات ÛÛ’ جس Ú©Ùˆ آج Ú©Û’ دور٠جدید میں آئیڈیل بنانے Ú©ÛŒ ضرورت ÛÛ’Û” آج کا Ù…Ø¹Ø§Ø´Ø±Û Ø§ÙˆØ± جدید تÛذیب اس وقت تک کامیاب Ù†Ûیں ÛÙˆ سکتی جب تک خیر Ø§Ù„Ù†Ø³Ø§Ø¡Ø§Ù„Ø¹Ø§Ù„Ù…ÛŒÙ Ø³ÛŒØ¯Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ø§Ù„Ø²Ú¾Ø±Ø§ Ú©ÛŒ سیرت Ø·ÛŒØ¨Û Ø³Û’ رنگ Ù†Û Ù„Û’ØŒ اپنے آپ Ú©Ùˆ Ø+ضرت Ø³ÛŒØ¯Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ú©Û’ نقش قدم پر چلائیں۔ آپ Ú©Ùˆ اگر بیٹی Ú©Û’ روپ میں دیکھو تو اپنے بابا Ø+ضور نبی اکرم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ خدمت کرتی نظر آتی Ûیں، اگر بیوی Ú©Û’ روپ میں دیکھو تو اطاعت شعاری Ú©Û’ ساتھ اپنے خاوند Ø+ضرت علی Ú©ÛŒ خدمت Ú©Û’ ساتھ اﷲکی Ø¨Ø§Ø±Ú¯Ø§Û Ù…ÛŒÚº Ø³Ø¬Ø¯Û Ø±ÛŒØ² بھی نظر آتی Ûیں۔ ماں Ú©Û’ روپ میں دیکھو تو ایسے عظیم تربیت یاÙØªÛ Ø¯Ùˆ Ø´Ûزادے Ø+ضرات Ø+سنین تیار کئے Ú©Û Ø¬Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ دین مصطÙÛŒ (ص) Ú©Û’ چراغ Ú©Ùˆ اپنے مقدس Ù„ÛÙˆ سے روشن کر دیا۔ آج Ú©ÛŒ تÛذیب میں ایک عورت Ú©Ùˆ اپنی Ø+یثیت کا Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Û Ø+ضرت Ø³ÛŒØ¯Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ú©ÛŒ سیرت Ú©ÛŒ روشنی میں کرنا Ûوگا۔
Ø+ضرت Ø¢Ø³ÛŒÛ Ø²ÙˆØ¬Û Ùرعون
Ø+ضرت Ø¢Ø³ÛŒÛ Ø²ÙˆØ¬Û Ùرعون کونسا کردار، عمل اور Ùعل ایسا تھا Ú©Û Ø¬Ø³ Ù†Û’ اس خاتون Ú©Ùˆ جو ایک کاÙر Ùˆ جابر اور ظالم Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ú©ÛŒ بیوی Ûونے Ú©Û’ باوجود ÙˆÛ Ø¹Ø¸ÛŒÙ… عزت اور Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø³Û’ سرÙراز کیا Ú©Û Ø®ÛŒØ± النساءکا لقب عطا Ûوا۔ ÛŒÛ Ø¹Ø¸ÛŒÙ… کردار ایک عورت Ú©Ùˆ اس Ú©ÛŒ Ø+یثیت Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ø¯Ú©Ú¾Ù„Ø§ØªØ§ ÛÛ’Û” اور ظاÛری عیش Ùˆ عشرت، بناو ¿ سنگھار، شاÛØ§Ù†Û Ø²Ù†Ø¯Ú¯ÛŒ Ú©Ùˆ اﷲ Ú©ÛŒ رضا Ú©ÛŒ خاطر، اس Ú©ÛŒ Ù…Ø+بت Ú©Û’ لئے قربان کر دینے کا درس دیتا ÛÛ’Û” ÛŒÛ Ú©Ø±Ø¯Ø§Ø± بتاتا ÛÛ’ Ú©Û Ú©Ø³ طرØ+ عورت اپنے کردار Ú©Ùˆ Ù¾Ø§Ú©ÛŒØ²Û Ø¨Ù†Ø§ کر کاÙر Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ø¬Ùˆ اپنے آپ Ú©Ùˆ خدا Ú©Ûلاتا ÛÛ’ØŒ Ú©ÛŒ ایک عظیم عورت بن سکتی ÛÛ’Û” تو پھر Ø§ï·²ÙˆÛ Ù…Ù‚Ø§Ù… عطا Ùرماتا ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ù†Ø¨ÛŒÙˆÚº اور رسولوں Ú©ÛŒ بیویوں اور بیٹیوں Ú©Û’ ساتھ ملا دیتا ÛÛ’ مگر شرط ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù† اﷲ اور اس Ú©Û’ رسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… اور اس Ú©Û’ دین Ú©ÛŒ خاطر دنیا Ú©ÛŒ ظاÛری عیش Ùˆ عشرت سے Ú©Ù†Ø§Ø±Û Ú©Ø´ ÛÙˆ جائے۔
اسی طرØ+ اگر ÛÙ… ایک اور خاتون کا ذکرخیر کرنا چاÛیں تو Ûمیں Ø+ضرت ابراÛیم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©ÛŒ Ùرمانبردار بیوی Ø+ضرت Ø+Ø§Ø¬Ø±Û Ú©ÛŒ یاد بھی آتی ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ù†ÛÙˆÚºÙ†Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اپنے خاوند Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… Ú©ÛŒ تعمیل میں بے آب ÙˆÚ¯ÛŒØ§Û ÙˆØ§Ø¯ÛŒ میں رÛنا قبول کرلیا تھا۔پھر جب ÙˆÛ Ø+ضرت اسماعیل Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Û’ لیے ،پانی Ú©ÛŒ تلاش میں Ø¯ÛŒÙˆØ§Ù†Û ÙˆØ§Ø± صÙا اور Ù…Ø±ÙˆÛ Ú©Û’ درمیان دوڑیں تو Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ ان Ú©ÛŒ Ùرمانبرداری اور خلوص Ú©ÛŒ قدر کرتے Ûوئے، ان Ú©Û’ اس عمل Ú©ÛŒ تقلید قیامت تک Ú©Û’ لیے تمام مردوں اور عورتوں پر لازم کردی۔
المختصراگردنیا Ú©ÛŒ معلوم تاریخ پر نظر ڈالیں یا دوسرے مذاÛب Ú©ÛŒ تاریخ کا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ú©Ø±ÛŒÚº تو ان میںÛمیں عورت کا کوئی کردار نظر Ù†Ûیں آتا۔ Ûر دور میں خواتین Ú©ÛŒ Ø+یثیت مردوں Ú©Û’ مقابلے میں بÛت ÛÛŒ Ú©Ù… تر نظر آتی ÛÛ’Û” ان Ú©Ùˆ معاشرے میں Ù†Ûایت گھٹیا مقام دیا جاتا تھا۔ اÛÙ„ مذÛب ان Ú©Ùˆ تمام برائیوں Ú©ÛŒ جڑ قرار دیتے تھے اور ان سے دور رÛÙ†Û’ میں عاÙیت Ù…Ø+سوس کرتے تھے۔ اور اگران سے Ú©Ú†Ú¾ Ø±Ø§Ø¨Ø·Û ÛŒØ§ تعلق Ûوتا بھی تو ایک ناپاک او ر دوسرے درجے Ú©ÛŒ مخلوق Ú©ÛŒ Ø+یثیت سے Ûوتا جوصر٠مردوں Ú©ÛŒ ضروریات Ú©Ùˆ پورا کرنے لیے پیدا Ú©ÛŒ گئی تھی۔ یونانی اساطیر میں ایک خیالی عورت پانڈورا Ú©Ùˆ تمام انسانی مصائب کا Ø°Ù…Û Ø¯Ø§Ø± ٹھرایا گیا تھا۔ اسی طرØ+ ÛŒÛود Ùˆ نصاریٰ Ú©ÛŒ مذÛبی خراÙات میں Ø+ضرت Ø+وا Ú©ÙˆØ+ضرت آدم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Û’ جنت سے نکالے جانے کا باعث قرار دیا گیا ØªÚ¾Ø§Û”Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø¹ÙˆØ±Øª پر بÛت طویل Ø¹Ø±ØµÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ گزرا Ú©Û ÙˆÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ قابل Ù„Ø+اظ مخلوق Ù†Û ØªÚ¾ÛŒÛ” ÛŒÛ Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… ÛÛŒ کا Ú©Ø§Ø±Ù†Ø§Ù…Û ÛÛ’ Ú©Û Ø+واءکی بیٹی Ú©Ùˆ عزت Ùˆ اØ+ترام Ú©Û’ قابل تسلیم کیا گیا اور اس کومرد Ú©Û’ برابر Ø+قوق دیے گئے۔ Ø¨Ù„Ú©Û Ø+قیقت تو ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù…ÛŒ تاریخ Ú©ÛŒ ابتدا ÛÛŒ عورت Ú©Û’ عظیم الشان کردار سے Ûوتی ÛÛ’