Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ûمارا خالق Ùˆ مالک ÛÛ’ ØŒ اس Ù†Û’ Ûمارے لئے بعض اشیاءکا استعمال ممنوع Ùˆ Ø+رام قرار دیا ÛÛ’ ØŒ Ûمیں چاÛئیے Ú©Û Ø§Ù¾Ù†Û’ رب Ú©Ùˆ راضی کرنے Ú©Û’ لئے ان سے رک جائیں ØŒ اسی میں Ûمارے لیے دنیا Ùˆ آخرت Ú©ÛŒ بھلائی ÛÛ’ ØŒ سونا مرد Ú©Û’ لئے Ø+رام Ùˆ ممنوع ÛÛ’ ØŒ عورت Ú©Û’ لئے جائز ÛÛ’ :
1 سیدنا ابن عباس رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ ایک آدمی Ú©Û’ Ûاتھ میں سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی دیکھی ØŒ تو آپ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اسے اتار کر پھینک دیا ØŒ اور Ùرمایا تم میں سے کوئی Ø¢Ú¯ Ú©Û’ انگارے کا قصد Ùˆ Ø§Ø±Ø§Ø¯Û Ú©Ø±ØªØ§ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³Û’ اپنے Ûاتھ میں Ù¾ÛÙ† لیتا ÛÛ’ ( یعنی مرد Ú©Û’ لئے سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی ÙˆØºÛŒØ±Û Ú©Ùˆ Ø¢Ú¯ Ú©Û’ انگارے سے تعبیر کیا ÛÛ’ ) رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… کا تشری٠لے جانے Ú©Û’ بعد اس آدمی Ú©Ùˆ Ú©Ûا گیا Ú©Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ انگوٹھی Ù„Û’ لو اور اس سے ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ø+اصل کرو ØŒ تو اس Ù†Û’ Ú©Ûا ØŒ Ù†Ûیں ØŒ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ قسم! رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اس Ú©Ùˆ پھینک دیا ÛÛ’ ØŒ میں ÛŒÛ Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ بھی Ù†Ûیں لوں گا Û” ( صØ+ÛŒØ+ مسلم : 2090 )
مطلب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø³ÙˆÙ†Û’ Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù†Ûیں ØŒ جÛنم Ú©ÛŒ Ø¢Ú¯ کا انگارا ÛÛ’ ØŒ جسے Ûاتھ میں لیے Ûوئے ÛÙˆ Û”
2 سیدنا ابو Ø§Ù…Ø§Ù…Û Ø±Ø¶ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ùرمایا :
من کان یومن Ø¨Ø§Ù„Ù„Û ÙˆØ§Ù„ÛŒÙˆÙ… الآخر Ùلا یلبس Ø+ریرا ولا ذھبا ( مسند الامام اØ+مد : 261/5 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
†جو ( مرد ) Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± روز٠آخرت پر ایمان رکھتا ÛÛ’ ØŒ ÙˆÛ Ø±ÛŒØ´Ù… اور سونا مت Ù¾ÛÙ†Û’ Û” “
Ø+اÙظ منذری رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ( الترغیب ) اور Ø+اÙظ Ûیثمی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ اس Ú©Û’ راویوں Ú©Ùˆ â€ Ø«Ù‚Û â€œ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” ( مجمع الزوائد : 174/5 )
3 سیدنا ابوسعید خدری رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ø¬Ø±Ø§Ù† سے ایک آدمی رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ پاس آیا اس Ù†Û’ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾ÛÙ† رکھی تھی ØŒ رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اس سے Ù…Ù†Û Ù…ÙˆÚ‘ لیا اور Ùرمایا Ú©Û ØªÙ… میرے پاس آئے ÛÙˆ ØŒ Ø¬Ø¨Ú©Û Ø¢Ù¾ Ú©Û’ Ûاتھ میں Ø¢Ú¯ کا انگارا ÛÛ’ Û” ( نسائی : 5191 ØŒ مسند الامام اØ+مد : 14/3 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
امام ابن Ø+بان رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ( 5489 ) Ù†Û’ اسے †صØ+ÛŒØ+ “ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” اس کا راوی ابوالنجیب المصری †Ø+سن الØ+دیث “ ÛÛ’ ØŒ امام ابن Ø®Ø²ÛŒÙ…Û Ø±Ø+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ( 1669 ) اور امام ابن Ø+بان رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ( 5489 ) Ù†Û’ اس Ú©Ùˆ â€ Ø«Ù‚Û â€œ قرار دیا ÛÛ’ Û” امام ابن یونس المصری Ú©Ûتے Ûیں Û” کان اØ+د الÙÙ‚ÛاءÙÛŒ ایامÛ
Ûماری Ø+الت ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ مال Ú©ÛŒ Ùراوانی سے نواز رکھا ÛÛ’ تو ÙØ®Ø±ÛŒÛ Ø·ÙˆØ± پر سونے Ú©ÛŒ انگوٹھیاں ÙˆØºÛŒØ±Û Ù¾ÛÙ† لیتے Ûیں ØŒ Ûمیں چاÛئیے Ú©Û ÛÙ… رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©ÛŒ ناراضگی سے بچیں ØŒ ÙˆÛ Ú©ØªÙ†Ø§ ÛÛŒ بدنصیب Ùˆ بدبخت اور نامراد انسان ÛÛ’ جسے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©Ù¾Ú‘ÙˆÚº اور سونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ عذاب میں مبتلا کرے گا Û”
4 سیدنا Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù„Û Ø¨Ù† عمر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی ( منسوخیت Ùˆ Ø+رمت سے Ù¾ÛÙ„Û’ ) Ù¾Ûنتے تھے ØŒ آپ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اسے پھینک دیا اور Ùرمایا Ú©Û Ù…ÛŒÚº ÛŒÛ Ú©Ø¨Ú¾ÛŒ بھی Ù†Ûیں Ù¾Ûنوں گا ØŒ لوگوں Ù†Û’ بھی اپنی انگوٹھیاں پھینک دیں Û” “ ( صØ+ÛŒØ+ بخاری : 5865 ØŒ صØ+ÛŒØ+ مسلم : 53/2091 )
سیدنا براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ûمیں سات چیزوں سے منع Ùرمایا ØŒ ان میں ایک سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی ( ÙˆØºÛŒØ±Û ) تھی Û” ( صØ+ÛŒØ+ بخاری : 5863 )
ÙØ§Ø¦Ø¯Û : ابوالسÙر رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ دیکھا Ú©Û Ø¨Ø±Ø§Ø¡Ø¨Ù† عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾ÛÙ† رکھی تھی Û” “ ( مصن٠ابن ابی Ø´ÛŒØ¨Û : 282/8 ØŒ شرØ+ معانی الاثار : 259/4 ØŒ ÙˆØ³Ù†Ø¯Û ØµØ+ÛŒØ+ )
براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Ø¨ÛŒ کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… سے مرد Ú©Û’ لئے سونا Ù¾Ûننے Ú©ÛŒ ممانعت بیان کر رÛÛ’ Ûیں ØŒ Ø¬Ø¨Ú©Û Ø®ÙˆØ¯ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾Ûنتے تھے ØŒ اس کا جواب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø³ÛŒØ¯Ù†Ø§ براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û ÛŒÛ Ø³ÙˆÙ†Û’ Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾Ûننا اپنے لیے خاص سمجھتے تھے جیسا Ú©Û Ø+دیث سے معلوم Ûوتا ÛÛ’ Û”
Ù…Ø+مد بن مالک رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ùˆ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾ÛÙ†Û’ دیکھا لوگ آپ رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ùˆ Ú©Ûتے تھے Ú©Û Ø¢Ù¾ رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ ÛŒÛ Ø³ÙˆÙ†Û’ Ú©ÛŒ انگوٹھی کیوں Ù¾ÛÙ† رکھی ÛÛ’ ØŸ
Ø¬Ø¨Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اس سے ( مردوں ) Ú©Ùˆ منع Ùرما دیا ÛÛ’ ØŒ تو سیدنا براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ Ú©Ûا Ú©Û Ø§ÛŒÚ© وقت ÛÙ… رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ پاس تھے آپ Ú©Û’ سامنے مال٠غنیمت پڑا تھا ØŒ آپ اسے تقسیم کر رÛÛ’ تھے ØŒ اس مال٠غنیمت میں قیدی اور دیگر سامان تھا ØŒ آپ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ سارے کا سارا مال تقسیم کر دیا ØŒ صر٠ایک انگوٹھی بچ گئی ØŒ نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù… رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©ÛŒ Ø·Ø±Ù Ù†Ú¯Ø§Û Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú© اٹھائی Û” پھر جھکالی ØŒ پھر اٹھائی نیچے کرلی ØŒ پھر اٹھائی اور Ùرمایا اے برائ! میں نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ سامنے بیٹھ گیا ØŒ آپ Ù†Û’ ÙˆÛ Ø§Ù†Ú¯ÙˆÙ¹Ú¾ÛŒ Ù„ÛŒ اور میرا Ûاتھ Ù¾Ú©Ú‘ کر Ùرمایا :
خذ البس ماکساک ÙˆØ±Ø³ÙˆÙ„Û Ù‚Ø§Ù„ : وکان البراءیقول : کی٠تامرونی ان اضع ما قال رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… البس ماکساک ورسولÛ
â€ ÛŒÛ Ø³ÙˆÙ†Û’ Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù„Û’ لو ØŒ اور Ù¾ÛÙ† لو ØŒ ÛŒÛ Ø¢Ù¾ Ú©Ùˆ Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اس Ú©Û’ رسول Ù†Û’ Ù¾Ûنائی ÛÛ’ ØŒ براءبن عازب Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ø¢Ù¾ لوگ کیسے مجھے ÛŒÛ Ø§Ù†Ú¯ÙˆÙ¹Ú¾ÛŒ اتارنے کا Ø+Ú©Ù… دیتے ÛÙˆ ØŒ جس Ú©Û’ بارے میں رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ùرمایا : تو ÛŒÛ Ø§Ù†Ú¯ÙˆÙ¹Ú¾ÛŒ Ù¾ÛÙ† Ù„Û’ Û” جو تجھے Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اس Ú©Û’ رسول Ù†Û’ Ù¾Ûنائی ÛÛ’ Û” ( مسند الامام اØ+مد : 294/4 ØŒ مسند ابی یعلیٰ : 1707 ØŒ شرØ+ معانی الاثار : 259/4 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
اس کا راوی Ù…Ø+مد بن مالک الجوز جانی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ امام ابوØ+اتم رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ †لاباس Ø¨Û â€œ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” ( الجرØ+ والتعدیل : 88/8 )
امام ابن Ø+بان رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ø§ قول تعارض Ùˆ تناقض Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ساقط ÛÛ’ Û” Ù¾ØªÛ Ú†Ù„Ø§ Ú©Û Ø³ÛŒØ¯Ù†Ø§ براءبن عازب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û ÛŒÛ Ø§Ù†Ú¯ÙˆÙ¹Ú¾ÛŒ اپنے لیے خاص سمجھتے تھے Û” Ù„Ûٰذا سونے Ú©ÛŒ Ø+رمت مرد Ú©Û’ Ø+Ù‚ میں برقرار رÛÛŒ Û”
ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ù†Ù…Ø¨Ø± 2 : جن صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù… رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾Ûننا ثابت ÛÛ’ ØŒ شاید ان تک سونے Ú©ÛŒ منسوخیت اور Ø+رمت Ùˆ ممانعت Ù†Û Ù¾ÛÙ†Ú†ÛŒ ÛÙˆ Û”
6 سیدنا ابوÛØ±ÛŒØ±Û Ø±Ø¶ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ Ùرمایا جو اپنے دوست ( مرد ) Ú©Ùˆ Ø¢Ú¯ کا کڑا Ù¾Ûنانا پسند کرتا ÛÛ’ ØŒ چاÛئیے Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ø³Û’ سونے کا کڑا Ù¾Ûنائے Û” جو اپنے دوست Ú©Ùˆ Ø¢Ú¯ کا طوق Ù¾Ûنانا پسند کرتا ÛÛ’ Û” ÙˆÛ Ø§Ø³Û’ سونے کا طوق ( زنجیر ) Ù¾Ûنائے جو اپنے دوست Ú©Ùˆ Ø¢Ú¯ Ú©Û’ Ú©Ù†Ú¯Ù† Ù¾Ûنانا پسند کرتا ÛÛ’ ØŒ ÙˆÛ Ø§Ø³Û’ سونے کا Ú©Ù†Ú¯Ù† Ù¾Ûنائے Û” چاندی ÛÛŒ استعمال کرو ( سونے Ú©ÛŒ طر٠تجاوز مت کرو ) اس Ú©Û’ ساتھ کھیلو ( یعنی جو چیز چاÛÙˆ بنالو ) ( ابوداود : 4236 ØŒ مسند الامام اØ+مد : 378, 334/2 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
Ø+اÙظ منذری رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ اس Ø+دیث Ú©ÛŒ سند تو †صØ+ÛŒØ+ “ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” ( الترغیب والترÛیب : 273/1 )
معلوم Ûوا سونا مرد Ú©Û’ لئے جÛنم Ú©ÛŒ Ø¢Ú¯ ÛÛ’ ØŒ تھوڑا استعمال کرنا یا Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Û”
7 سیدنا علی بن ابی طالب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ دائیں Ûاتھ مبارک میں ریشم اور بائیں میں سونا Ù¾Ú©Ú‘ کر Ùرمایا :
ان ھذان Ø+رام علی ذکور امتی
â€ ÛŒÛ Ø¯ÙˆÙ†ÙˆÚº میری امت Ú©Û’ مردوں پر Ø+رام Ûیں Û” “ ( ابوداؤد : 4057 ØŒ نسائی : 160/8 ØŒ ابن Ù…Ø§Ø¬Û : 3595 ØŒ مسند الامام اØ+مد : 115/1 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
Ø+اÙظ عبدالØ+Ù‚ الاشبیلی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ اپنی †اØ+کام “ میں اس Ø+دیث Ú©Û’ بارے میں امام علی بن مدینی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ø³Û’ نقل کیا ÛÛ’ ØŒ ÙˆÛ Ùرماتے Ûیں :
Ø+دیث Ø+سن Ø±Ø¬Ø§Ù„Û Ù…Ø¹Ø±ÙˆÙون
†اس کا راوی ابو اÙÙ„Ø+ Ú©Ùˆ امام عجلی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ â€ Ø«Ù‚Û â€œ Ú©Ûا ÛÛ’ ØŒ Ø+اÙظ Ø°Ûبی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ †صدوق “ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” ( الکاش٠: 271/3 )
Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù„Û Ø¨Ù† زریر Ú©Ùˆ امام ابن سعد رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ØŒ امام عجلی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ØŒ ابن Ø+بان رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± ابن خلÙون رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ â€ Ø«Ù‚Û â€œ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” عبدالعزیز بن ابی Ø§Ù„ØµØ¹Ø¨Û Ú©Ùˆ امام ابن Ø+بان Ù†Û’ â€ Ø«Ù‚Û â€œ اور امام علی بن مدینی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ لیس Ø¨Û Ø¨Ø§Ø³ معرو٠کÛا ÛÛ’ Û” کمامر
8 Ù…Ø³Ù„Ù…Û Ø¨Ù† مخلد رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ Ø¹Ù‚Ø¨Û Ø¨Ù† عامر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ Ú©Ûا آپ Ú©Ú¾Ú‘Û’ ÛÙˆ جائیے ØŒ جو بات آپ Ù†Û’ نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… سے سنی ÛÛ’ ØŒ اس Ú©Û’ بارے میں لوگوں Ú©Ùˆ خبر دیں ØŒ تو انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ú©Ûا Ú©Û
میں Ù†Û’ رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Ùˆ Ùرماتے Ûوئے سنا :
من کذب علی متعمدا Ùلیتبوا Ù…Ù‚Ø¹Ø¯Û Ù…Ù† النار
†جس Ù†Û’ جان بوجھ کر مجھ پر جھوٹ باندھا ØŒ ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Ø§ Ù¹Ú¾Ú©Ø§Ù†Û Ø¬Ûنم میں بنالے Û” “
میں Ù†Û’ رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ùرماتے Ûوئے سنا :
الØ+ریر والذھب Ø+رام علی ذکور امتی Ø+لال لاناثھم
†ریشم اور سونا میری امت Ú©Û’ مردوں پر Ø+رام ÛÛ’ ØŒ عورتوں Ú©Û’ لئے Ø+لال ÛÛ’ Û” “
( المعرÙÛƒ والتاریخ یعقوب بن سÙیان الÙسوی : 506/2 ØŒ بیÛÙ‚ÛŒ : 276, 75/3 ØŒ شرØ+ معانی الآثار للطØ+اوی : 251/4 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
ÛŒØ+ییٰ بن ایوب اور الØ+سن بن ثوبان دونوں Ø+سن الØ+دیث میں ØŒ Ûشام بن ابی رمیۃ Ú©Ùˆ امام ابن Ø+بان اور یعقوب بن سÙیان Ù†Û’ Ø«Ù‚Û Ú©Ûا ÛÛ’ Û” Ù…Ø³Ù„Ù…Û Ø¨Ù† مخلد کوجمÛور Ù…Ø+دثین Ù†Û’ صØ+Ø§Ø¨Û Ù…ÛŒÚº شمار کیا ÛÛ’ Û”
ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ù†Ù…Ø¨Ø±1 : بعض اضطراری Ø+التوں میں مرد Ú©Û’ لئے سونے Ú©Û’ استعمال کا جواز ملتا ÛÛ’ Û” مثلاً سونے کا ناک لگوانا ØŒ دانت یا داڑھ میں سونا بھرنا ØŒ دانتوں Ú©Ùˆ سونے Ú©ÛŒ تار سے جوڑنا جائز ÛÛ’ Û” جیسا Ú©Û Ø¹Ø±ÙØ¬Û Ø¨Ù† اسعد رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û â€ ÛŒÙˆÙ… الکلاب میں ان Ú©ÛŒ ناک Ú©Ù¹ گئی ØŒ انÛÙˆÚº Ù†Û’ چاندی Ú©ÛŒ ناک لگوائی ØŒ جو بدبو دار ÛÙˆ گئی ØŒ تو نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ ان Ú©Ùˆ سونے Ú©ÛŒ ناک لگوانے کا Ø+Ú©Ù… صادر Ùرمایا Û” ( مسند الامام اØ+مد : 23/5 ØŒ ابوداؤد : 4232 ØŒ ترمذی : 1770 نسائی : 5164 ØŒ ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
اس Ø+دیث Ú©Ùˆ امام ترمذی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ †Ø+سن “ اور امام ابن Ø+بان رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û 5462 Ù†Û’ †صØ+ÛŒØ+ “ Ú©Ûا ÛÛ’ Û” اس Ú©Û’ راوی عبدالرØ+من بن طرÙÛ Ú©Ùˆ امام عجلی رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± امام ابن Ø+بان رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ÙˆØºÛŒØ±Û Ù†Û’ â€ Ø«Ù‚Û â€œ Ú©Ûا ÛÛ’ Ù„Ûٰذا ÛŒÛ â€ Ø+سن الØ+دیث “ ÛÛ’ Û”
ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ù†Ù…Ø¨Ø±2 : بعض لوگ Ø´ÙˆÙ‚ÛŒÛ Ø·ÙˆØ± پر سونے کا خول چڑھا لیتے Ûیں ØŒ ÛŒÛ Ù‚Ø·Ø¹ÛŒ طور پر جائز Ù†Ûیں ÛÛ’ Û”
9 سیدنا ابوÛØ±ÛŒØ±Û Ø³Û’ روایت ÛÛ’ Ú©Û â€ Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ ( مردوں ) Ú©Ùˆ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾Ûننے سے منع کر دیا Û” “ ( صØ+ÛŒØ+ بخاری : 5864 ØŒ صØ+ÛŒØ+ مسلم : 2089 )
10 نجاشی ( Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û ) Ù†Û’ نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Ùˆ تØ+ÙÛ’ میں Ú©Ú†Ú¾ زیور بھیجا ØŒ اس میں سونے Ú©ÛŒ ایک انگوٹھی بھی تھی ØŒ جس پر Ø+بشی Ù†Ú¯ÛŒÙ†Û Ø¬Ú‘Ø§ Ûوا تھا ØŒ آپ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’ اس انگوٹھی سے اعراض برتتے Ûوئے Ù„Ú©Ú‘ÛŒ یا اپنی انگلی سے پکڑا Û” پھر ( اپنی نواسی ) Ø§Ù…Ø§Ù…Û Ø¨Ù†Øª زینب Ú©Ùˆ بلایا اور Ùرمایا ØŒ بیٹی! ÛŒÛ Ù¾ÛÙ† لو Û” “ ( ابوداؤد : 4235 ØŒ ابن Ù…Ø§Ø¬Û : 3644 ÙˆØ³Ù†Ø¯Û Ø+سن )
سعید بن مسیب رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ø³ÛŒØ¯Ù†Ø§ عمر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ سیدنا صÛیب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ Ú©Ûا Ú©Û Ù…ÛŒÚº دیکھ رÛا ÛÙˆÚº Ú©Û Ø¢Ù¾ Ù†Û’ سونے Ú©ÛŒ انگوٹھی Ù¾ÛÙ† رکھی ÛÛ’ ØŒ تو صÛیب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ Ú©Ûا ØŒ یقینا ÛŒÛ ØªÙˆ آپ رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø³Û’ بÛتر Ûستی Ù†Û’ بھی دیکھی ØŒ لیکن اسے معیوب Ù†Ûیں سمجھا ØŒ عمر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ پوچھا ØŒ ÙˆÛ Ú©ÙˆÙ† Ûیں ØŸ تو صÛیب رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ù†Û’ Ú©Ûا ØŒ ÙˆÛ Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ûیں Û” “ ( نسائی : 5166 )
اس Ú©ÛŒ سند †ضعی٠“ ÛÛ’ ØŒ اس میں عطا الخراسانی ÛÛ’ ØŒ جس Ú©Û’ بارے میں Ø+اÙظ ابن Ø+جر رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û Ù„Ú©Ú¾ØªÛ’ Ûیں : †یدلس “ ÛŒÛ ØªØ¯Ù„Ø³ Ú©Û’ مرتکب تھے Û” “ ( تقریب : 4600 )
یاد رÛÛ’ Ú©Û Ø¹Ø·Ø§ الخراسانی †Ø+سن الØ+دیث “ ÛÛ’ ØŒ دوسری بات ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± اس Ú©Ùˆ †Ø+سن “ بھی مان لیا جائے ØŒ تو اس کا جواب ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù† صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù… رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û ØªÚ© سونے Ú©ÛŒ Ø+لت Ú©ÛŒ منسوخیت Ù†Ûیں Ù¾ÛÙ†Ú†ÛŒ ÛÙˆ Ú¯ÛŒ Û”
الØ+اصل ØŒ سونا مرد Ú©Û’ لئے Ø+رام اور ممنوع ÛÛ’ ØŒ عورت Ú©Û’ لئے Ø+لال ÛÛ’ دعا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ø±Ø¨ العزت Ûمیں اپنے سچے دین پر راضی Ûونے اور اس پر عمل پیرا Ûونے Ú©ÛŒ توÙیق سے نوازے Û”