Ûرمسلمان (مردوعورت)جو Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± آخرت کےدن پر ایمان ویقین رکھتاÛواس کےلئے مناسب ÛÛ’Ú©Û Ûر اس چیز سےاپنی زبان Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت کرےجوموجب٠غضب٠الÛÛŒ Ûو۔کوئی ٹھوس ثبوت اور بغیر کسی سبب کےکسی مسلمان Ú©Ùˆ کاÙر Ú©Ûنےاور دین اسلام سےاÙسے نکالنےسےمکمل طور پر اØ+تیاط Ø¨Ø±ØªÛ’ØŒÚ©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø¨ØºÛŒØ± علم وبصیرت Ú©Û’ کسی Ú©Ùˆ کاÙر Ú©Û Ø¯ÛŒÙ†Ø§ ÙˆÛ Ø®Ø·Ø±Ù†Ø§Ú© امر ÛÛ’ جو خون Ø®Ø±Ø§Ø¨Û Ø§ÙˆØ± تÙØ±Ù‚Û Ø¨Ø§Ø²ÛŒ کا سبب بنتاÛÛ’ Û”
Ù„Ûذا جس کےپاس علم ومعرÙت اور بصیرت ودانائی Ù†Û ÛÙˆ اس کےلئے جائزنÛیں ÛÛ’Ú©Û Ø§Ø³ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ú©Ùˆ چھیڑے ØŒ Ú©Ùر کا Ø+Ú©Ù… اÙسی بات پر Ù„Ú¯Û’ گاجسے Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اÙس کےرسول صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù…Ù†Û’Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Û’ مناÙÛŒ امور میں سے کسی امر Ú©Û’ مرتکب کوکاÙر قرار دیاÛÙˆ اور جن اÙمور پر علماء کا اتÙاق ÛÙˆ Û”
پھر ÛŒÛیں سےایک مسلمان پر ضروری ÛÛ’Ú©Û Ø§Ø³ بارے میں کلام کرنےسے Ù¾ÛÙ„Û’ علم سیکھے اور بغیر علم ومعرÙت Ú©Û’ اس بارے میں کوئی بات Ù†Û Ú©Ø±Û’ ÙˆØ±Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ مسلمان Ú©Ùˆ کاÙر Ú©ÛÙ†Û’ Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û ÙˆÛ Ø®ÙˆØ¯ ایسے سےدو بڑے جرم کامرتکب Ûوگا Ú©Û Ø§Ù† میں کا Ûر ایک دوسرے سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø®Ø·Ø±Ù†Ø§Ú© Ûے،اور ÙˆÛ ÛŒÛ Ûیں:
ôبغیر علم Ú©Û’Ø§Ù„Ù„Û Ù¾Ø± بÛتان باندھنا:
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ùرماتے Ûیں:
وَمَنْ أَظْلَم٠مÙمَّن٠اÙْتَرَى عَلَى اللّه٠كَذÙباً
(الأنعام21)
(اس سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¨Û’Ø§Ù†ØµØ§Ù Ú©ÙˆÙ† Ûوگاجو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° پر جھوٹ بÛتان باندھے)
نیز ارشاد ÛÛ’:
Ù‚Ùلْ Ø¥Ùنَّمَا Ø+َرَّمَ رَبّÙÙŠÙŽ الْÙَوَاØ+ÙØ´ÙŽ مَا ظَهَرَ Ù…Ùنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإÙثْمَ وَالْبَغْيَ بÙغَيْر٠الْØ+َقّ٠وَأَن تÙشْرÙÙƒÙواْ بÙاللّه٠مَا لَمْ ÙŠÙنَزّÙلْ بÙه٠سÙلْطَاناً ÙˆÙŽØ£ÙŽÙ† تَقÙولÙواْ عَلَى اللّه٠مَا لاَ تَعْلَمÙونَ
(الأعراÙ33)
(آپ Ùرمائیے Ú©Û Ø§Ù„Ø¨ØªÛ Ù…ÛŒØ±Û’ رب نےصر٠Ø+رام کیاÛÛ’ ان تمام ÙØ+Ø´ باتوں Ú©ÙˆØ¬ÙˆØ§Ø¹Ù„Ø§Ù†ÛŒÛ Ûیں اور جو Ù¾ÙˆØ´ÛŒØ¯Û Ûیں اور Ûر Ú¯Ù†Ø§Û Ú©ÛŒ بات Ú©Ùˆ اور ناØ+Ù‚ کسی پرظلم کرنے Ú©Ùˆ اوراس بات Ú©Ùˆ Ú©Û ØªÙ… Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ ساتھ کسی ایسی چیز Ú©Ùˆ شریک Ù¹Ú¾Ûراؤ جس Ú©ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ کوئی سند نازل Ù†Ûیں Ú©ÛŒ اور اس بات Ú©Ùˆ Ú©Û ØªÙ… لوگ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ ذمے ایسی بات لگادو جس Ú©Ùˆ تم Ù†Ûیں جانتے)
اس آیت میں Ø§Ù„Ù„Û Ù¾Ø± بغیر علم Ú©Û’ کوئی بات Ú©ÛÙ†Û’Ú©Ùˆ Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ شرک سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø®Ø·Ø±Ù†Ø§Ú© بتایاÛÛ’ اسی لئے اس کا ذکر شرک Ú©Û’ بعد ÛواÛÛ’Û”
ایک اور Ø¬Ú¯Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ارشاد Ùرماتے Ûیں:
وَلاَ تَقْÙ٠مَا لَيْسَ Ù„ÙŽÙƒÙŽ بÙه٠عÙلْمٌ Ø¥Ùنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْÙÙؤَادَ ÙƒÙلّ٠أÙولـئÙÙƒÙŽ كَانَ عَنْه٠مَسْؤÙولاً
(الإسراء36)
(جس بات Ú©ÛŒ تجھے خبر ÛÛŒ Ù†Û Ûواس Ú©Û’ پیچھے مت Ù¾Ú‘ØŒÚ©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ú©Ø§Ù† اور آنکھ اور دل ان میں سے Ûر ایک سے پوچھ Ú¯Ú†Ú¾ Ú©ÛŒ جانے والی ÛÛ’)
پس ضروری ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù† Ú©Ú†Ú¾ بولنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ اسے Ø³ÛŒÚ©Ú¾Û’ØŒÚ©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ù‚ÙˆÙ„ وعمل کا Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø¹Ù„Ù… Ú©Û’ بعد ÛÛ’Û”
ارشاد الÛÛŒ ÛÛ’: Ùَاعْلَمْ أَنَّه٠لَا Ø¥ÙÙ„ÙŽÙ‡ÙŽ Ø¥Ùلَّا اللَّه٠وَاسْتَغْÙÙرْ Ù„ÙذَنبÙÙƒÙŽ ÙˆÙŽÙ„ÙلْمÙؤْمÙÙ† ينَ وَالْمÙؤْمÙÙ†ÙŽØ §ØªÙ
(Ù…Ø+مد19)
(پس (اے نبی!)آپ جان لیں Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ سوا کوئی معبود Ù†Ûیں اور اپنے گناÛÙˆÚº Ú©ÛŒ بخشش مانگا کریں اور مومن مَردوں اور مومن عورتوں Ú©Û’ Ø+Ù‚ میں بھی)
Ù„Ûذا جس قول Ú©ÛŒ بنیاد علم پر Ù†Û ÛÙˆ خصوصاً دین اور Ø¹Ù‚ÛŒØ¯Û Ú©Û’ Ù…Ø¹Ø§Ù…Ù„Û Ù…ÛŒÚº تو ÙˆÛ Ø¨Ø§Ø·Ù„ قول ÛÛ’ اور Ø§Ù„Ù„Û Ù¾Ø± کذب بیانی ÛÛ’Û”
2- مسلمان پر ظلم :
کسی مسلمان Ú©Ùˆ کاÙر اور اÙسے دین٠اسلام سے خارج Ú©Ûنا اÙس مسلمان پر ظلم ÛÛ’ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø³ Ø+Ú©Ù… Ú©Û’ بعد اس پر کئی اØ+کام مرتب Ûوتے Ûیں ،مثلاً:بیوی اس سے جÙدا Ûوجائےگی، Ù†Û Ø§Ø³ کا کوئی وارث اور Ù†Û ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ کا وارث Ûوگا،مرنے Ú©Û’ بعد غسل Ùˆ Ú©Ùن، Ù†Ù…Ø§Ø²Ù Ø¬Ù†Ø§Ø²Û ØŒ Ùˆ دعاکی جائے Ú¯ÛŒ اور Ù†Û ÛÛŒ اÙسے مسلمانوں Ú©Û’ قبرستان میں دÙنایا جائے گا۔ پس جس Ù†Û’ اÙسے بغیر Ø+Ù‚ کےکاÙر Ú©Ûا تو اس پر مرتب Ûونے والے Ù…Ø°Ú©ÙˆØ±Û Ø§Ù…ÙˆØ± Ú©Ø§ÙˆÛ Ø®ÙˆØ¯ متØ+مل Ûوگا۔
اسلئے ضروری ÛÛ’Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù† ان امور Ú©Ùˆ جانے جو Ù…Ùوجب٠کÙر Ùˆ ارتداد Ûو،بغیر علم Ú©Û’ بات کرے اور Ù†Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ رائے Ú©Û’ مخال٠پر Ú©ÙÙر کا Ø+Ú©Ù… لگائے۔
Ù¾Ú¾Ø±ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª بھی Ø°ÛÙ† نشین رÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ علم کا ماخذ Ú©Ûاں ÛÛ’ØŸ کیا ÛŒÛ Ø¹Ù„Ù… کتابوں Ú©Û’ مطالعے،اور شرعی نصوص Ú©Ùˆ Ø+Ùظ کرنے سے Ø+اصل Ûوگا؟ Ù†Ûیں ،ایسا Ûرگز Ù†Ûیں ÛÛ’ ØŒØ¨Ù„Ú©Û Ù¾Ø®ØªÛ Ø§ÙˆØ± Ú¯Ûراعلم رکھنے والے علماء ÛÛŒ سے ÛŒÛ Ø+اصل ÛوسکتاÛÛ’ Û”Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÛŒÛ Ø¶Ø±ÙˆØ±ÛŒ Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ùˆ شخص کتابوں کا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ú©Ø±Ù„Û’ اور نصوص Ú©Ùˆ یاد کرلے ÙˆÛ Ø¹Ø§Ù„Ù… بھی بن جائے،عالم تووÛÛŒ ÛÛ’ جسے Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ دین Ú©ÛŒ سمجھ بوجھ ÛÙˆ ،اور ÛŒÛ Ú†ÛŒØ² اÛل٠علم سے ایک طویل Ø¹Ø±ØµÛ ØªÚ© اخذ وتلقی Ú©Û’ بعد ÛÛŒ Ø+اصل Ûوگی۔
تکÙیر سے متعلق ÛŒÛ ØµÙˆØ±Øª Ø+ال ان اولین بدعتوں میں سے Ûےجو خوارج Ú©Û’ Ø°Ø±ÛŒØ¹Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… میں ظاÛر Ûوئی ØŒÛŒÛ Ù¾ÛÙ„ÛŒ صدی Ûجری Ú©Û’ نص٠اول کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û ØªÚ¾Ø§Û” اس گمراÛÛŒ میں جس چیز Ù†Û’ انÛیں مبتلا کیا ÙˆÛ Ø§ÙÙ† کا دین میں قلت٠ÙÛÙ… ،سنت٠رسول Ú©ÛŒ عدم معرÙت ØŒ اپنی عبادتوں پر اترانا ،اور ظاÛری نصوص پر اڑے رÛنا تھا Û”
عصر٠Ø+اضرمیں کسی بھی غلطی یا Ú¯Ù†Ø§Û Ù¾Ø± Ú©ÙÙر کا Ùتوی لگانا،کسی Ú©Ùˆ کاÙر Ú©Û Ø¯ÛŒÙ†Ø§ (دین میں)غلو کا ایک مظÛر ÛÛ’Û”ÛŒÛ Ùتوئے Ú©Ùر مسلمانوں Ú©Û’ جان ومال Ú©ÛŒ Ø+لت کا سبب بنتاÛÛ’ ØŒØ+Ø§Ù„Ø§Ù†Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† Ø§Ú¯Ø±Ú†Û Ú©Ø³ÛŒ بڑے Ú¯Ù†Ø§Û Ú©Ø§ ارتکاب کر رÛاÛÛ’ لیکن ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ اسلام پر باقی ÛÛ’ ØŒ اس پر Ù†Û ØªÙˆ Ú©ÙÙر کا Ùتوی Ù„Ú¯Û’ گا اور Ù†Û ÛÛŒ اÙسے کاÙر قرار دیا جائےگا الا ÛŒÛ Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ ایسے Ú¯Ù†Ø§Û Ú©Ø§ ارتکاب کرے جس سے Ú©Ùر لازم آتا ÛÛ’ØŒ اس Ø+ال میں بھی اÙس پر Ú©Ùر کا Ùتوی اس وقت تک Ù†Û Ù„Ú¯Û’ گا جب تک Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ سامنے اس Ú©ÛŒ وضاØ+ت Ù†Û Ú©Ø±Ø¯ÛŒ جائے، اور اس Ú©Û’ بعد بھی ÛŒÛ Ø+Ú©Ù…ØŒ Ù¾Ø®ØªÛ Ø¹Ù„Ù… رکھنے والے اÛل٠علم Ú©Û’Ø°Ø±ÛŒØ¹Û ÛÛŒ Ûوگا ،وÛÛŒ لوگ اÙس Ú©Û’ اوپر Ú©Ùر وردت کا Ø+Ú©Ù… لگائیں Ú¯Û’ØŒÛر ایرے غیرے Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± Ù†Û Ø¯ÛŒØ§ جائے گا Û”
ôکسی Ú©Ùˆ کاÙر Ú©ÛÙ†Û’ Ú©ÛŒ ممانعت:
اسلام Ù†Û’ کسی مسلمان Ú©Ùˆ کاÙرکÛÙ†Û’ سے سختی سے منع کیا ÛÛ’ اور اس سے مکمل طور پر بچنے کا Ø+Ú©Ù… دیا ÛÛ’ Û”Ú†Ù†Ø§Ú†Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° کا ارشاد ÛÛ’:
وَلاَ تَقÙولÙواْ Ù„Ùمَنْ أَلْقَى Ø¥ÙلَيْكÙم٠السَّلاَمَ لَسْتَ Ù…ÙؤْمÙناً
(النساء94)
(اور جو تم سے سلام علیک کرے تم اÙسے ÛŒÛ Ù†Û Ú©Û Ø¯Ùˆ Ú©Û ØªÙˆ ایمان والا Ù†Ûیں)
ایک مسلمان کا کام ØµØ±Ù ÛŒÛ ÛÛ’Ú©Û ÙˆÛ Ø¨ØµÛŒØ±ØªØŒ علم اور دور اندیشی Ú©Û’ ساتھ
لوگوں Ú©Ùˆ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ طر٠بلائے،اÙسے ÛŒÛ Ø+Ú©Ù… Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ÙˆÚº کےدلوںمیں کیا Ù¾ÙˆØ´ÛŒØ¯Û Ø¨Ø§ØªÛŒÚº Ûیں اس کا ÙÛŒØµÙ„Û Ú©Ø±Û’Û”
دوستو!
آئیےچند دلائل اور اÛل٠علم Ú©Û’ اقوال Ú©ÛŒ روشنی میں اس بات Ú©Ùˆ سمجھنے Ú©ÛŒ کوشش کرتےÛیں۔
Ø+ضرت عبد Ø§Ù„Ù„Û Ø¨Ù† عÙمر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ø§ بیان ÛÛ’Ú©Û Ø±Ø³ÙˆÙ„ Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù…Ù†Û’Ùرمایا:
"إذا قال الرجل لأخيه يا كاÙرÙقد باء بها Ø£Ø+دهما، Ùإن كان كما قال وإلارجعت إليه"
(بخاري ومسلم)
(جب کوئی شخص اپنے کسی بھائی Ú©Ùˆ مخاطب کرکے Ú©Ûتا ÛÛ’Ú©Û Ø§Û’Ú©Ø§Ùر!تو ان دونوں میں سے ایک کاÙر Ûوگیا،اگر ÙˆÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ ÛÛŒ ÛÛ’ جس Ú©Ùˆ اس Ù†Û’ کاÙر Ú©Ûا ÛÛ’ ÙˆØ±Ù†Û Ù¾Ú©Ø§Ø±Ù†Û’ والےپر لوٹ آئےگا)
اور Ø+ضرت ابوذر رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ú©Ø§ بیان ÛÛ’Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’Ø±Ø³ÙˆÙ„ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù…Ú©Ùˆ Ùرماتے Ûوئے سنا:
"من دعا رجلاً بالكÙر أو قال عدو الله وليس كذلك إلا Ø+ار عليه"
(بخاري ومسلم)
(Ú©Û Ø¬Ùˆ شخص کسی Ú©Ùˆ کاÙر Ú©ÛÛ Ú©Ø± بلائے یا اسے Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ دشمن Ú©ÛÛ Ú©Ø±Ù…Ø®Ø§Ø·Ø¨ کرے پھر ÙˆÛ (جس Ú©Ùˆ اس نام سےپکارا ÛÛ’)ایسا Ù†Û ÛÙˆ تو ÙˆÛ Ù¾Ú©Ø§Ø±Ù†Û’ والے پر پلٹ آئےگا)
ایک اور مقام پر رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù…Ù†Û’ Ùرمایا:
"إذا قال المسلم لأخيه يا كاÙر Ùقد باء بها Ø£Ø+دهما"
(بخاري)
(جب کوئی مسلمان اپنے(مسلم)بھائی Ú©Ùˆ کاÙرکÛÛ’ ØªÙˆÙˆÛ Ú©Ùر دونوں میں سےکسی پر ضرور پلٹے گا )
ایک دوسرے مقام پرØ+ضرت انس رضی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù†Û Ø±ÙˆØ§ÛŒØª کرتے Ûیں Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ù†Û’Ùرمایا:
"ثلاث من أصل الإيمان:
الك٠عمن قال لا إله إلا الله لانكÙره بذنب ولا نخرجه من الإسلام بعمل، والجهاد ماض٠منذ بعثني الله إلى أن يقاتل آخر أمتي الدجال ØŒ لايبطله جور جائر ولاعدل عادل، والإيمان بالأقدار"
(ابوداؤد(2532)ترمذي(197 8)
Ø+اكم Ù†Û’ صØ+ÛŒØ+ قرار دیاÛÛ’ اور Ø°Ûبی Ù†Û’ ان Ú©ÛŒ مواÙقت Ú©ÛŒ ÛÛ’)
(Ú©Û ØªÛŒÙ† چیزیں ایمان Ú©ÛŒ بنیاد میں سے Ûیں : (1) لا Ø§Ù„Û Ø§Ù„Ø§ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛÙ†Û’ والےسےÛاتھ روکنا،کسی Ú¯Ù†Ø§Û Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ Ù†Û Ø§Ùسے کاÙر Ú©Ûنا اور Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ عمل Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اÙØ³Û’Ø¯Ø§Ø¦Ø±Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… سے خارج کرنا۔(2)میری بعثت سے Ù„Û’ کر جÛاد اس وقت تک جاری رÛےگا جب تک Ú©Û Ù…ÛŒØ±ÛŒ اÙمت کا آخری (گروÛ)دجال سے قتال Ù†Û Ú©Ø±Û’ ØŒÙ†Û Ú©Ø³ÛŒ ظالم کا ظلم اÙسے باطل Ù¹Ú¾Ûرا سکتاÛÛ’ اور Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ عادل کا عدل۔(3)اور تقدیر پر ایمان)
Ø¬ÛŒØ³Ø§Ú©Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ کتابوں میں Ø§Ø¦Ù…Û Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ Ù…ØªÙ†Ø¨Û Ú©ÛŒØ§ ÛÛ’:
Ùرماتے Ûیں Ú©Û"کسی Ú©Û’ لئے جائز Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ مسلمان پر Ú©Ùر کا Ùتوی لگائے Ø§Ú¯Ø±Ú†Û ÙˆÛ ØºÙ„Ø·ÛŒ اور خطا کرے ÛŒÛاں تک Ú©Û Ø§Ø³ پر Ø+Ùجت قائم کردی ،اور اس Ú©Ùˆ صØ+ÛŒØ+ Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û Ø¨ØªØ§Ø¯ÛŒØ§Ø¬Ø§Ø¦Û’ØŒ اور واضØ+ رÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ کا مسلمان Ûونا یقینی طور پر ثابت Ûوچکا ÛÛ’ تومØ+ض Ø´Ú© Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اÙس سے زائل Ù†Û Ûوگا Ø¨Ù„Ú©Û Ø+Ùجت قائم Ûونے یا Ø´ÙØ¨Û Ú©Û’ Ø§Ø²Ø§Ù„Û Ú©Û’ بعد ÛÛŒ زائل Ûوگا"
(مجموع Ùتاوی 12/466)
Ø+ضرت امام اØ+مد – رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û â€“ علماء جÛÙ…ÛŒÛ Ø§ÙˆØ± ان Ú©Û’ قاضیوں سے Ú©Ûتے تھے:اگر تمھارا قول میں Ú©ÛÙˆÚº تو میں کاÙر ÛÙˆ جاؤں گا لیکن میں تمھیں کاÙر Ù†Ûیں Ú©Ûتا اسلئے Ú©Û ØªÙ… سب میرے نزدیک جاÛÙ„ ÛÙˆÛ”
Ø¹Ù„Ø§Ù…Û Ø´ÙˆÚ©Ø§Ù†ÛŒ – رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û â€“ Ùرماتے Ûیں: "جان لو Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ مسلمان پر اس Ú©Û’ دین سے خارج Ûونے کا Ø+Ú©Ù… لگانا اور (ÛŒÛ Ú©Ûنا Ú©Û )ÙˆÛ Ú©Ùر میں داخل Ûوگیا،کسی ایسے مسلمان Ú©Û’ لئے جو Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± یوم٠آخرت پر یقین رکھتا ÛÙˆ مناسب Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ùس (مسلمان)پر (اس طرØ+ کا Ø+Ú©Ù… لگانے Ú©ÛŒ )Ûمت کرےالا ÛŒÛ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ پاس ایسی دلیل ÛÙˆ جو سورج سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÙˆØ§Ø¶Ø+ اور روشن Ûو، اسلئے Ú©Û ØµØ+Ø§Ø¨Û Ú©ÛŒ ایک جماعت سے مروی کئی صØ+ÛŒØ+ Ø+دیثوں سے ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ Ù†Û’ اپنے بھائیوں سے Ú©Ûا اے کاÙر!تو ÙˆÛ Ú©Ùر ان میں سے کسی ایک پر ضرور لوٹےگا Û” (بخاری)Û”
اور بخاری ومسلم اور ان Ú©Û’Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¯ÙˆØ³Ø±ÛŒ Ø+دیث Ú©ÛŒ کتابوں میں ان الÙاظ میں وارد ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ Ù†Û’ کسی آدمی Ú©Ùˆ کاÙر Ú©Û Ú©Ø± بلایا ØŒ یا Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ دشمن Ú©Û Ú©Ø± پکارا اور ÙˆÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ Ù†Û ÛÙˆ تو ÙˆÛ Ú©Ùر پکارنے والے پر پلٹ آئے گا۔ اور ایک دوسرے Ù„Ùظ میں ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù† میں سے ایک کاÙر Ûوگیا Û”
ØªÙˆÛŒÛ Ø+دیثیں اور اس طرØ+ Ú©ÛŒ دوسری Ø+دیثوں میں اس بات پر سخت ØªÙ†Ø¨ÛŒÛ Ø§ÙˆØ± بڑی نصیØ+ت ÛÛ’ Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ Ú©Ùˆ کاÙر Ú©ÛÙ†Û’ میں جلد بازی سے کام لیا جائے..." (السیل الجرار: (4/578)