الØ+مد لله الباقي بعد Ùناء ذي الملك والملكوت ذي العزة والجبروت وهو الØ+ÙŠ الذي لا يموت
Ø+مد الله وأشكره وأتوب إليه وأستغÙره وأستعين به واستنصره وأعوذ به من سوء الÙتن
Ø§Ø³ØªÙ‚Ø§Ù…Û Ú©Ø§ ÛŒÛ Ù‚ÙˆÙ„ Ùˆ عمل جو مؤمن Ú©Û Ø¯Ù„ÙˆÚº میں عمل صالØ+ Ú©Û Ù„Ø¦Û’ ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ûوتا ÛÛ’Û” ÙˆÛÛŒ Ù…Ø+اÙظ دین Ú©Û’ لئے ملتزم Ùرائض Ùˆ صراط المستقیم استقامت Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù Ø+Ù‚ میں جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ù„Ø¦Û’ دل میں جÛاد کا Ø¬Ø°Ø¨Û Ø±Ú©Ú¾ØªÛ’ ÛÛ’Û” جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ø³Ø¨ سے اعظم Ùˆ آشر٠اوامر Ø§Ù„Ù„Û ÛÛ’
وقد قال أمير المؤمنين وقدوة المجاهدين (ع) : »إن الجهاد باب من أبواب الجنة ÙتØ+Ù‡ الله لخاصة أوليائه، وهو لباس التقوى ودرع الله الØ+صينة وجنته الوثيقة«(2).
الجÛاد جنت Ú©Û Ø§Ø¨ÙˆØ§Ø¨ میں سے ایک ÛÛ’ اور Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ خاص اولیاء Ú©Û Ù„ÛŒÛ’ بنایا ÛÛ’ اور ÙˆÛÛŒ تقوی کا لباس ÛÛ’ اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø§Ùضل عمل جنت کا Ø«Ù‚Û ÛÛ’
اور جو اس طریق عظیم پر جاتے ÛÛ’ ÙˆÛÛŒ تقوی Ø+قیقی اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø§ÙˆØ§Ù…Ø± Ú©ÛŒ اتباع کرتے ÛÛ’ ÙˆÛÛŒ مجاÛدین Ú©Ûلاتے ÛÛ’ تو کیا Ûر کوئی جو صلØ+Û Ùˆ تلوار لیکر لڑتے ÛÛ’ کیا ÙˆÛ Ø¬Ûاد Ú©ÛŒ برکت Ø+اصل کرتے ÛÛ’ ۔؟
بÛت سے لوگوں Ù†Û’ رسول ï·º Ú©Û Ø³Ø§ØªÚ¾ قتال کیا لیکن جب ÙˆÛ Ùوت Ûوگئے انھیں Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ طر٠سے عقاب ملا۔ اسی لئے جÛاد Ú©Û Ø¨Ú¾ÛŒ اساسی شروط ÛÛ’ Û” ÙˆÛÛŒ مجاÛد ÛÛ’ جو قتل کریں Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± دین اسلام اور Ø+Ù‚ Ú©ÛŒ جنگ Ù„Ú‘Û’ جو Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ اطاعت کرتے ÛÛ’ اور اخلاص اور Ø+Ù‚ اور تقوی Ú©Û Ù„Ø¦Û’ مدÙع الوطن اپنےÛÙ… لڑتے ÛÛ’ Û”
Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ اطاعت Ú©Û Ù„Ø¦Û’ نا Ú©Û Ù…Ø§Ù„ اور بنون Ú©Û Ù„Ø¦Û’ ÙˆÛÛŒ مجاÛد Ú©Ûلاتے ÛÛ’ Û”
عَنْ أَبي Ù‡Ùرَيرَةَ رضي الله عنه قَالَ: قَالَ رَسÙول٠الله٠صلى الله عليه وسلم: (لاَ تَØ+َاسَدوا، ÙˆÙŽÙ„Ø§ÙŽØªÙŽÙ†ÙŽØ§Ø¬ÙŽØ´ÙˆØ §ØŒ وَلاَ تَبَاغَضوا، وَلاَ تَدَابَروا، وَلاَ يَبÙغ بَعضÙÙƒÙÙ… عَلَى بَيع٠بَعضÙØŒ وَكونوا عÙبَادَ الله٠إÙخوَانَاً، المÙسلÙم٠أَخو المÙسلم، لاَ يَظلÙمهÙØŒ وَلاَ يَخذÙÙ„ÙÙ‡ÙØŒ وَلا يكْذÙبÙÙ‡ÙØŒ وَلايَØ+ْقÙرÙÙ‡Ù ØŒ التَّقوَى هَاهÙنَا - ÙˆÙŽÙŠÙشير٠إÙÙ„ÙŽÙ‰ صَدرÙه٠ثَلاَثَ مَرات٠- بÙØ+َسْب٠امرىء Ù…ÙÙ† الشَّرأَن ÙŠÙŽØ+ْقÙرَ أَخَاه٠المÙسلÙÙ…ÙŽØŒ ÙƒÙÙ„ÙÙ‘ المÙسÙلم٠عَلَى المÙسلÙÙ…Ù Ø+َرَام دَمÙÙ‡Ù
وَمَالÙÙ‡ وَعÙرضÙÙ‡) رواه مسلم
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ù†Û’ جن چیزوں سے منع Ùرمایا ÛÛ’ اس پر عمل کریں Û” Ø+سد Ùˆ Ù†Ùرت نا کریں ایک دوسر سے Ù†Ùرت اور Ø¢Ø+ادیث کا کذب نا کریں اور نا ÛÛŒ کسی پر ظلم کریں مسلمان مسلمان کا بھائی ÛÛ’ اور ÛŒÛÛŒ مضبوظ ØµÙ„Û ÛÛ’ ما بین مسلمین Û” اور ÙÙŠ المودة والمØ+بة Ú©Û Ø³Ø§ØªÚ¾ اپنے بھائیوں سے پیش آئے
نا Ú©Û ÙØªÙ†Û Ø´Ø§Ø²ÛŒ Ú©Û Ù„Ø¦Û’ آعوذ Ø¨Û Ù…Ù† سوء ÙØªÙ†Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† مجید Ú©ÛŒ آیت میں ÛÛ’ ÙØªÙ†Û Ø§Ø´Ø¯ من قتل Û” Ú©Û ÙØªÙ†Û Ù‚ØªÙ„ سے بھی بڑا Ú¯Ù†Ø§Û ÛÛ’ تو آج Ú©Û Ø¯ÙˆØ± Ù Ø+اضر میں جو سر عام ÛÙˆ رÛا ÛÛ’ اسے آپ کیا نام دے Ú¯Û’ جÛاد یا ÙØªÙ†Û Û”Û”Û”ØŸ اسلام میں Ø±Ø§Ø¨Ø·Û Ø+Ù‚ Ùˆ Ø¹Ù‚ÛŒØ¯Û Ø³Û’Ø¹Ù„Ø§Ù‚Û Ø§Ù„Ø£Ø®ÙŽÙ‘ÙˆØ© الإيمان Ú©Ùˆ قائم رکھنا دین اسلام Ú©ÛŒ پیروی میں نشر المØ+Ø¨Û Ùˆ تعاون کا ذکر ملا ÛÛ’Û” نا Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ آیتوں اور کلام کا غلط مطلب کا بیان دینا ÛÛ’Û” اور دین مذÛب Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے لوگوں Ú©Ùˆ آپس میں لڑوانا
Û” Ùلمسلم اخ المسلم ØŒ مسلمان مسلماں کا بھائی ÛÛ’ تو Ûھر ÛŒÛ Ø³Ø¨ بھولا کراسلام Ú©Ùˆ Ù†Ø´Ù†Û Ø´Ø§Ø²ÛŒ کرکے جو قتل کرواتے ÛÛ’ ÙˆÛ Ú¯Ù†Ø§Û ÛÛ’ جÛاد Ù†Ûیں Û” گر کوئی مسلم Ùˆ مؤمن کا قتل متعمد کریں یا کروائے تواسے Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø¹Ø°Ø§Ø¨ سے کوئی کیسے بچا سکتا ÛÛ’ ۔۔۔؟
قرآن Ú©ÛŒ آیت میں Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Û Ù†Û’ Ùرمایا ÛÛ’ Ú©Û
[ ص: 266 ] ( ومن يقتل مؤمنا متعمدا Ùجزاؤه جهنم خالدا Ùيها وغضب الله عليه ولعنه وأعد له عذابا عظيما
مسلمان گر کسی بھی مؤمن Ùˆ مسلم کا قتل جان بجھ کر کیا تو ÙˆÛ Ø§Ø¨Ø¯ تک جÛنم Ú©ÛŒ Ø¢Ú¯ میں جلتا رÛÛ’ گا اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ لعنت اور عذاب عظیم
بھی اسے Ø+اصل Ûونگی Û” پھر ÛÙ… آج کس دور میں کس لئے اور کیوں دین Ùˆ مذ Ûب Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے جÛاد کا جذبÛØ¡ دلا کر اپنے مؤمن اور مسلم بھائی Ú©Ùˆ جان بجھ کر ضد Ù†Ùرت ØºØµÛ Ø§ÙˆØ± جÛالت Ú©Û Ùرقوں میں تقسیم کرکے مار رÛÛ’ Ûیں ۔؟
چند پیسوں Ú©Û’ لئے کمائی Ú©ÛŒ خاطر اپنا ضمیر بیچ دیتے ÛÛ’ جو ÙˆÛ Ø¨Ú¾Ù„Ø§ Ú©Ûاں جÛاد Ú©Û Ù…Ø·Ù„Ø¨ سے واق٠Ûونگے۔ جینے کا مقصد صر٠کمانا اور سرد Ù…Ûری کا مظاÛØ±Û Ú©Ø±Ú©Û’ قران پاک Ú©Ùˆ آتش جو کر رÛÛ’ ÛÛ’ کس بناء پر کر رÛÛ’ ÛÛ’ ۔؟
دولت Ú©Û Ù„Ø¦Û’ یا دین مذÛب Ú©Û Ù¾ÛŒØ³Û’ میں سبقت Ø+اصل کرنے Ú©Û Ù„Ø¦Û’ جس میں Ûر مولوی اپنی دین Ú©ÛŒ بات منوانے Ú©Û Ù„Ø¦Û’ مسلمانوں Ú©Ùˆ Ùرقوں میں تقسیم کر رÛا ÛÛ’ Û” جب Ú©Û Ú©ØªØ§Ø¨ Ø§Ù„Ù„Û Ù…ÛŒÚº صا٠صا٠بقول Ø§Ù„Ù„Û Ù„Ú©Ú¾Ø§ Ûوا ÛÛ’
ÙƒÙنْتÙمْ خَيْرَ Ø£Ùمَّة٠أÙخْرÙجَتْ Ù„Ùلنَّاس٠تَأْمÙرÙونَ بÙالْمَعْرÙÙˆÙ٠وَتَنْهَوْنَ عَن٠الْمÙنْكَر٠وَتÙؤْمÙÙ†Ùونَ بÙاللَّهÙ
Ú©Û ØªÙ… سب سے بÛترين امت ÙˆÛ ÛŒÛ’ جو لوگوں ÙƒÛ’ ليے پيدا كى گئى ÛÛ’ ÙƒÛ ØªÙ… نيك باتوں كا Ø+كم كرتے اور برى باتوں سے روكتے ÛÙˆ اور تم Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù‰ پر ايمان ركھتے ÛÙˆÛ”[آل عمران : 110]
ابن جوزى رØ+Ù…Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù‰ كا ÙƒÛنا ÛÛ’:
Ûمارے پیارے نبی کریم صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ ارشادات Ú©ÛŒ روشنی میں جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û ÛÛŒ Ûوا کرتا تھا اسلام ميں جÛاد كا مقصد دين كى سربلندى اور روئے زمين ميں دين اسلام كى تنÙيذ، اور شريعت Ø§Ø³Ù„Ø§Ù…ÙŠÛ ÙƒÙˆ Ø+كمرانى دينا، اور لوگوں كو بندوں كى عبادت سے نكال كر بندوں ÙƒÛ’ رب كى عبادت كى طر٠لے جانا، اور اديان كى ظلم Ùˆ ستم اور جور سے نكال كر اسلامى عدل Ùˆ انصا٠كى طر٠لے جانا ÛÛ’Û”
جÛاد كا لغوى معنى ÛÛ’
انسان كا اپنى طاقت صر٠كرنا، اور جدوجھد كرنا.
اصطلاØ+Ù‰ معنى ÛÛ’
مسلمان شخص كا اعلاء كلمۃ Ø§Ù„Ù„Û ÙƒÛ’ ليے جدوجھد كرنا اور اس ÙƒÛ’ دين كو زمين ميں ناÙØ° كرنے كى كوشش كرنا جÛاد ÙƒÛلاتا ÛÛ’Û”
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ùرماتے ÛÛ’
وَقَاتÙÙ„ÙوهÙÙ…Ù Ø+َتَّى لَا تَكÙونَ ÙÙتْنَةٌ ÙˆÙŽÙŠÙŽÙƒÙونَ الدÙّين٠كÙÙ„Ùّه٠لÙلَّه٠[الانÙال 39]
اور تم ان سے اس وقت تك لڑائى كرتے رÛÙˆ جب تك كوئى ÙØªÙ†Û Ø¨Ø§Ù‚Ù‰ Ù†Û Ø±ÛÛ’ØŒ اور سارے كا سارا دين Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù‰ كا ÛÙ‰ ÛÙˆ جائے۔
شيخ عبد الرØ+من السعدى اس آيت كى تÙسير ميں ÙƒÛتے ÛÙŠÚº:
â€™â€™Ø§Ù„Ù„Û Ø³Ø¨Ø+Ø§Ù†Û ÙˆØªØ¹Ø§Ù„Ù‰ Ù†Û’ اپنے Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ù…ÙŠÚº جنگ كرنے كا مقصد بيان Ùرمايا ÛÛ’ ÙƒÛ Ø§Ø³ كا مقصد غيرمسلموں اور كاÙروں كا خون بÛانا Ù†Ûيں، اور Ù†Û ÛÙ‰ ان كا مال Ø+اصل كرنا،ليكن اس كا مقصد تو ÙŠÛ ÛÛ’ ÙƒÛ Ø¯ÙŠÙ† Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù‰ كا ÛÙˆ جائے، اور باقى سب اديان پر دين اسلام غالب Ûو، اور شرك ÙˆØºÙŠØ±Û ÙƒÙˆ ختم كردے، اور اس آيت ميں استعمال ÙƒØ±Ø¯Û Ù„Ùظ ÙØªÙ†Û Ø³Û’ بھى ÙŠÛÙ‰ مراد ÛÛ’ØŒ لھذا جب مقصد Ø+اصل ÛÙˆ جائے تو پھر Ù†Û ØªÙˆ كوئى لڑائى ÛÛ’ اور Ù†Û ÛÙ‰ قتل Ùˆ غارت۔‘‘ [تÙسير ابن سعدى : 98 ]
دین اسلا Ù… Ûمیں جÛاں جÛاد کا صیØ+ÛŒØ+ Ù…ÙÛوم عطا کرتا تھا جس Ú©Û Ù„Ø¦Û’ مسلمانوں Ú©Û Ø§ÛŒÙ…Ø§ Ù† ØªØ±ÙˆØªØ§Ø²Û Ûوجاتے تھے Ú©Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ûمیں جÛاد نصیب کریں ØŒ جÛاد میں شامل Ûونے Ú©Û Ù„Ø¦Û’ جد وجÛد Ú©ÛŒ جاتی تھی ÙˆÛاں آج لوگ جÛاد سے گھبراتے ÛÛ’ ØŒ اس Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ú©ÛŒØ§ ÛÙˆ سکتی ÛÛ’ ØŸ کیوں اس کیوں Ù„Ùظ Ù†Û’ بÛت سے اسباب Ú©Ùˆ سمیٹا Ûوا ÛÛ’ ØŸ دین Ùˆ مذÛب Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے قسم قسم Ú©Û ÙØ±Ù‚Û Ø¨Ù†Û’ جا رÛÛ’ ÛÛ’ Û” اور آپس میں اختلاÙÛŒ ÛÙˆ گئی تو اس بات پر ÛÛŒ Ø§Ø®Ù„Ø§Ù Ú©Û ÙˆØ¬ÙˆÛات پر دین Ú©Û Ù†Ø§Ù… پر نوجوانوں میں اسلامی Ø¬Ø²Ø¨Û Ø¡ دلا کر اس معدیا اور اسے نام دے دیا گیا جÛاد بھلا ÛŒÛ Ú©ÛŒØ³Ø§ جÛاد ÛÛ’ ۔۔۔۔؟ اپنی بات منوانے Ú©Û Ù„Ø¦Û’ مختل٠گروپ سے Ø¨Ø¯Ù„Û Ù„ÛŒÙ†Û’ Ú©Û Ù„Ø¦Û’ جÛاد Ú©Û Ù†Ø§Ù… پر بے Ú¯Ù†Ûاؤں Ú©ÛŒ جانیں Ú†Ù„ÛŒ گئی اور جلوس نکال کر Ø´Ûادت کا اعلی Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø¨Ú¾ÛŒ خود ÛÛŒ دے دیا Ú©Û ÛŒÛ Ø´Ûید ÛÛ’ اس Ù†Û’ اسلام Ú©Û Ù„Ø¦Û’ جان دی ÛÛ’ Û”
ایک Ú¯Ù†Ûگار Ú©Ùˆ Ø´Ûید Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒØ§Û” Ø´Ûادت کا اصل معانی ÛŒÛ Ù†Ûیں ÛÛ’ Ø´Ûید ÙˆÛ ÛÛ’ جو دین Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº یا اپنے وطن Ú©Û Ù„Ø¦Û’ جان دے دیں Û” مذÛبی باتوں کا اپنے Ù†Ø¸Ø±ÛŒÛ Ø³Û’ Ø®Ù„Ø§ØµÛ Ø¨ÛŒØ§Ù† کرنا بھی غلط ÛÛ’ جو بھی بات ÛÙˆ قرآن Ú©ÛŒ روشنی میں کریں Ø+ÙˆØ§Ù„Û Ú©Û Ø³Ø§ØªÚ¾ ۔بغیر Ø+ÙˆØ§Ù„Û Ø³Û’ اØ+ادیث Ú©ÛŒ تصدیق نا کریں Û”
کوئی بھی جب دین مذÛب Ú©ÛŒ باتیں کریں تو اس سے قرآن اور اØ+ادیث سے Ø+ÙˆØ§Ù„Û Ù…Ø§Ù†Ú¯Û’ ایک مسلمان کا مسلمان سے قتل کروانا گناÛ٠عظیم ÛÛ’ ۔ان جاÛلوں Ú©Ùˆ کون سمجھائے جس طرØ+ ÛŒÛ ÙØ±Ù‚Û Ø¨Ø§Ø²ÛŒ کر رÛÛ’ ÛÛ’ اس آپسی لڑائی سے دین اسلام قرآن مجید اور نبی ï·º اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø+Ù‚ میں جو ÙˆÛ Ú¯Ø³ØªØ§Ø®ÛŒ کر رÛÛ’ ÛÛ’ ÙˆÛ Ú¯Ù†Ø§Û Ú©Ø¨ÛŒØ±Û Ûیں Û” جس Ú©ÛŒ Ú©Ûیں اور کبھی بھی معاÙÛŒ Ù†Ûیں ÛÛ’ Û” مسلمان شخص كا اعلاء كلمۃ Ø§Ù„Ù„Û ÙƒÛ’ ليے جدوجھد كرنا اور اس ÙƒÛ’ دين كو زمين ميں ناÙØ° كرنے كى كوشش كرنا جÛاد ÙƒÛلاتا ÛÛ’Û”
Ø³ÙˆÙˆØ±Û Ø¨Ø±ÙˆØ¬ Ú©ÛŒ 85 ویں سورت جس میں 22 آیات اس کا مضمون خود ÛŒÛ Ø¨ØªØ§ رÛا ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø³ÙˆØ±Øª Ù…Ø¹Ú©Û Ø¡ Ù…Ø¹Ø¸Ù…Û Ú©Û’ اس دور میں نازل Ûوئی ÛÛ’ جب ظلم Ùˆ ستم پوری شدت Ú©Û’ ساتھ برپا تھا اور Ú©Ùار Ù…Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº Ú©Ùˆ سخت سے سخت عذاب دے کر ایمان سے پھیر دینے Ú©ÛŒ کوشش کر رÛÛ’ تھے۔ Ø³ÙˆØ±Û Ø§Ù„Ø¨Ø±ÙˆØ¬ میں
اس سلسلے میں سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ اصØ+اب الا خدود کا Ù‚ØµÛ Ø³Ù†Ø§ÛŒØ§ گیا ÛÛ’ جنÛÙˆÚº Ù†Û’ ایمان لانے والوں Ú©Ùˆ Ø¢Ú¯ سے بھرے Ûوئے Ú¯Ú‘Ú¾ÙˆÚº میں پھینک پھینک کر جلا دیا تھا۔
دوسرے ÛŒÛ Ú©Û Ø¬Ø³ طرØ+ ایمان لانے والوں Ù†Û’ اس وقت Ø¢Ú¯ Ú©Û’ Ú¯Ú‘Ú¾ÙˆÚº میں گر کر جان دے دینا قبول کر لیا تھا اور ایمان سے پھرنا قبول Ù†Ûیں کیا تھا، اسی طرØ+ اب بھی اÛÙ„ ایمان Ú©Ùˆ چاÛیے Ú©Û Ûر سخت سے سخت عذاب بھگت لیں مگر ایمان Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ø³Û’ Ù†Û Ûٹیں۔
جس کا موضوع اÛÙ„ ایمان Ú©Ùˆ ÛŒÛ ØªØ³Ù„ÛŒ دینا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± ÙˆÛ Ø§Ù† مظالم Ú©Û’ مقابلے میں ثابت قدم رÛیں Ú¯Û’ تو ان Ú©Ùˆ اس کا بÛترین اجر ملے گا اور Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ ظالموں سے Ø¨Ø¯Ù„Û Ù„Û’ گا۔
تو قرآن Ú©ÛŒ اس مختصر آیت سے ثابت Ûوتا ÛÛ’ ÛŒÛ Ø¬Ù†Ú¯ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ù„Ø¦Û’ تھی ایمان Ú©Û Ù„Ø¦Û’ تھی ایک مؤمن اور کاÙر Ú©Û Ø¨ÛŒÚ† میں جو قرآن مجید Ú©ÛŒ تکذیب کر رÛÛ’ تھیں Û”Û”
Ø£ÙØ°ÙÙ†ÙŽ Ù„ÙلَّذÙينَ ÙŠÙقَاتَلÙونَ بÙأَنَّهÙمْ ظÙÙ„ÙÙ…Ùوا Ûš ÙˆÙŽØ¥ÙÙ†ÙŽÙ‘ اللَّهَ عَلَى نَصْرÙÙ‡Ùمْ لَقَدÙيرٌ
(سورۃ الØ+ج، آیت نمبر: 39)
"جن لوگوں سے جنگ Ú©ÛŒ جار ÛÛŒ ÛÛ’ انÛیں بھی جنگ Ú©ÛŒ اجازت دی گئی Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ù…Ø¸Ù„ÙˆÙ… Ûیں اور یقنناً Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ù† Ú©ÛŒ مدد پر قادر ÛÛ’"Û”
پھر اس آیت Ú©Û’ ضمن میں مزید چند آیتیں نازل Ûوئیں جن میں بتایا گیا Ú©Û ÛŒÛ Ø§Ø¬Ø§Ø²Øª Ù…Ø+ض جنگ برائے جنگ Ú©Û’ طور پر Ù†Ûیں ÛÛ’ Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ سے مقصود باطل Ú©Û’ خاتمے اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ شعائر کا قیام ÛÛ’ Û”
نا Ú©Û Ø§Ù¾Ù†Û’ کاروباری Ù…Ø³Ù„Û Ø§ÙˆØ± ضد Ú©Û Ø§Ø¹Ù„Ø§Ù† Ú©Û’ لئے ØŒ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ùضل سے بÛت سے ایسے شباب ÛÛ’ جو ایمان والے Ûیں اور جن Ú©Û Ø¯Ù„ÙˆÚº میں دین اسلام اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ù…Ø+بت بھی ÛÛ’ لیکن گر ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ غلط مولوی یا گروپ والوں میں غلطی سے شامل Ûوگیا تو ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ جان سے جاتا ÛÛ’ Û” اسی وجوÛات Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ آج گزرے وقت Ú©ÛŒ طرØ+ ایمانی Ø¬Ø°Ø¨Û Ù†Ûیں Ûوتا،لوگ جÛاد Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے گھبرا جاتے Ûیں Û” اپنے دین مذÛب ÛÙˆ یا اÛÙ†Û’ وطن Ú©Û Ù„Ø¦Û’ بھی آج Ú©Û Ø¯ÙˆØ± میں بÛت سے لوگ جÛاد Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے ڈر سے گھبرا جاتے Ûیں Û” جÛاں گر صیØ+ÛŒØ+ ضرورت بھی پیش نظر گر آتی ÛÛ’ تو Ø¨Û Ø³Û’ سوالات Ø°ÛÙ† میں نقش کر جاتے ÛÛ’ Û” جن کا جواب مجاÛدین Ú©Ùˆ دینا نا ممکن Ûوجاتا ÛÛ’ Û” جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ اÛمیت Ú©Ù… Ûوتی جا رÛÛŒ ÛÛ’ ۔ظالموں Ù†Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے ÛÛŒ ایک دوسرے Ú©Ùˆ استعمال کیا ÛÛ’ Û” دین Ú©ÛŒ باتوں Ú©ÛŒ بے Ø+رمتی کرکے اپنے Ø+ساب سے اس کا Ù…ÙÛوم ÛŒÛ Ù†Ú©Ø§Ù„Ø§ جاتا ÛÛ’ کبھی Ø³ÛŒØ§Û Ø³Ù†ÛŒ یا کبھی Ùرقوں Ú©Û Ù†Ø§Ù… سے Ú©Û ÛÙ… لوگ جÛاد Ú©Û Ø±Ø§Ø³ØªÛ’ پر Ûیں Û” جس میں جÛاد Ú©ÛŒ نیت نا ÛÙˆ صر٠قتل مقصد ÛÙˆ ÙˆÛ Ø¬Ûاد Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ú©Û Ù†Ø²Ø¯ÛŒÚ© Ù†Ûیں Ûوتا Û”
قَاتÙÙ„Ùوا ÙÙÙŠ سَبÙيل٠اللَّه٠الَّذÙينَ ÙŠÙقَاتÙÙ„Ùونَك٠…Ù’ وَلَا تَعْتَدÙوا Ûš Ø¥ÙÙ†ÙŽÙ‘ اللَّهَ لَا ÙŠÙØ+ÙبÙÙ‘ الْمÙعْتَدÙين٠190وَاقْتÙÙ„ÙوهÙÙ… Ù’ Ø+َيْث٠ثَقÙÙْتÙÙ…ÙوهÙÙ Ù’ وَأَخْرÙجÙوهÙÙ… ’ Ù…Ùنْ Ø+َيْث٠أَخْرَجÙوكÙمْ Ûš وَالْÙÙتْنَة٠أَشَدÙÙ‘ Ù…ÙÙ†ÙŽ الْقَتْل٠ۚ وَلَا تÙقَاتÙÙ„ÙوهÙم٠عÙنْدَ الْمَسْجÙد٠الْØ+َرَام٠Ø+َتَّى ÙŠÙقَاتÙÙ„ÙوكÙمْ ÙÙيه٠ۖ ÙÙŽØ¥Ùنْ قَاتَلÙوكÙمْ ÙَاقْتÙÙ„ÙوهÙÙ…Ù Û— ÙƒÙŽØ°ÙŽÙ„ÙÙƒÙŽ جَزَاء٠الْكَاÙÙرÙينَ191 ÙÙŽØ¥Ùن٠انْتَهَوْا ÙÙŽØ¥ÙÙ†ÙŽÙ‘ اللَّهَ غَÙÙورٌ رَØ+Ùيمٌ 192 وَقَاتÙÙ„ÙوهÙÙ…Ù Ø+َتَّى لَا تَكÙونَ ÙÙتْنَةٌ ÙˆÙŽÙŠÙŽÙƒÙونَ الدÙّين٠لÙلَّه٠ۖ ÙÙŽØ¥Ùن٠انْتَهَوْا Ùَلَا عÙدْوَانَ Ø¥Ùلَّا عَلَى الظَّالÙÙ…Ùينَ 193
(سورۃ البقرÛØŒ آیت نمبر: 190-193)
"Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº ان سے جنگ کرو جو تم سے جنگ کرتے Ûیں اور Ø+د سے Ø¢Ú¯Û’ Ù†Û Ø¨Ú‘Ú¾ÙˆÛ” یقنناً Ø§Ù„Ù„Û Ø+د سے بڑھنے والوں Ú©Ùˆ پسند Ù†Ûیں کرتا۔ اور انÛیں جÛاں پاؤ قتل کرو، اور جÛاں سے انÛÙˆÚº Ù†Û’ تمÛیں نکالا ÛÛ’ ÙˆÛاں سے تم بھی انÛیں نکال دو اور ÙØªÙ†Û Ù‚ØªÙ„ سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø³Ø®Øª ÛÛ’Û” اور ان سے مسجد Ø+رام Ú©Û’ پاس قتل Ù†Û Ú©Ø±Ùˆ ÛŒÛاں تک Ú©Û ÙˆÛ ØªÙ… سے مسجد Ø+رام میں قتال کریں۔ پس اگر ÙˆÛ (ÙˆÛاں) قتال کریں تو تم (ÙˆÛاں بھی) انÛیں قتل کرو۔ کاÙروں Ú©ÛŒ جزا ایسی ÛÛŒ ÛÛ’Û” پس اگر ÙˆÛ Ø¨Ø§Ø² Ø¢ جائیں تو بے Ø´Ú© Ø§Ù„Ù„Û ØºÙور رØ+یم ÛÛ’Û” اور ان سے لڑائی کرو ÛŒÛاں تک Ú©Û ÙØªÙ†Û Ù†Û Ø±ÛÛ’ اور دین Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ لیے ÛÙˆ جائے۔ پس اگر ÙˆÛ Ø¨Ø§Ø² Ø¢ جائیں تو کوئی تَعَدَّی Ù†Ûیں ÛÛ’ مگر ظالموں ÛÛŒ پر"
اس Ú©Û’ جلد ÛÛŒ بعد دوسری نوع Ú©ÛŒ آیات نازل Ûوئیں جن میں جنگ کا Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û Ø¨ØªØ§ÛŒØ§ گیا ÛÛ’ اور اس Ú©ÛŒ ترغیب دی گئی ÛÛ’ اور بعض اØ+کامات بھی بیان کئے گئے ÛÛŒ
وَلاَ تَقÙولÙواْ Ù„Ùمَنْ ÙŠÙقْتَل٠ÙÙÙŠ سَبÙيل٠اللّه٠أَمْوَاتٌ بَلْ Ø£ÙŽØ+ْيَاءٌ ÙˆÙŽÙ„ÙŽÙƒÙÙ† لاَّ تَشْعÙرÙونَ
اور جو لوگ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº مارے جائیں انÛیں مت Ú©Ûا کرو Ú©Û ÛŒÛ Ù…Ø±Ø¯Û Ûیں، (ÙˆÛ Ù…Ø±Ø¯Û Ù†Ûیں) Ø¨Ù„Ú©Û Ø²Ù†Ø¯Û Ûیں لیکن تمÛیں (ان Ú©ÛŒ زندگی کا) شعور Ù†Ûیں۔
سورۃ البقرÛ:154
Ø+دیث میں ÛÛ’ Ú©Û
2417 أخبرنا نعيم بن Ø+مادØ+دثنا بقية بن الوليدعن بØ+ير بن سعد عن خالد بن معدانعن أبي بØ+ريةعن معاذ بن جبلقال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم الغزو غزوان Ùأما من غزا ابتغاء وجه الله وأطاع الإمام وأنÙÙ‚ الكريمة وياسر الشريك واجتنب الÙساد Ùإن نومه ونبهه أجر كله [ ص:275 ] وأما من غزا Ùخرا ورياء وسمعة وعصى الإمام وأÙسد ÙÙŠ الأرض Ùإنه لا يرجع بالكÙاÙ
Ø+دیث Ú©Û Ø§Ù„Ùاظ ÛÛ’ الغز Ùˆ غزوان جنگ دو طرØ+ Ú©ÛŒ ÛÛ’ جÛاد دو طرØ+ کا ÛÛ’ Û” یا جÛاد کرنے والے دو طرØ+ Ú©Û ÛÛ’ ØŒ جÛاد کرنے والوں Ú©ÛŒ دو مختل٠شخصیت یا مختل٠کرداروں کا Ù†Ù‚Ø´Û Ûماری طر٠کرتی ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÙˆØ± ÛŒÛ Ø¨ØªØ§ØªÛŒ ÛÛ’ ۔ایک Ø·Ø±Ù ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ ÛÛ’ جو جن Ú©Û Ø§Ù†Ø¯Ø± پانچ خوبیاں صÙات جو Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ù¾Ø§Ø³ پائی جاتی ÛÛ’ جو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ú©Ùˆ منظو ر ÛÛ’ تو اس کا جÛاد مقبول ÛÛ’ Û”
دوسری طر٠تین چار صÙات اس Ú©Û Ø¨Ø±Ø¹Ú©Ø³ بتائی گئی ÛÛ’ ۔جو منÙÛŒ صÙات ÛÛ’ جو Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ منظور Ù†Ûیں ÛÛ’ اگر Ú†Û ÙˆÛ Ø¬Ûاد کر رÛا ÛÛ’ اگر Ú†Û ÙˆÛ Ø¬Ûاد میں ÛÛ’ ۔جن Ú©Û Ø§Ù†Ø¯Ø± منظور ÙˆÛ ØµÙات Ù†Ûیں ÛÛ’ Û”
Ù…Ø+ض میدان جÛاد میں Ù¾ÛÙ†Ú† جانا ÛÛ’ پر ÙˆÛ Ù…Ø¬Ø§Ûد Ù†Ûیں ÛÛ’Û” اسی طرØ+ Ù…Ø+ض نماز Ú©Û Ù„Ø¦Û’ کھڑتے ÛÙˆ جانے سے نماز Ù†Ûیں Ûونگی جب تک Ú©Û Ø§Ø®Ù„Ø§Øµ نیت نا ÛÙˆ ۔جب تک Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ شریعت اور اوامر Ú©ÛŒ اطاعت نا ÛÙˆ اسکی نماز ÛÙˆ یا جÛاد قبول Ù†Ûیں Ûوتا Û” جس Ú©ÛŒ Ù¾ÛÙ„ÛŒ شرط ÛÛ’ ابتغا Ø¡ وجÛÛ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ ،پÛÙ„ÛŒ شرط ÛÛ’ جن تک نیت میں اخلاص Ù†Ûیں Ûونگا ،ان کا جÛاد قبول Ù†Ûیں Ûونگا Û” جو Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ù…ÛŒÚº جو زخمی ÛÙˆ مقتول ÛÙˆ رÛاÛÛ’ ÙˆÛÛŒ مجاÛد Ûونگا اور کون Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº زخمی مقتول Ûوا Ø´Ûید Ûوا ÙˆÛ Ø§Ù„Ù„Û ÛÛŒ Ù†Ûتر جانتے ÛÛ’ Û” Ûمارے Ú©ÛÙ†Û’ سے Ø´Ûید Ù†Ûیں Ú©Ûلائےگے Û”
اسی لیے اخلاص نیت موجود ÛÛ’ ÙˆÛ Ù…Ù‚Ø¨ÙˆÙ„ ÛÛ’ گر اخلاص نیت ÛÛŒ Ù†Ûیں تو ÙˆÛ Ø±Ø¯ ÛÛ’ Û”
إنما الأعمال بالنيات
Ûر نیک عمل Ú©Û Ù„Ø¦Û’ نیت کا Ûونا ضروری ÛÛ’ Û” اخلاص نیت کا Ûونا ضروری ÛÛ’ Û”
یَّقÙوْلÙوْا رَبÙّنَا اللّٰÛÙ.( الØ+ج ٢٢: ٣٩-Ù Ù¤)
''جن سے جنگ Ú©ÛŒ جائے، اÙنھیں جنگ Ú©ÛŒ اجازت دی گئی، اÙس لیے Ú©Û Ø§ÙÙ† پر ظلم Ûوا ÛÛ’ØŒ اور Ø§Ù„Ù„Û ÛŒÙ‚ÛŒÙ†Ø§ اÙÙ† Ú©ÛŒ مدد پر پوری قدرت رکھتا ÛÛ’Û” ÙˆÛ Ø¬Ùˆ اپنے گھروں سے ناØ+Ù‚ نکال دیے گئے، صر٠اÙس بات پر Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ûتے تھے Ú©Û Ûمارا رب Ø§Ù„Ù„Û ÛÛ’Û”'' ÛŒÛ Ù‚Ø±Ø¢Ù† Ú©ÛŒ Ù¾ÛÙ„ÛŒ آیات Ûیں جن میں Ù…Ûاجرین صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ùˆ اÙس بات Ú©ÛŒ اجازت دی گئی Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ú¯Ø± چاÛیں تو جارØ+یت Ú©Û’ جواب میں جنگ کا اقدام کر سکتے Ûیں۔ قرآن Ù†Û’ بتایا ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ تھے جنھیں بالکل بے قصور Ù…Ø+ض اÙس جرم پر اÙÙ† Ú©Û’ گھروں سے نکلنے Ú©Û’ لیے مجبور کر دیا گیا Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù„Ù„Û ÛÛŒ Ú©Ùˆ اپنا رب قرار دیتے Ûیں۔ قریش Ú©Û’ شدائد Ùˆ مظالم Ú©ÛŒ پوری Ùرد قرارداد جرم، اگر غور کیجیے تو اÙس ایک جملے میں سمٹ آئی ÛÛ’Û” اÙس Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ú©ÙˆØ¦ÛŒ شخص اپنے وطن اور گھر در Ú©Ùˆ اÙس وقت تک Ú†Ú¾ÙˆÚ‘Ù†Û’ Ú©Û’ لیے Ø¢Ù…Ø§Ø¯Û Ù†Ûیں Ûوتا، جب تک اÙس Ú©Û’ لیے وطن Ú©ÛŒ سرزمین بالکل تنگ Ù†Û Ú©Ø± دی جائے۔ 'بÙاَنَّھÙمْ ظÙÙ„ÙÙ…Ùوْا'
کا Ø§Ø´Ø§Ø±Û Ø§ÙÙ†Ú¾ÛŒ مظالم Ú©ÛŒ طر٠ÛÛ’ اور قرآن Ù†Û’ اÙÙ†Ú¾ÛŒ Ú©ÛŒ بنیاد پر مسلمانوں Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø+Ù‚ دیا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø¨ ÙˆÛ Ø¬Ø§Ø±Ø+یت Ú©Û’ خلا٠تلوار اٹھا سکتے Ûیں۔ ÛŒÛ Ø¬Ù†Ú¯ صر٠اسلام Ú©ÛŒ تھی ØµØ±Ù Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ رب Ú©ÛÙ†Û’ Ûر انھیں بے گھر کرکے ظلم کیا جاتا تھا Û” شرک Ùˆ بدعت کرنے پر مجبور کرتے تھے Û” لیکن آج Ú©Û Ø¯ÙˆØ± میں Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ شکر ÛÛ’ اس طرØ+ Ú©Û Ù…Ø³Ù„Û Ù†Ûیں ÛÛ’ Û” آج Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û ÛÛŒ نام سے Ù†Ø´Ù†Û Ø¡ شازی کیا جارÛا ÛÛ’ Û” ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ اپنے ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ú©Û Ù„Ø¦Û’ Ùرقوں Ú©Û Ù„ÛŒÛ’ Ø³ÛŒØ§Û Ø³Ù†ÛŒ کا نام مظاÛØ±Û Ø¯ÛŒÚ©Ú¾Ø§ کر غور کیجئے گا نا کوئی ظلم Ûوا ÛÛ’ نا کسی Ù†Û’ انھیں گھر سے نکالا نا ÛÛŒ انھیں Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ú©ÛŒ عبادت سے روکا پھر ÛŒÛ Ú©Ø³ میزان Ø+Ù‚ Ú©ÛŒ بات پر Ø¢Ú‘Û’ ÛÛ’ ضد یا ØºØµÛ ÛŒØ§ ÙØ§Ø¦Ø¯Û Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø¹Ø°Ø§Ø¨ اور غضب سے ڈر بھی Ù†Ûیں انھیں نا خوÙ٠خدا ÛÛ’ ØŒ جب قرآن مجید میں ÛÛ’ بقول Ø§Ù„Ù„Û Û”
Ú©Û Ø¹Ø±Ø¨ÛŒ اور آعجمی میں کوئی Ùرق Ù†Ûیں تقوی Ú©Û Ø³ÛŒÙˆØ§ پھر Ø´Ú© ÙˆØ´Ø¨Û Ø¨Ù„Ø§ ÙˆØ¬Û Ú©Û ØªÙØ±Ù‚Û Ú©ÛŒÙˆÚº بنا کر دین مذÛب سے کھلواڑ کرتے ÛÛ’ Û” ØŸ اØ+ادیث اور قرآن Ú©ÛŒ روشنی میں جÛاد Ú©Ùˆ تلاش کریں نا Ú©Û ØµØ±Ù Ú†Ù†Ø¯ مولوی Ú©ÛŒ گرÙت میں آکر ان Ú©Û Ø®Ù„Ø§Ùات Ú©ÛŒ جنگ میں شامل Ûوکر اپنے والدین کا دل دکھائے Û” Ú©Û Ù…ÛŒÚº جÛاد Ú©Û Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ù¾Ø± ÛÙˆ ÛŒÛ Ø¬Ûاد Ù†Ûیں بربادی ÛÛ’ اور شرک بھی جس میں نا ظلم ÛÛ’ نا مظلوم ØŒ جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ùˆ ÙÛŒ سبیل الوطن ÛÛŒ جÛاد ÛÛ’ ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ غیر ممالک سے مداÙع اپنے وطن Ú©Û Ø¬Ø³ Ú©ÛŒ ارض الوطن Ûمیں عزیز ÛÛ’ اسے ÛÙ… Ú©Ú¾Ùˆ Ù†Ûیں سکتے ۔آپسی لڑائی میں ایک مسلمان دوسرے مسلمان کا قتل کرے ÙˆÛ Ù†Ø§Ø± جÛنم میں ابد تک رÛÛ’ گا Û” کیوں Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ بھی مسلم Ú©Ùˆ Ø+Ù‚ Ù†Ûیں Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ Ùائدے Ú©Û Ù„Ø¦Û’ اپنے مسلمان بھائی کا قتل متعمداً کریں۔ جÛاد ÙÛŒ سبیل Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÛŒØ³ÛŒ جدوجÛد کا نام ÛÛ’ØŒ Ø¬ÙˆØ§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒ Ú©ÛŒ خوش نودی Ú©Û’ Ø+صول ØŒ دین Ú©Û’ غلبے اوراØ+کامات الÛÛŒ Ú©Û’ Ùروغ Ú©Û’ لیے Ú©ÛŒ جائے۔ دین Ú©ÛŒ روشنی میں مقدس کتاب آپ Ú©Û Ù¾Ø§Ø³ ÛÛ’ جاکر Ú©Ûیں اسی کتاب سے جÛاد کا صیØ+ÛŒØ+ Ù…ÙÛوم ڈھونڈیں سوء المعاملةا Ú©Û Ú©ÙˆØ¦ÛŒ غلط قدم اتھانے سے Ù¾ÛÙ„Û’ Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± Ø±Ø§Û Ø+Ù‚ کا سوچے ØŒ Ø§Ù„Ù„Û ÛŒÛدی من یشاء Ø§Ù„Ù„Û Ø¬Ø³Û’ چاÛÛ’ Ûدایت عطا کریں Û” دعا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ûمیں بے بنیاد Ùساد سے بچائے اور ÛŒÛ ÙØªÙ†Û Ø´Ø§Ø²ÛŒ ختم Ûوجائے اور مجÛاد ÙˆÛÛŒ قدم اٹھائے جس سے اسے رب Ú©ÛŒ رضا ملے اور Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û Ø§ÙˆØ§Ù…Ø± Ú©Û Ø®Ù„Ø§Ù Ù†Ø§ جایئے Ø§Ù„Ù„Û Ûمیں صراط المستقیم Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº ایمان Ú©ÛŒ سلامتی عطا کریں ØŒ اور Ûدایت عطا کریں Ú©Û ÛÙ… جÛاد ÙÛŒ سیبل Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ø®Ù„Ø§Øµ نیت سے Ø§Ù„Ù„Û Ùˆ دین Ùˆ مداÙع عن وطن Ú©Û Ù…Ø+اÙظ میں ÛÛŒ Ûمیں نصیب ÛÙˆ آمین Û”
رائٹر ریشم