شوال کے چھ روزے

ألØ+مد لله الذي أمدنا بالنعم التي لاتعد ولاتØ+صى والØ+مد لله الذي أمدنا بالØ+ياة الى أن أدركنا رمضان ووفقنا لإتمام صيام رمضان وقيامه والصلاة والسلام على المبعوث رØ+مة للعالمين نبينا Ù…Ø+مد وعلى آله وصØ+به أجمعين أما بعد:
اسلام میں طاعات وعبادات کا کوئی متعین موسم نہیں ہے کہ مثلا وه موسم ختم ہوجائے تو پهر بنده آزاد ہے جو چاہے کرے بلکہ درØ+قیقت ایک مومن بنده Ú©Ùˆ طاعات وعبادات پر قائم ودائم رہنے کا Ø+Ú©Ù… ہے یہاں تک کہ بنده قبر میں داخل ہوجائے ØŒ بے Ø´Ú© ہرمسلمان Ú©Ùˆ ہمیشہ طاعات پرقائم رہنے اورتزکیہ نفس Ú©ÛŒ کوشش کرنے کا Ø+Ú©Ù… ہے ØŒ اوراسی تزکیہ Ú©Û’ لیئے عبادات وطاعات مشروع کیئے گئے ØŒ اوربقدر نصیب واستعداد ہرشخص کوان عبادات وطاعات سے تزکیہ وقرب الہی Ø+اصل ہوتا ہے ØŒ اورجس قدر عبادات وطاعات سے غفلت وبُعد ہوتا ہے اتنا ہی تزکیہ وقرب الہی میں Ú©Ù…ÛŒ ہوتی ہے ØŒ اسی طرØ+ روزه بهی ان اہم عبادات میں سے ہے جو تزکیہ نفس وتصفیہ قلب کرتا ہے ØŒ اور روØ+انی امراض Ú©Ùˆ دور کرتا ہے ØŒ اور رمضان کا موسم تزکیہ نفس وتصفیہ قلب وتعلق مع الله کا بہترین واہم ترین موسم ہے ØŒ اور پهر رمضان Ú©Û’ گذرنے Ú©Û’ بعد شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزے بهی ان ہی طاعات میں سے ہیں جن سے مزید تزکیہ نفس وتصفیہ قلب Ø+اصل ہوتا ہے ØŒ اورساتھ ہی اجروثواب بهی Ø+اصل ہوتا ہے ØŒ اسی لیئے Ø+دیث میں ان Ú†Ú¾ روزوں Ú©ÛŒ بہت ترغیب Ú©ÛŒ گئ ہے
شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزوں کا Ø+Ú©Ù…
شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزے مسنون ہیں ØŒ صØ+ÛŒØ+ Ø+دیث میں اس کا ثبوت موجود ہے ØŒ
عن أبي أيوب رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال من صام رمضان ثم أتبعه ستا من شوال كان كصيام الدهر .( رواه مسلم وأبو داود والترمذي والنسائي وابن ماجه وأØ+مد)
جس شخص نے رمضان کے روزے رکهنے کے بعد شوال کے چهہ روزے رکهے تو وه ایسا ہے کہ گویا اس نے ہمیشہ روزے رکهے.(یعنی گویا کہ پورے سال کے رکهے)
ترمذی شریف میں یہ Ø+دیث اس طرØ+ ہے
وأما لفظ الترمذي فقال :من صام رمضان ثم أتبعه ستا من شوال فذلك صيام الدهر وفي الباب عن جابر وأبي هريرة وثوبان وقال أبو عيسى Ø+ديث أبي أيوب Ø+ديث Ø+سن صØ+ÙŠØ+
امام ابن خزيمة Ù†Û’ اس Ø+دیث پرایک مستقل باب اس طرØ+ قائم کیا
{ فضل اتباع صيام رمضان بصيام ستة أيام من شوال فيكون كصيام السنة كلها}

امام نووی رØ+مہ الله فرماتے ہیں کہ
علماء Ù†Û’ فرمایا ہے کہ یہ (( صیامُ الدهر )) اس لیئے ہے کہ ایک نیکی کا بدلہ دس گنا ہے پس رمضان Ú©Û’ روزے دس مہینوں Ú©Û’ برابر اورشوال Ú†Ú¾ Ú©Û’ روزے دو مہینوں Ú©Û’ برابر ہیں . يقول الإمام النووي رØ+مه الله : قال العلماء: وإنما كان كصيام الدهر لأن الØ+سنة بعشر أمثالها فرمضان بعشرة أشهر والستة بشهرين. Ø+اصل یہ کہ جمهور فقهاء مالكيہ وشافعيہ ÙˆØ+نابلہ ÙˆØ+نفيہ Ú©Û’ نزدیک رمضان Ú©Û’ بعد شوال Ú©Û’ چهہ روزے رکهنا مسنون ہیں
شوال کے چھ روزوں کی فضیلت
رسول الله صلى الله عليه وسلم Ú©Û’ غلام Ø+ضرت ثوبان رضي الله عنه سے روایت ہے کہ رسول الله صلى الله عليه وسلم Ù†Û’ جس Ù†Û’ عیدالفطر Ú©Û’ بعد Ú†Ú¾ روزے رکهے ØŒ گویا اس Ù†Û’ پورے سال روزے رکهے کیونکہ جو ایک نیکی Ù„Û’ کرآئے گا اس Ú©Ùˆ دس گنا اجرملے گا . وعن ثوبان رضي الله عنه مولى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال من صام ستة أيام بعد الفطر كان تمام السنة من جاء بالØ+سنة فله عشر أمثالها رواه ابن ماجه گذشتہ Ø+دیث میں Ø+ضور صلى الله عليه وسلم Ù†Û’ شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزوں Ú©Ùˆ{ كصيام الدهر } فرمایا ØŒ اور اس Ø+دیث میں{ صیامُ الدهر } Ú©ÛŒ تفسیر وتشریØ+ کردی ØŒ یعنی اس کا اجروثواب پورا سال روزے رکهنے Ú©Û’ برابر ہے.صØ+ÛŒØ+ ابن Ø+بان ØŒ صØ+ÛŒØ+ ابن خزيمة ØŒ سنن النسائي ØŒ ومسند اØ+مد مسند البزار، وغیره میں Ø+دیث موجود ہے کہ شہر رمضان Ú©Û’ روزے دس مہینوں Ú©Û’ برابر ہیں ØŒ اور شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزے دو مہینوں Ú©Û’ برابر ہیں پس یہ پورے سال Ú©Û’ روزوں Ú©ÛŒ طرØ+ ہوگئے
وفي سنن النسائي الكبرى من طريق أبي أسماء الرØ+بي عن ثوبان أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال صيام شهر رمضان بعشرة أشهر وصيام ستة أيام بشهرين فذلك صيام سنة والنسائي ولفظه جعل الله الØ+سنة بعشر أمثالها فشهر بعشرة أشهر وصيام ستة أيام بعد الفطر تمام السنة وهو صØ+ÙŠØ+ .وابن خزيمة في صØ+ÙŠØ+Ù‡ ولفظه وهو رواية النسائي قال صيام شهر رمضان بعشرة أشهر وصيام ستة أيام بشهرين فذلك صيام السنة وهو صØ+ÙŠØ+. وابن Ø+بان في صØ+ÙŠØ+Ù‡ ولفظه من صام رمضان وستا من شوال فقد صام السنة وهو صØ+ÙŠØ+ . وعن أبي هريرة رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال من صام رمضان وأتبعه بست من شوال فكأنما صام الدهر رواه البزار وأØ+د طرقه عنده صØ+ÙŠØ+ . Ø+دثنا عبد الله Ø+دثني أبي ثنا أبو عبد الرØ+من ثنا سعيد Ø+دثني عمرو بن جابر الØ+ضرمي قال سمعت جابر بن عبد الله الأنصاري يقول سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول : من صام رمضان وستا من شوال فكأنما صام السنة كلها رواه Ø£Ø+مد
طبراني کی ایک روایت میں ہے کہ
Ø+ضرت عبدالله ابن عمر رضي الله عنہ سے روایت ہے کہ Ø+ضور صلى الله عليه وسلم Ù†Û’ ارشاد فرمایا کہ جس Ù†Û’ رمضان Ú©Û’ روزے رکهے اور اس Ú©Û’ بعد شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزے رکهے تو وه گناہوں سے ایسا پاک ہوگیا جیسا کہ اپنی ماں Ú©ÛŒ پیٹ سے پیدا ہونے Ú©Û’ بعد تها
قال الطبراني Ø+دثنا مسعود بن Ù…Ø+مد الرملي ثنا عمران بن هارون نا مسلمة بن علي ثنا أبو عبد الله الØ+مصي عن نافع عن بن عمر قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من صام رمضان وأتبعه ستا من شوال خرج من ذنوبه كيوم ولدته أمه لم يرو هذا الØ+ديث عن نافع إلا أبو عبد الله الØ+مصي تفرد به مسلمة بن علي
1 = رمضان کے گذرنے کے بعد شوال کے چھ روزے پورے سال کے اجروثواب کی تکمیل کرتے ہیں
2 = شوال وشعبان کے روزے بمنزلہ سنتوں کے ہیں جو فرض نمازوں قبل پڑهے جاتے ہیں ، فرائض میں خلل ونقص سنن ونوافل سے پورا ہوجاتا ہے، ایسا فرض روزوں میں نقص وخلل شوال کے روزوں سے پورا ہوجاتا ہے
3 = رمضان Ú©Û’ بعد بهی روزه Ú©ÛŒ عظیم عبادت Ú©ÛŒ عادت ضروری ہے ØŒ اور یہ صوم رمضان Ú©ÛŒ قبولیت Ú©ÛŒ علامت ہے ØŒ کیونکہ الله تعالی جب کسی کا نیک عمل قبول کرلیتے ہیں تواس Ú©Ùˆ دوسرے نیک عمل Ú©ÛŒ توفیق دیتے ہیں ØŒ جیسا کہ بعض علماء Ù†Û’ کہا { ثوابُ الØ+سنة الØ+سنة بعدها }نیکی کا ثواب اس Ú©Û’ بعد نیکی کرنا ہے ØŒ اسی طرØ+ جس Ù†Û’ نیکی Ú©Û’ بعد معاصی Ú©ÛŒ طرف رجوع کیا تو یہ نیکی Ú©ÛŒ عدم قبول Ú©ÛŒ علامت ہے ØŒ الله تعالی Ø+فاظت فرمائے
4 = صائمين کو عید الفطر کے دن پورا پورا اجر وانعام مل گیا جوکہ يوم الجوائز { انعامات کا دن } ہے ، اوربنده کے لیئے تمام گناہوں کی بخشش سے بڑی کوئی نعمت نہیں لہذا عید الفطر کے بعد اس عظیم نعمت کا شکر بهی ضروری ہے
5 = بعض سلف کی یہ عادت تهی کہ رات اگرعبادت کی توفیق مل جاتی تو دن کواس کے شکریہ میں روزه رکهتے تهے ، توجن کو رمضان کی عظیم دولت نصیب ہوئی اور طاعات وعبادات کی توفیق ملی تو ان پرشکر ضروری ہے
Ø+اصل کلام یہ ہے کہ اسلام میں عبادات وطاعات Ú©Û’ لیئے کوئی خاص موسم متعین نہیں Ù‡Û’ کہ جب وه موسم ختم ہوجائے توبنده معاصی وغفلت میں پڑجائے، بلکہ نیکی وطاعات کا موسم بنده Ú©Û’ ساتهہ پوری زندگی تادم آخر ہے ØŒ اور عبادات وطاعات کا موسم کبهی ختم نہیں ہوتا یہاں تک کہ بنده قبرمیں داخل ہوجائے
مسئله = شوال Ú©Û’ Ú†Ú¾ روزوے عید Ú©Û’ بعد فورا لگاتار بهی رکھ سکتا ہے ØŒ اورمتفرق طورپروقفہ Ú©Û’ ساتھ بهی رکھ سکتا ہے ØŒ لہذا دونوں طرØ+ درست ہیں
لیکن بہتریہ ہے کہ متفرق طورپر رکهے جائیں
وندب تفریق صوم الست الخ { فتاوی شامی ج 2 ص 171 }
وفي الختام أسأل الله تعالى أن ينفع المسلمین بهذه المبØ+Ø« المختصر وأن يجعله في موازين Ø+سناتی وصلى الله وسلم على نبينا Ù…Ø+مد وعلى آله وصØ+به وسلم