تعمیر Ù Ú©Ø¹Ø¨Û Û”Û”Û”Û”Û” Ù…Ùتی منیب الرØ+مان
Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ùرمایا: ''Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عبادت Ú©Û’ واسطے سب سے Ù¾Ûلا گھر جو لوگوں Ú©Û’ لیے بنایا گیا‘ ÙˆÛÛŒ ÛÛ’ جو Ù…Ú©Û Ù…ÛŒÚº ÛÛ’ØŒ برکت والا اور تمام جÛانوں Ú©Û’ لیے ذریعÛÙ” Ûدایت ÛÛ’ØŒ اس میں واضØ+ نشانیاں Ûیں، مقام٠ابراÛیم ÛÛ’ اور جو شخص اس میں داخل ÛÙˆØ§ØŒÙˆÛ Ø¨Û’ خو٠Ûوگیا، بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ Ø+ج کرنا ان لوگوں پر Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ Ø+Ù‚ ÛÛ’ جو ÙˆÛاں تک Ù¾ÛÙ†Ú†Ù†Û’ Ú©ÛŒ استطاعت رکھتے ÛÙˆÚº اور جس Ù†Û’ Ú©Ùر کیا تو بے Ø´Ú© Ø§Ù„Ù„Û Ø³Ø§Ø±Û’ جÛانوں سے بے نیاز Ûے‘‘۔ (آل عمران:96-97)Û”
اس مرکز٠عبادت Ú©Ùˆ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ûتے Ûیں۔ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° زمان ومکان Ú©ÛŒ تØ+دیدات سے ماورا ÛÛ’ØŒ بیت Ú©ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©ÛŒ طر٠نسبت اÙس Ú©Û’ مَجدوشر٠کو ظاÛر کرنے Ú©Û’ لیے ÛÛ’ØŒ اسی معنی میں Ø+دیث پاک میں مساجد Ú©Ùˆ بھی ''بیوت اللÛ‘‘ Ú©Ûا گیا ÛÛ’ØŒØ+دیث پاک میں ÛÛ’:
''نبیﷺ Ù†Û’ Ùرمایا: جو قوم Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ گھروں میں سے کسی ایک گھر میں جمع Ûوتی Ûے،پھر ÙˆÛ Ø¯ÛŒÙ† سیکھتے اور سکھاتے Ûیں تو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ان پرتسکین نازل Ùرماتا ÛÛ’ØŒ انÛیں اپنی رØ+مت میں ڈھانپ لیتا ÛÛ’ØŒ Ù…Ù„Ø§Ø¦Ú©Û Ø§Ù†Ûیں گھیر لیتے Ûیں اور Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¨Ø§Ø±Ú© وتعالیٰ Ùرشتوں Ú©ÛŒ مجلس میں ان کا ذکر Ùرماتا Ûے‘‘۔ (ابودائود:1455)
بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ ابتدا میں Ù…Ù„Ø§Ø¦Ú©Û Ù†Û’ تعمیر کیا، پھر جب Ù…Ø±ÙˆØ±Ù Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø³Û’ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عمارت منÛدم Ûوتی رÛÛŒ تو اÙسے ازسر٠نو تعمیر کیا جاتا رÛا، Ø¹Ù„Ø§Ù…Û Ø§Ø+مد قسطلانی تعمیر ٠بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ تاریخ بیان کرتے Ûوئے لکھتے Ûیں:
''بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÙˆÙ¾ÛÙ„ÛŒ بار Ùرشتوں Ù†Û’ بنایا، دوسری Ù…Ø±ØªØ¨Û Ø+ضرت آدم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ØŒ تیسری بار Ø+ضرت شیث بن آدم Ù†Û’ØŒ چوتھی بار Ø+ضرت ابراÛیم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ØŒ پانچویں بار قوم Ø¹Ù…Ø§Ù„Ù‚Û Ù†Û’ØŒ Ú†Ú¾Ù¹ÛŒ باربنی جÙرÛÙ… Ù†Û’ØŒ ساتویں باررسول اللÛï·º Ú©Û’ جدÙّاعلیٰ Ø+ضرت Ù‚Ùصَیْ بÙÙ† Ú©Ùلَاب Ù†Û’ØŒ آٹھویں بار قریش Ù†Û’ØŒ نویں بار Ø+ضرت Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù„Û Ø¨Ù† زبیر Ù†Û’ رسول اللÛï·º Ú©Û’ Ø+سب٠منشا Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©Ùˆ بنایا،اس میں دو دروازے رکھے،ایک داخل Ûونے اور ایک خارج Ûونے کا اور Ø+طیم Ú©Ùˆ Ú©Ø¹Ø¨Û Ù…ÛŒÚº داخل کیا اور ÛŒÛÛŒ بنائے ابراÛیم تھی، قریش اپنے وسائل میں Ú©Ù…ÛŒ Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اس Ú©Ùˆ مکمل بنائے ابراÛیم پر Ù†Ûیں بناسکے تھے، Ø¬Ø¨Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ï·ºÚ©ÛŒ خواÛØ´ تھی Ú©Û Ú©Ø¹Ø¨Ûƒ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ بنائے ابراÛیم پر بنادیا جائے، لیکن ÙØªÙ†Û Ú©Û’ اندیشے Ú©Û’ سبب آپ Ù†Û’ ایسا Ù†Ûیں کیا، دسویں بار عبدالملک بن مروان Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… سے Ø+جاج بن یوس٠نے اس Ú©Ùˆ پھر منÛدم کر Ú©Û’ بنائے قریش Ú©Û’ مطابق بنادیا‘‘۔ (ارشاد الساری، ج:3،ص:143-144) اس سے معلوم Ûوا Ú©Û Ù…Ø®ØªÙ„Ù Ø§Ø¯ÙˆØ§Ø± میں Ø+ÙˆØ§Ø¯Ø«Ù Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ú©Û’ نتیجے میں بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عمارت منÛدم Ûوتی رÛÛŒ یا اÙسے نقصان Ù¾Ûنچتا رÛا ÛÛ’ØŒ ÛŒÛÛŒ ÙˆØ¬Û ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ùسے بار بار تعمیر کیا جاتا رÛا۔
اعلان٠نبوت سے Ù¾ÛÙ„Û’ قریش Ù†Û’ سیلاب Ú©Û’ سبب کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ منÛدم Ûونے Ú©Û’ بعد از سر٠نو اس Ú©ÛŒ تعمیر کی، رسول اللÛï·º Ú©ÛŒ عمر٠مبارک اÙس وقت پینتیس برس تھی، آپ Ù†Û’ بھی تعمیر Ù Ú©Ø¹Ø¨Û Ù…ÛŒÚº Ø+ØµÛ Ù„ÛŒØ§ØŒ پھر جب Ø+جر٠اسود Ú©Ùˆ اپنے مقام پر نصب کرنے کا وقت آیا تو قریش Ú©Û’ سرداروں میں جھگڑا Ûونے لگا، ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ ایک Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø§Ø¹Ø²Ø§Ø² دینے پر Ø§Ù“Ù…Ø§Ø¯Û Ù†Û Ûوئے، Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ù“Ù¾ï·º Ú©Ùˆ Ø+ÙŽÚ©Ù… بنایا گیا، آپﷺ Ù†Û’ ایک چادر بچھائی، اÙس پر Ø+جر٠اسود Ú©Ùˆ رکھا اورقریش Ú©Û’ تمام قبیلوں Ú©Û’ سرداروں سے Ùرمایا:اس کا ایک ایک کونا Ù¾Ú©Ú‘ کر اسے اٹھائیں اور جب ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ مقام تک بلند Ûوگیا تو آپﷺ Ù†Û’ اپنے دست٠مبارک سے اÙسے اٹھاکر اس Ú©Û’ مقام پر نصب Ùرمادیا اور اس طرØ+ آپ Ú©ÛŒ Ù‚Ø§Ø¦Ø¯Ø§Ù†Û Ø¨ØµÛŒØ±Øª سے ÛŒÛ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ø+Ù„ Ûوا۔ قریش Ù†Û’ ÛŒÛ Ø·Û’ کیا ØªÚ¾Ø§Ú©Û Ø¨ÛŒØª Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ تعمیر پر صر٠Ø+لال پیسا لگایا جائے اور Ø+لال مال اس قدر جمع Ù†Û Ûوسکا تھا Ú©Û Ø¨Ù†Ø§Ø¦Û’ ابراÛیمی Ú©Û’ مطابق پوری عمارت Ú©Ùˆ مکمل کیا جائے، تو انÛÙˆÚº Ù†Û’ شمال Ú©ÛŒ جانب Ú©Ù… وبیش تین میٹر کا Ø+ØµÛ Ù…ÙˆØ¬ÙˆØ¯Û Ø¹Ù…Ø§Ø±Øª سے باÛر رکھا،اسی Ú©Ùˆ Ø+Ø·ÛŒÙ…Ù Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©Ûاجاتا Ûے،اس میں نماز پڑھنا ایسا ÛÛŒ ÛÛ’ جیسے بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ اندر پڑھنا۔ رسول اللÛï·º Ú©ÛŒ خواÛØ´ تھی Ú©Û Ú©Ø¹Ø¨Ûƒ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø¯ÙˆØ¨Ø§Ø±Û ØªØ¹Ù…ÛŒØ± بنائے ابراÛیمی پر Ûو، لیکن آپ Ù†Û’ Ø+کمت٠دین Ú©Û’ تØ+ت وسائل Ûونے Ú©Û’ باوجود اپنی خواÛØ´ پر عمل Ù†Ûیں Ùرمایا:
رسول اللÛï·º Ù†Û’ Ø+ضرت Ø¹Ø§Ø¦Ø´Û Ø³Û’ Ùرمایا:''عائشÛ! اگر تمÛاری قوم کا زمانÛÙ” شرک ØªØ§Ø²Û ØªØ§Ø²Û Ù†Û Ûوتا تو میں کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÙˆÙ…Ù†Ûدم کرکے زمین سے ملادیتا اور پھر اس Ú©Û’ دودروازے بناتا:ایک شرقی جانب اور ایک غربی جانب اور اس میں Ø+Ùجر(Ø+طیم)Ú©ÛŒ جانب تقریباً تین گز کا اضاÙÛ Ú©Ø±ØªØ§ØŒ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ù‚Ø±ÛŒØ´ Ù†Û’ جب Ú©Ø¹Ø¨Û Ø¨Ù†Ø§ÛŒØ§ تو عمارت Ú©Û’ رقبے میں Ú©Ú†Ú¾ Ú©Ù…ÛŒ کردی تھی‘‘۔ ( مسلم:401)
الغرض رسول اللÛï·º Ú©ÛŒ خواÛØ´ تھی اور اÙس وقت آپ Ú©Ùˆ وسائل بھی میسر تھے، لیکن آپ Ù†Û’ دینی Ø+کمت Ú©Û’ تØ+ت اپنی خواÛØ´ پر عمل Ù†Û Ú©ÛŒØ§ Ú©Û Ù…Ø¨Ø§Ø¯Ø§ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عمارت پر کدال اور Ûتھوڑے چلاتے Ûوئے لوگوں Ú©Û’ عقائد متزلزل Ûوجائیں، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ù†Ø¦Û’ نئے اسلام میں داخل Ûوئے تھے اور ان Ú©Û’ Ø°Ûنوں میں بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ تقدیس کاایک تصور تھا۔ پھر جب Ø+جاز میں Ø+ضرت Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù„Û Ø¨Ù† زبیر Ú©ÛŒ خلاÙت قائم Ûوئی تو انÛÙˆÚº Ù†Û’ رسول اللÛï·º Ú©ÛŒ خواÛØ´ Ú©ÛŒ تکمیل Ú©ÛŒ خاطر بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÙˆÙ…Ù†Ûدم کرکے از سر٠نو بنائے ابراÛیمی پر تعمیر کیا۔ پھراموی خلیÙÛ Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù…Ù„Ú© بن مروان Ú©Û’ زمانے میں Ø+جاج بن یوس٠کے ذریعے کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عمارت Ú©Ùˆ Ø´Ûید کر Ú©Û’ Ø¯ÙˆØ¨Ø§Ø±Û Ø¨Ù†Ø§Ø¦Û’ قریش پر تعمیر کیا گیا۔پھر عباسی خلیÙÛ Ûارون الرشیدنے امام مالک سے رائے Ù„ÛŒ Ú©Û Ú©ÛŒØ§ میںبیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ ایک بار پھر منÛدم کر Ú©Û’ بنائے ابراÛیمی پر تعمیر کرادوں تو امام مالک Ù†Û’ Ùرمایا: ''میں آپ Ú©Ùˆ قسم دیتا ÛÙˆÚº Ú©Û Ú©Ø¹Ø¨Ûƒ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ اسی طرØ+ رÛÙ†Û’ دیں، بار بار منÛدم کرنے سے اس Ú©ÛŒ Ûیبت اور جلال میں Ú©Ù…ÛŒ آئے گی‘‘۔(تÙسیر قرطبی ج:2،ص:124) امام مالک Ú©ÛŒ رائے بصیرت اور دواندیشی پر مبنی ØªÚ¾ÛŒØŒÚ©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ú¯Ø± ایک بار اس کا Ø¯Ø±ÙˆØ§Ø²Û Ú©Ú¾ÙˆÙ„ دیا جاتا، توپھر Ûرآنے والا Ø+کمران ÛŒÛ Ú†Ø§ÛÛ’ گا Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ دور میں نئی شان Ú©Û’ ساتھ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ تعمیر کرے ØªØ§Ú©Û ÛŒÛ Ø¹Ù…Ø§Ø±Øª اس Ú©ÛŒ طر٠منسوب ÛÙˆÛ” اس طرØ+ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ عمارت سونے اور چاندی Ú©ÛŒ اینٹوں سے بھی بن جاتی، لیکن ÛŒÛ Ø¨Ø§Ø²ÛŒÚ†ÛÙ” اطÙال بن جاتا اور بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ جلالت اور Ø+رمت میں Ú©Ù…ÛŒ آتی۔پس امام مالک کا امت پر اØ+سان ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ اپنی دینی بصیرت سے آنے والے زمانوں میں Ù…Ù…Ú©Ù†Û Ø·ÙˆØ± پر رونما Ûونے والے Ùتنوں Ú©Ùˆ روک دیا، Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° اÙÙ† Ú©ÛŒ تربت پر کروڑوں رØ+متیں نازل Ùرمائے۔
سورÛÙ” دخان آیت 37 میں ''قوم٠تÙبَّع ‘‘ کا ذکر ÛÛ’ØŒ ایک قول ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û'' تÙبَّع ‘‘ یمن Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا لقب تھا، اسی لیے تÙبَّع٠Ø+Ùمیَری Ú©ÛاجاتاÛÛ’ØŒ Ø¬ÛŒØ³Ø§Ú©Û Ø±ÙˆÙ… Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا لقب قیصر، Ùارس Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا Ú©Ùسریٰ،Ø+Ø¨Ø´Û Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا نجاشی، قبطیوں Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا Ùرعون، ترکوں Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا خاقان، مصر Ú©Û’ بادشاÛÙˆÚº کا عزیز تھااور مسلمان Ø+کمران کا لقب امیر المؤمنین یاخلیÙÛ ØªÚ¾Ø§Û” دوسرا قول ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© معیّن شخص کا نام ÛÛ’ اوریÛÛŒ قول Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¯Ø±Ø³Øª ÛÛ’Û” Ø+دیث میں رسول اللÛï·º Ù†Û’ Ùرمایا: ''تÙبَّع Ú©Ùˆ برا Ù†Û Ú©Ûو، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… قبول کرچکا تھا‘‘۔(مسند اØ+مد:22880)
بعض روایات میں ÛÛ’: '' تÙبَّع‘‘ کعبۃ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ ڈھانے Ú©Û’ ارادے سے آیا تھا،اÙسے ایک لاعلاج بیماری لاØ+Ù‚ Ûوگئی، اÙسے ایک دانا شخص Ù†Û’ بتایا Ú©Û Ø¨Ø±Û’ ارادے Ú©Ùˆ دل سے نکال دو، تمÛیں Ø´Ùا مل جائے Ú¯ÛŒ اور ایسا ÛÛŒ Ûوا، پھر اÙسے نبی آخر الزماں Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„ØµÙ„ÙˆÙ°Ûƒ والسلام Ú©ÛŒ بابت معلوم Ûوا تو ÙˆÛ Ø§Ø³Ù„Ø§Ù… Ù„Û’ آیا، اس Ù†Û’ آپﷺ Ú©Û’ لیے Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ø·ÛŒØ¨Û Ù…ÛŒÚº ایک Ø¯ÙˆÙ…Ù†Ø²Ù„Û Ú¯Ú¾Ø± بنوایااورآپﷺ٠ام Ø+سب٠ذیل مکتوب لکھا :
''Ø+مد وصلوٰۃ Ú©Û’ بعد! میں آپ اور آپ پر اتاری گئی کتاب پر ایمان لایا، میں آپ Ú©Û’ دین اور سنت پر Ûوں،میں آپ Ú©Û’ رب اور Ûرچیز Ú©Û’ رب پر ایمان لایا، آپ اپنے رب Ú©ÛŒ طر٠سے جو اØ+کام Ù„Û’ کر آئے،میں اÙÙ† سب پر ایمان لایا، اگر میں Ù†Û’ آپ کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ù¾Ø§ÛŒØ§ تو Ùبھا اور بÛت اچھا Ûوگااور اگر میں Ù†Û’ آپ کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ù†Û Ù¾Ø§ÛŒØ§ تو آپ میری Ø´Ùاعت Ùرمائیے گا اور قیامت Ú©Û’ دن مجھے بھول Ù†Û Ø¬Ø§Ø¦ÛŒÛ’ گا، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ù…ÛŒÚº آپ Ú©ÛŒ امت Ú©Û’ اوّلین میں سے Ûوں، آپ Ú©ÛŒ آمد سے Ù¾ÛÙ„Û’ میں Ù†Û’ آپ Ú©ÛŒ بیعت کی، میں آپ اور آپ Ú©Û’ والد ابراÛیم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©ÛŒ ملّت پر ÛÙˆÚº اور پھر اس Ù†Û’ خط Ú©Û’ آخر میں Ù…Ûر لگائی، اس Ù…Ûر پر ÛŒÛ Ù†Ù‚Ø´ تھا:''اول وآخر Ø+Ú©Ù… Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ لیے ÛÛ’ اورخط کا عنوان ÛŒÛ Ù„Ú©Ú¾Ø§: Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ نبی، اس Ú©Û’ رسول، خاتم النبÙیّٖن رسول رب العالمین Ù…Ø+مد بن Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ نام تÙبَّع٠اول Ú©ÛŒ جانب سے‘‘۔ (تÙسیر قرطبی،جز:16،ص:146)
امام ابن عساکر لکھتے Ûیں:
''پھر تÙبَّع Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ù…Ù†ÙˆØ±Û Ú¯ÛŒØ§ اور ÙˆÛاں سے Ûندوستان Ú©Û’ کسی Ø´Ûر میں چلا گیا اور ÙˆÛیں Ùوت Ûوگیا۔ تبع Ú©ÛŒ ÙˆÙات Ú©Û’ ٹھیک ایک Ûزار سال بعد Ûمارے نبی سیدنا Ù…Ø+مدﷺ Ú©ÛŒ ولادت Ûوئی اور جن اÛÙ„ Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ù†Û’ Ûجرت Ú©Û’ وقت نبیﷺ Ú©ÛŒ نصرت Ú©ÛŒ تھی، ÙˆÛ Ø³Ø¨ ان علماء Ú©ÛŒ اولاد میں سے تھے جو Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ù…Ù†ÙˆØ±Û Ù…ÛŒÚº تبع Ú©Û’ بنائے Ûوئے گھروں میں رÛتے تھے، جب رسول اللÛï·º Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ù¾ÛÙ†Ú†Û’ تو ÙˆÛ Ù„ÙˆÚ¯ آپ Ú©ÛŒ اونٹنی Ú©Û’ گرد آکر اکٹھے Ûوگئے اورÛر ایک آپﷺکو اپنے گھر Ù„Û’ جانے پر اصرار کرنے لگا، آپﷺنے Ùرمایا: اس اونٹنی Ú©Ùˆ Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ دو، ÛŒÛ Ø§Ù„Ù„Û Ø³Ø¨Ø+انÛÙ— Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… Ú©ÛŒ پابند ÛÛ’ØŒ Ø+تیٰ Ú©Û ÙˆÛ Ø§ÙˆÙ†Ù¹Ù†ÛŒ Ø+ضرت ابوایوب انصاری (ان کا اصل نام خالد بن زید تھا)Ú©Û’ گھر Ú©Û’ پاس آکر بیٹھ گئی اور نبیﷺنے ان Ú©Û’ گھرپر قیام Ùرمایا۔ Ø+ضرت ابوایوب انصاری اس عالم Ú©ÛŒ اولاد سے تھے جس Ù†Û’ خیر خواÛÛŒ Ú©Û’ Ø¬Ø°Ø¨Û Ø³Û’ تبع Ú©Ùˆ نصیØ+ت Ú©ÛŒ تھی اور اس Ú©Ùˆ Ú©Ø¹Ø¨Û Ù…Ù†Ûدم کرنے Ú©Û’ Ø§Ø±Ø§Ø¯Û Ø³Û’ باز رکھا تھا اور رسول اللÛï·º Ø+ضرت ایوب Ú©Û’ جس گھر میں Ù¹Ú¾Ûرے تھے، ÛŒÛ ØªØ¨Ø¹ ÛÛŒ کا بنایا Ûوا تھا‘‘ (تاریخ دمشق الکبیر،ج:11،ص:67-77،خلاصÛ)Û”
ÛŒÛ ÙˆÛÛŒ تÙبَّع ÛÛ’ جس Ù†Û’ سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ بیت Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ùˆ غلا٠پÛنایا اور اÛÙ„ Ù…Ú©Û Ú©Ùˆ Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت کرنے کا Ø+Ú©Ù… دیا۔ ایک روایت میں ÛÛ’ : Ø+ضرت اسماعیل Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ù†Û’ سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ Ú©Ø¹Ø¨Û Ú©Ùˆ غلا٠پÛنایا اور ایک روایت Ú©ÛŒ رÙÙˆ سے سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ آپﷺ Ú©Û’ جدÙÙ‘ اعلیٰ عدنان بن أÙد Ù†Û’ Ù¾Ûنایا، ÙˆØ§Ù„Ù„Û Ø§Ø¹Ù„Ù… بالصواب۔