طلعت Ù…Ø+مود Û”Û”Û”Û”Û”Û” تØ+ریر : عبدالØ+Ùیظ ظÙر
Talat Mahmood.jpg
سب Ú©Ú†Ú¾ Ù„Ùٹا Ú©Û’ Ûوش میں آئے تو کیا کیا؟ طلعت Ù…Ø+مود بے مثل پلے بیک سنگر، غزل گائیک اور اداکار تھے
ÛŒÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ معمولی بات Ù†Ûیں Ú©Û Ø§ÛŒÚ© غزل گائیک پلے بیک سنگر ÛÙˆ اور پھر اداکاری Ú©Û’ میدان میں بھی اپنی خداداد صلاØ+یتوں Ú©Û’ جوÛر دکھاتا ÛÙˆÛ” پاکستان میں Ù…Ûدی Ø+سن شاندار غزل گائیک تھے لیکن اس Ú©Û’ ساتھ ساتھ ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© بے مثال پلے بیک سنگر بھی تھے۔ ان Ú©ÛŒ Ùلمی گائیکی کا بھی ایک Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ù…Ø¹ØªØ±Ù ÛÛ’ اور پھر اس Ø+قیقت Ú©Ùˆ کیسے نظر انداز کیا جا سکتا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ûدی Ø+سن Ù†Û’ پنجابی Ùلموں Ú©Û’ لئے بھی کئی گیت گائے اور ان گیتوں Ú©Ùˆ بھی بے Ù¾Ù†Ø§Û Ù…Ù‚Ø¨ÙˆÙ„ÛŒØª Ø+اصل Ûوئی۔
طلعت Ù…Ø+مود Ú©Ùˆ بھی Ù…Ûدی Ø+سن Ú©ÛŒ طرØ+ Ù¾ÛÙ„Û’ غزل کا Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ú©Ûا جاتا تھا۔ اس میں کوئی دو رائے Ù†Ûیں Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ بÛت Ø¹Ù…Ø¯Û ØºØ²Ù„ÛŒÚº گائیں۔ 50Ú©ÛŒ دÛائی میں ÙˆÛ Ø¨Ú‘Û’ مشÛور غزل گائیک اور پلے بیک سنگر تھے۔ 60Ú©ÛŒ دÛائی Ú©Û’ شروع تک ان Ú©Û’ نام کا ڈنکا بجتا رÛا۔ پھر جب 60 Ú©ÛŒ دÛائی Ú©Û’ آخر میں روک ا ین رول کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø§Ù“ÛŒØ§ تو ان Ú©ÛŒ اÛمیت بھی ختم Ûوتی گئی۔ ÙˆÛ Ø¨Ú¾Ø§Ø±Øª Ú©Û’ بڑے گلوکاروں میں شمار Ûوتے تھے۔ ان Ú©ÛŒ گائیکی کا اپنا ایک الگ انداز تھا اور اس انداز Ú©Ùˆ اور کوئی Ù†Ûیں اپنا سکا۔ غزلوں اور Ùلمی گیتوں Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ کئی Ùلموں میں اداکاری بھی کی۔ ویسے تو ÙˆÛ Ø´Ø±ÙˆØ¹ سے ÛÛŒ اداکار بننے Ú©Û’ آرزو مند تھے لیکن قسمت Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ù…Ù†Ø¸ÙˆØ± تھا Ú©Û ÙˆÛ Ù¾ÛÙ„Û’ گلوکار بنیں۔ ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ اپنی Ø¬Ú¯Û Ø³Ú† ÛÛ’ Ú©Û Ø·Ù„Ø¹Øª Ù…Ø+مود اداکاری Ú©Û’ میدان میں ÙˆÛ Ú©Ú†Ú¾ Ù†Ûیں کر سکے جوایک کامیاب اداکار Ú©Û’ لئے ضروری Ûوتا ÛÛ’ پھر ایک مقام ایسا آیا Ú©Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ اداکاری Ú©Ùˆ خیر آباد Ú©ÛÛ Ø¯ÛŒØ§Û”
Û”24Ùروری 1924 Ø¡ Ú©Ùˆ لکھنؤ میں پیدا Ûونے والے طلعت Ù…Ø+مود اوائل عمری میں ÛÛŒ موسیقی میں دلچسپی لینے Ù„Ú¯Û’Û” ÙˆÛ Ø§Ø³ زمانے Ú©Û’ بڑے کلاسیکل گویوں Ú©Û’ پاس کئی کئی گھنٹے بیٹھے رÛتے اور ان Ú©ÛŒ موسیقی سے لط٠اندوز Ûوتے۔ ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© قدامت پرست مسلمان گھرانے سے تعلق رکھتے تھے جÛاں گائیکی Ú©Ùˆ پسند Ù†Ûیں کیا جاتا تھا۔ماں باپ Ú©Û’ اعتراضات Ú©Û’ باوجود طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ Ùلموں میں کام شروع کر دیا۔ پھر انÛÙˆÚº Ù†Û’ 1939Ø¡ میں غزل گائیکی شروع کی۔ اÙس وقت اÙÙ† Ú©ÛŒ عمر صر٠16برس تھی۔ انÛÙˆÚº Ù†Û’ آل انڈیا ریڈیو لکھنؤ پر داغ دÛلوی، میر تقی میر، جگر مراد آبادی Ú©ÛŒ غزلیں گائیں۔ ان Ú©ÛŒ آواز دیگر تمام گلوکاروں سے مختل٠تھی۔ غزل گوئی Ú©Û’ Ø+والے سے ان Ú©ÛŒ Ø´Ûرت صر٠لکھنؤ تک Ù…Ø+دود Ù†Ûیں تھی Ø¨Ù„Ú©Û ÛŒÛ Ú©Ù„Ú©ØªÛ ØªÚ© Ù¾ÛÙ†Ú† گئی۔ استاد برکت علی خان، Ú©Û’ ایل سÛÚ¯Ù„ اور ایم اے رؤ٠اÙس دور Ú©Û’ نامور غزل گائیک تھے۔ انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ùلم ''شکست‘‘ کیلئے ÛŒÛ Ú©Ù„Ø§Ø³ÛŒÚ©Ù„ گیت گایا ''سپنوں Ú©ÛŒ سÛانی دنیا کو‘‘ اور اس Ú©Û’ بعد Ùلم ''چاندی Ú©ÛŒ دیوار‘‘ کیلئے گایا گیا اÙÙ† Ú©Û’ اس گیت Ù†Û’ بھی چونکا Ú©Û’ رکھ دیا۔ ''لاگے تو سے نینا‘‘۔
Û”1944Ø¡ میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ ÙˆÛ Ú¯ÛŒØª گایا جس Ù†Û’ انÛیں Ø´Ûرت Ú©Û’ آسمان پر Ù¾Ûنچا دیا۔ ''تصویر تیری دل میرا بÛلا Ù†Û Ø³Ú©Û’ گی‘‘ ÛŒÛ Ø§ÛŒÚ© غیر Ùلمی گیت تھا۔ طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ Ú©Ù„Ú©ØªÛ Ø§ÙˆØ± ممبئی Ú©ÛŒ Ùلمی صنعت کیلئے 16Ùلموں میں اداکاری کی۔ 1949 Ø¡ میں طلعت Ù…Ø+مود Ûندی Ùلمی صنعت میں گلوکاری کرنے کیلئے ممبئی Ú†Ù„Û’ آئے۔ ÛŒÛاں Ù¾ÛÙ„Û’ ÛÛŒ ان Ú©Û’ نام کا ڈنکا بج رÛا تھا۔ تین Ùلمیں جن میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ اداکاری Ú©ÛŒ Ú©Ù„Ú©ØªÛ Ù…ÛŒÚº ÛÙ¹ Ûوئیں۔ Ú©Ù„Ú©ØªÛ Ù…ÛŒÚº انÛÙˆÚº Ù†Û’ کئی بنگالی گیتوں Ú©ÛŒ ریکارڈنگ کرائی۔ 50 اور 60 Ú©ÛŒ دÛائی میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ اÙس دور Ú©Û’ ممتاز موسیقاروں Ú©Û’ لئے کئی گیت گائے۔ جب انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ùلم ''آرزو‘‘ Ú©Û’ لئے انیل بسواس Ú©ÛŒ موسیقی میں ÛŒÛ Ú¯ÛŒØª گایا ''اے دل مجھے ایسی Ø¬Ú¯Û Ù„Û’ Ú†Ù„ جÛاں کوئی Ù†Û Ûو‘‘ تو اÙÙ† Ú©ÛŒ Ø´Ûرت میں مزید اضاÙÛ ÛÙˆ گیا۔ طلعت Ù…Ø+مود Ú©ÛŒ آواز بÛت ملائم اور لطی٠تھی۔ ÙˆÛ Ø³ÛŒÙ…ÛŒ کلاسیکل اور نان۔ کلاسیکل غزل Ú©Û’ بانی تھے۔ ان Ú©Û’ اثرات ان Ú©Û’ ÛÙ… عصروں Ù†Û’ بھی قبول کئے۔ لکشمی کانت پیارے لال بھی طلعت Ù…Ø+مود Ú©ÛŒ ملائم اور لطی٠آواز سے بڑے متاثر تھے۔ ÛŒÛ Ø·Ù„Ø¹Øª Ù…Ø+مود ÛÛŒ تھے جنÛÙˆÚº Ù†Û’ لیجنڈری غزل Ú¯Ùˆ Ù…Ûدی Ø+سن اور جگجیت سنگھ کیلئے Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ûموار کیا اس لئے غزل گائیکی Ú©Û’ Ø+والے سے اÙÙ† کا نام ÛÙ…ÛŒØ´Û Ø²Ù†Ø¯Û Ø±ÛÛ’ گا، طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ اÛÙ„ موسیقی Ú©Û’ دلوں Ú©Ùˆ ÙتØ+ کیا اور پوری دنیا میں اپنے ÙÙ† کا Ø³Ú©Û Ø¬Ù…Ø§ÛŒØ§Û”
Û”1950 Ø¡ Ú©ÛŒ دÛائی میں گلوکاروں Ú©ÛŒ جس تکون Ù†Û’ موسیقی Ú©ÛŒ دنیا میں تÛÙ„Ú©Û Ù…Ú†Ø§ÛŒØ§ ان میں Ù…Ø+مد رÙیع، مکیش اور طلعت Ù…Ø+مود Ú©Û’ نام شامل Ûیں۔ ÙˆÛ Ù¾ÛŒØ¯Ø§Ø¦Ø´ÛŒ غزل گائیک تھے۔ اپنی شاندار گائیکی Ú©Û’ انداز اور خوبصورت Ù„Ûجے Ú©ÛŒ بدولت ان Ú©Û’ مداØ+ÙˆÚº میں بے Ø+د اضاÙÛ ÛÙˆ گیا۔ ÛŒÛ Ú©Ûنا غلط Ù†Û Ûوگا Ú©Û Ø·Ù„Ø¹Øª Ù…Ø+مود Ù†Û’ نوجوان گلوکاروں Ú©ÛŒ ایک پوری نسل کومتاثر کیا جو ان Ú©Û’ بعد آئے۔ ان میں جگجیت سنگھ اور پنکچ ادھاس شامل Ûیں۔ طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ نوتن، مالا سنÛا اور ثریا جیسی اداکاراؤں Ú©Û’ ساتھ اداکاری کی۔ ان Ú©ÛŒ قابل ذکر Ùلموں میں راج لکشمی، آرام، ٹھوکر، دل٠ناداں، وارث، ایک گاؤں Ú©ÛŒ Ú©Ûانی اور سونے Ú©ÛŒ چڑیا‘‘ شامل Ûیں۔
Û”60Ú©ÛŒ دÛائی میں آخر میں جب ''روک این رول‘‘ کا آغاز Ûوا تو طلعت Ù…Ø+مود جیسے گلوکاروں کا زوال شروع ÛÙˆ گیا۔ ایک طر٠تو ÙˆÛ Ùلموں سے Ú©Ù†Ø§Ø±Û Ú©Ø´ ÛÙˆ گئے تو دوسری طر٠ان Ú©ÛŒ گائیکی Ú©Û’ کیرئر Ú©Ùˆ بھی نقصان Ù¾Ûنچا۔ ÙˆÛ Ù†ØºÙ…Ø§Øª گاتے رÛÛ’ لیکن بÛت Ú©Ù…Û” 1952 Ø¡ میں ریلیز Ûونے والی Ùلم ''داغ‘‘ Ú©Û’ گیتوں Ù†Û’ انÛیں بÛت عروج دیا۔ اس Ú©Û’ بعد ''دیوداس، سجاتا، Ø¨Ø§Ø±Û Ø¯Ø±ÛŒ اور پھر ایک سال‘‘ جیسی Ùلموں میں انÛÙˆÚº Ù†Û’ یادگار گیت گائے۔ ذیل میں ÛÙ… Ù¾ÛÙ„Û’ طلعت Ù…Ø+مود Ú©ÛŒ اÙÙ† مشÛور غزلوں کا ذکر کریں Ú¯Û’ جو آج بھی ذوق Ùˆ شوق سے سنی جاتی Ûیں۔
Û”-1 دل٠ناداں تجھے Ûوا کیا ÛÛ’ (غالب)
Û”-2 اے دل مجھے ایسی Ø¬Ú¯Û Ù„Û’ Ú†Ù„ (آرزو)
Û”-3 عشق مجھ Ú©Ùˆ Ù†Ûیں ÙˆØ+شت ÛÛŒ سÛÛŒ (غالب)
Û”-4 پھر مجھے Ø¯ÛŒØ¯Û ØªØ± یاد آیا (غالب)
Û”-5 غم٠عاشقی سے Ú©ÛÛ Ø¯Ùˆ (غیر Ùلمی)
Û”-6 راتیں گزار دی Ûیں (غیر Ùلمی)
Û”-7 بگڑے Ûوئے نصیب کا اÙØ³Ø§Ù†Û ÛÛŒ تو ÛÙˆÚº (غیر Ùلمی)
-8 جÛاں میں کوئی Ù†Ûیں ÛÛ’ اپنا (غیر Ùلمی)
Û”-9 دو کاÙر آنکھوں Ù†Û’ مارا (غیر Ùلمی)
طلعت Ù…Ø+مود Ú©Û’ بنگالی گیتوں Ù†Û’ بھی بڑی دھوم مچائی۔ اب ÛÙ… اپنے قارئین Ú©Û’ لئے طلعت Ù…Ø+مود Ú©Û’ مشÛور Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ùلمی گیتوں کا ذکر کر رÛÛ’ Ûیں جنÛÙˆÚº Ù†Û’ بÛت Ø¹Ø±ØµÛ ØªÚ© دھوم مچائے رکھی۔ اب بھی ان Ú©Û’ گیت کانوں میں رس گھولتے Ûیں۔
Û”-1 جائیں تو جائیں Ú©Ûاں (ٹیکسی ڈرائیور)
Û”-2 ÛÙ… سے آیا Ù†Û Ú¯ÛŒØ§ (دیکھ کبیرا رویا)
Û”-3متوا کیسی ÛŒÛ Ø§Ù“Ú¯ (دیوداس)
Û”-4 سب Ú©Ú†Ú¾ لٹاکے Ûوش میں (ایک سال)
Û”-5 تصویر بناتا ÛÙˆÚº (Ø¨Ø§Ø±Û Ø¯Ø±ÛŒ)
Û”-6 اے مرے دل Ú©Ûیں اور Ú†Ù„ (داغ)
Û”-7 ÛÙ… درد Ú©Û’ ماروں کا (داغ)
Û”-8 زندگی دینے والے سÙÙ† (دل ناداں)
Û”-9 شام٠غم Ú©ÛŒ قسم (ÙÙ¹ پاتھ)
Û”-10 پھر ÙˆÛÛŒ شام ÙˆÛÛŒ غم (جÛاںآرا)
Û”-11جلتے Ûیں جس Ú©Û’ لئے (سجاتا)
Û”-12 رات Ù†Û’ کیا کیا خواب دکھائے۔ (ایک گاؤں Ú©ÛŒ Ú©Ûانی)
Û”-13 ملتے ÛÛŒ آنکھیں (بابل)
Û”-14 جھومے رے نیلا امبر (ایک گاؤں Ú©ÛŒ Ú©Ûانی)
Û”-15 ÛŒÛ Ûوا ÛŒÛ Ø±Ø§Øª ÛŒÛ Ú†Ø§Ù†Ø¯Ù†ÛŒ (سنگدل)
طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ ایس ÚˆÛŒ برمن، انیل بسواس، سلیل چودھری، روی، ناشاد اور شنکر جے کشن Ú©ÛŒ موسیقی میں گیت گائے۔ ان Ú©Û’ بارے میں Ú©Ûا جاتا ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© شری٠النÙس اور Ø+لیم الطبع شخص تھے، ÙˆÛ Ú©Ù… آمیز اور Ú©Ù… Ú¯Ùˆ تھے۔ دلیپ کمار Ù†Û’ انÛیں ''پرÙیکٹ جنٹلمین‘‘ Ú©Ûا تھا۔ ÙˆÛ ØµØ§Ù Ú¯Ùˆ تھے اور اپنے دل Ú©ÛŒ بات زبان پر Ù„Û’ آتے تھے۔ ایک دÙØ¹Û Ø§Ù†ÛÙˆÚº Ù†Û’ لتا منگیشکر سے Ú¯Ù„ÙÛ Ú©ÛŒØ§ Ú©Û ÙˆÛ Ø§Ù† Ú©Û’ ساتھ اس لئے گیت Ù†Ûیں گاتیں Ú©Û ÙˆÛ Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† Ûیں۔ اس پر لتا Ù†Û’ Ùوری طور پر اس Ú©ÛŒ تردید Ú©ÛŒ اور پھر انÛÙˆÚº Ù†Û’ طلعت Ù…Ø+مود Ú©Û’ ساتھ گیت گائے۔ طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ پورے کیرئر Ú©Û’ دوران 800Ú©Û’ قریب گانے گائے۔ انÛیں پدم شری Ú©Û’ ایوارڈ سے نوازا گیا۔
طلعت Ù…Ø+مود Ù†Û’ 1951Ø¡ میں ایک بنگالی عیسائی خاتون Ù„ØªÛŒÚ©Û Ø³Û’ شادی Ú©ÛŒ جو بعد میں مسلمان ÛÙˆ گئیں اور ان کا نام نسرین رکھا گیا۔ ان Ú©Û’ دو بچے Ûیں جن Ú©Û’ نام خالد اور Ø³Ø¨ÛŒÙ†Û Ûیں۔ عمر Ú©Û’ آخری Ø+صے میں انÛیں Ø±Ø¹Ø´Û ÛÙˆ گیا تھا۔ 9 مئی 1998Ø¡ Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø¹Ø¸ÛŒÙ… Ùنکار اس جÛاں سے Ú©ÙˆÚ† کر گیا۔