خصائص٠نبوت Û”Û”Û”Û”Û” Ù…Ùتی منیب الرØ+مان
امام Ùخر الدین رازی Ùرماتے Ûیں: Ø¹Ù„Ø§Ù…Û Ø+لیمی Ù†Û’ اپنی کتاب' 'المنÛاج‘‘ میں ذکر کیا ÛÛ’: انبیائے کرام علیھم السلام کا عام انسانوں سے جسمانی اور روØ+انی قوتوں میں ممتازÛونا ضروری ÛÛ’Û” Ù‚ÙˆØªÙ Ø¬Ø³Ù…Ø§Ù†ÛŒÛ Ø¯ÙˆÛیں:قوت Ù…Ø¯Ø±Ú©Û Ø§ÙˆØ± قوت٠مØ+رکÛØŒ Ù¾Ú¾Ø±Ù‚ÙˆØªÙ Ù…Ø¯Ø±Ú©Û Ú©ÛŒ دو قسمیں Ûیں:ایک ÙˆÛ Ø¬Ø³ کا تعلق ظاÛری Ø+واس Ú©Û’ ساتھ ÛÛ’ اور دوسری ÙˆÛ Ø¬ÙˆØ¨Ø§Ø·Ù†ÛŒ Ø+واس سے تعلق رکھتی ÛÛ’ØŒ ظاÛری Ø+واس Ú©ÛŒ پانچ اقسام Ûیں:قوت٠باصرÛØŒ سامعÛØŒ لامسÛØŒ Ø°Ø§Ø¦Ù‚Û Ø§ÙˆØ± شامّÛÛ” انبیائے کرام ان تمام قوتوں Ú©Û’ اعتبار سے باقی تمام انسانوں سے ممتاز Ûوتے Ûیں‘‘ (تÙسیر کبیر، ج:8ØŒ ص:199)ØŒ امام رازی Ú©ÛŒ اس عبارت Ú©Ùˆ شیخ بدر عالم میرٹھی Ù†Û’ بھی نقل کیا ÛÛ’Û” (ترجمان السنۃ، ج:3ØŒ ص: 242)Û”
انبیائے کرام علیھم السلام Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ø¨Ø§ØµØ±Û Ú©Ø§ امتیاز ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¹Ø§Ù„ÙŽÙ… اعلیٰ Ùˆ اسÙÙ„ اور مشارق ومغارب اÙÙ† Ú©ÛŒ نگاÛÙˆÚº Ú©Û’ سامنے Ûوتے Ûیں۔ Ø+اÙظ ابن Ø+جر لکھتے Ûیں: ''نبوت Ú©ÛŒ ایک خصوصیت ÛŒÛ ÛÛ’ØŒ نبی Ú©ÛŒ بصارت اتنی روشن اور قوی Ûوتی ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø²Ù…ÛŒÙ† Ú©Û’ ایک Ø+صے سے دوسرے Ø+صے Ú©ÛŒ چیزوں Ú©Ùˆ دیکھتا Ûے‘‘ (ÙتØ+ الباری، ج: 12ØŒ ص:366)Û”Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ø+ضرت ابراÛیم Ø‘ Ú©Û’ متعلق Ùرمایا:''اور اÙسی طرØ+ ÛÙ… ابراÛیم Ú©Ùˆ آسمانوں اور زمینوں Ú©ÛŒ نشانیاں دکھاتے تھے Ú©Û ÙˆÛ Ø¹ÛŒÙ† الیقین والوں میں سے Ûوجائیں‘‘ (الانعام: 75)۔اس Ú©Û’ تØ+ت Ù…Ùسرین Ù†Û’ لکھا ÛÛ’ : Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ø+ضرت ابرÛیم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©ÛŒ بصارت Ú©Ùˆ اتنا قوی Ùرمادیا تھا Ú©Û Ø§ÙÙ†ÛÙˆÚº Ù†Û’ عوالمÙعÙلْوÙÛŒÙ ÙŽÛ ÙˆØ³ÙÙ„ÛŒÛ Ù…ÛŒÚº تمام نشانیاں دیکھ لیں۔
نبی کریمﷺنے Ùرمایا:''Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ میرے لیے تمام روئے زمین Ú©Ùˆ سمیٹ دیا، پس میں Ù†Û’ اÙس Ú©Û’ تمام مشارق ومغارب Ú©Ùˆ دیکھ لیا‘‘ (مسلم:2889)ØŒ نیز آپﷺ Ù†Û’ Ùرمایا: ''میں Ù†Û’ ان تمام چیزوں Ú©Ùˆ جان لیا جو آسمانوں اور زمینوں میں Ûیں‘‘ (ترمذی: 3233)Û” نبی کریمﷺ اپنی پیٹھ Ú©Û’ پیچھے سے اسی طرØ+ دیکھتے تھے جس طرØ+ اپنے سامنے دیکھتے تھے، Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ù“Ù¾ï·ºÙ†Û’ Ùرمایا:Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ قسم !میں اپنے پس٠پشت بھی اسی طرØ+ دیکھتا ÛÙˆÚº جس طرØ+ میں اپنے سامنے دیکھتا ÛÙˆÚºÛ” (مسلم: 426) نبی کریمﷺاپنے پیچھے Ú©Ú¾Ú‘Û’ نمازیوں Ú©Û’ ظاÛری اØ+وال اور قلبی Ú©ÛŒÙیات Ú©Ùˆ بھی جانتے تھے، آپﷺ Ù†Û’ Ùرمایا:''Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ قسم!مجھ پر Ù†Û ØªÙˆ تمÛارا خشوع Ù¾ÙˆØ´ÛŒØ¯Û ÛÛ’ اور Ù†Û ØªÙ…Ûارا رکوع، بیشک میں تمÛیں اپنی پشت Ú©Û’ پیچھے سے بھی دیکھتا Ûوں‘‘ (بخاری: 418)ØŒ یعنی تمÛارا ظاÛر اور باطن میرے سامنے عیاں اور بیاں ÛÛ’Û”
شیخ بدر عالم میرٹھی لکھتے Ûیں:''اپنے سامنے Ú©ÛŒ چیز دیکھ لینا تو Ûر انسان کا Ø®Ø§ØµÛ ÛÛ’ØŒ لیکن رسول ÙˆÛ Ûوتے Ûیں جن Ú©Ùˆ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° سامنے اور پیچھے دیکھنے Ú©ÛŒ یکساں طاقت عنایت Ùرمادیتا ÛÛ’ØŒ اگر آنکھ میں اپنے سامنے دیکھنے Ú©ÛŒ طاقت عام طور پر Ù†Û Ûوتی تو کیا کوئی انسان صر٠عقل٠سلیم سے ÛŒÛ Ø+Ú©Ù… لگاسکتا تھا Ú©Û Ø§Ø³ عضو میں دیکھنے Ú©ÛŒ طاقت Ûونی چاÛیے تھی۔ پس جس Ù†Û’ آنکھ میں صر٠سامنے Ú©ÛŒ سَمت دیکھنے Ú©ÛŒ طاقت عام طور پر رکھ دی ÛÛ’ØŒ کیا اس Ú©Ùˆ قدرت Ù†Ûیں Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ Ú©Û’ Ø+Ù‚ میں مخال٠سَمت میں دیکھنے Ú©ÛŒ طاقت بھی پیدا Ùرما دے۔قرآن کریم میں قیامت Ú©Û’ دن انسانی اعضا کابولنا ثابت ÛÛ’ اور جب انسان اپنے خلا٠ان Ú©ÛŒ Ø´Ûادت Ú©Ùˆ سن کر تعجب سے Ú©ÛÛ’ گا:تم Ù†Û’ Ûمارے خلا٠گواÛÛŒ کیوں دی، تو ÙˆÛ Ø¬ÙˆØ§Ø¨ میں Ú©Ûیں Ú¯Û’ :Ûمیں اÙسی Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ قوت٠گویائی عطا Ú©ÛŒ ÛÛ’ØŒ جس Ù†Û’ Ûر چیز Ú©Ùˆ عطا Ùرمائی Ûے۔صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù…Ø“ کا بیان ÛÛ’ : ÛÙ… اپنے سامنے رکھے Ûوئے کھانے Ú©ÛŒ تسبیØ+ خود سنتے تھے اوررسول اللÛï·ºÙ†Û’ اپنے کھانے میں سے بکری Ú©ÛŒ دستی اÙٹھا کر ÛŒÛود سے Ùرمایا تھا : مجھے کھانے میں زÛر ملانے Ú©ÛŒ خبر اس Ù†Û’ دی ÛÛ’ØŒ جب ان اعضا میں Ù†Ùطق Ú©ÛŒ طاقت پیدا Ûوجانا ممکن Ûوا، تو آنکھ میں صر٠بینائی Ú©ÛŒ طاقت کا مزید ترقی کرجانا ناممکن کیوں سمجھا جائے‘‘ (ترجمان السنÛØŒ ج: 3ØŒ ص: 246)Û”
Ù‚ÙˆØªÙ Ø³Ø§Ù…Ø¹Û Ú©Û’ اعتبار سے انبیائے کرام علیھم السلام Ú©Û’ امتیازکے Ø+والے سے Ø+اÙظ ابن Ø+جر لکھتے Ûیں:''نبی Ú©ÛŒ سماعت اتنی تیز Ûوتی ÛÛ’ Ú©Û ÙˆÛ Ø²Ù…ÛŒÙ† Ú©Û’ ایک Ø+صے سے دوسرے Ø+صے Ú©ÛŒ چیزوں Ú©Ùˆ سنتاÛÛ’ØŒ جسے دوسرے لوگ Ù†Ûیں سنتے‘‘ (ÙتØ+ الباری، ج:12ØŒ ص: 366)Û” Ø+ضرت سلیمان Ú©Ùˆ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ ÛŒÛ Ù‚ÙˆØª عطا Ùرمائی تھی Ú©Û ÙˆÛ Ù¾Ø±Ù†Ø¯ÙˆÚº Ú©ÛŒ بولیاں سمجھتے تھے اورکئی میل سے اÙÙ†ÛÙˆÚº Ù†Û’ چیونٹی Ú©ÛŒ آواز سنی۔ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ùرمایا:''Ø+تیٰ Ú©Û Ø¬Ø¨ ÙˆÛ Ú†ÙˆÙ†Ù¹ÛŒÙˆÚº Ú©ÛŒ وادی میں Ù¾ÛÙ†Ú†Û’ تو ایک چیونٹی Ù†Û’ Ú©Ûا:اے چیونٹیو! اپنے بÙلوں میں داخل Ûوجائو، مبادا سلیمان اور ان کا لشکر بے شعوری میں تمÛیں روند ڈالے، Ø+ضرت سلیمان اÙس Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª سن کر مسکرائے‘‘ (النمل:18)Û” نبی کریمﷺنے Ùرمایا:''میں ÙˆÛ Ø¯ÛŒÚ©Ú¾ØªØ§ ÛÙˆÚº جو تم Ù†Ûیں دیکھتے اور میں ÙˆÛ Ø³Ù†ØªØ§ ÛÙˆÚº جو تم Ù†Ûیں سنتے، آسمان چرچرارÛا ÛÛ’ اور اسے Ø+Ù‚ ÛÛ’ Ú©Û Ú†Ø±Ú†Ø±Ø§Ø¦Û’ØŒ آسمانوں میں ایک قدم Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø¨Ú¾ÛŒ Ù†Ûیں ÛÛ’ مگر اس میں کوئی Ù†Û Ú©ÙˆØ¦ÛŒ ÙØ±Ø´ØªÛ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ Ø+ضور Ø³Ø¬Ø¯Û Ø±ÛŒØ² Ûے‘‘ (ترمذی: 2312)Û” اس Ø+دیث سے معلوم Ûوا Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ï·º آسمانوں Ú©Û’ چرچرانے Ú©ÛŒ آواز سنتے Ûیں اور آپ آسمانوں میں Ùرشتوں کوسجدے Ú©ÛŒ Ø+الت میں دیکھتے Ûیں۔نبی کریمﷺکو Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اÙونٹ، بھیڑیے، Ûرن، Ú¯ÙˆÛ Ø§ÙˆØ± دیگرØ+یوانات Ú©Û’ کلام Ú©Ùˆ سننے اور سمجھنے Ú©ÛŒ قدرت عطا Ùرمائی اور آپ Ù†Û’ اÙÙ† سے کلام Ùرمایا، (المعجم الاوسط: 5547)Û” شیخ بدر عالم میرٹھی لکھتے Ûیں:''بیمار اور غم Ø±Ø³ÛŒØ¯Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÙˆÚº Ú©ÛŒ Ø§Ù“Û ÙˆØ¨Ú©Ø§ تو Ûر بشر سنتا ÛÛ’ØŒ لیکن رسول ÙˆÛ Ûوتے Ûیں جو Ù…Ø±Ø¯Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÙˆÚº Ú©Û’ Ù†Ø§Ù„Û ÙˆÙریاد بھی سÙÙ† لیتے Ûیں، Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù† Ú©Û’ یقین Ú©Û’ عالم میں Ø¹Ù‚ÛŒØ¯Û Ø§ÙˆØ± چشم دید Ø+الت Ú©Û’ درمیان کوئی Ùرق Ù†Ûیں Ûوتا، اس لیے جو باتیں ÙˆÛ Ø¬Ø§Ù†ØªÛ’ Ûیں اس Ú©Ùˆ دیکھنے Ú©ÛŒ طاقت بھی رکھتے Ûیں، عام انسانوں میں ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª Ù†Ûیں Ûوتی، اس لیے بعض Ø´Ù†ÛŒØ¯Û ÙˆØ§Ù‚Ø¹Ø§Øª Ú©Û’ دیکھنے Ú©ÛŒ ان میں طاقت Ù†Ûیں Ûوتی‘‘ (ترجمان السنÛØŒ ج: 3ØŒ ص:246)Û”
نبی Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ù„Ø§Ù…Ø³Û Ú©Û’ ممتاز Ûونے Ú©ÛŒ دلیل ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø¨ Ø+ضرت ابراÛیم Ø‘Ú©Ùˆ آگ میں ڈالا گیا تو ÙˆÛ Ø§Ù“Ú¯ ان Ú©Û’ لیے Ù¹Ú¾Ù†ÚˆÛŒ اور سلامتی والی Ûوگئی۔ (الانبیاء :69)نبی کریمﷺکے صØ+ابی Ø+ضرت ابومسلم الخولانیؓ Ú©Ùˆ اسود عنسی Ù†Û’ دÛکتی Ûوئی آگ میں ڈالا، لیکن اÙÙ† Ú©Û’ جسم Ú©Ùˆ کوئی نقصان Ù†Ûیں Ù¾Ûنچا، Ø+ضرت ابوبکرصدیقؓ اÙÙ†Ûیں دیکھتے اور اÙÙ† پر رشک کرتے Ûوئے Ùرماتے Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ اÙمت Ù…Ø+مد ÛŒÛ Ù…ÛŒÚº بھی ایسے لوگوں Ú©Ùˆ پیدا کیا ÛÛ’ جنÛیں Ø+ضرت ابراÛیم Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… جیسا کمال عطا کیا گیا ÛÛ’Û” (اَلْخَصَائÙص٠الْکÙبْریٰ، ج:2ØŒ ص:134)Û” جنگ٠بدر میں Ø+ضرت عکاشÛØ“ اورجنگ اÙØ+د میں Ø+ضرت عبداللÛØ“ بن جØ+Ø´ Ú©ÛŒ تلوار ٹوٹ گئی، ÙˆÛ Ù†Ø¨ÛŒ کریمﷺکی خدمت میں Ø+اضر Ûوئے، آپﷺ Ù†Û’ اÙÙ†Ûیں کھجور Ú©ÛŒ Ù¹ÛÙ†ÛŒ دی جو اÙÙ† Ú©Û’ Ûاتھ میں تلوار بن گئی۔ پس نبی کریمﷺکے لَمس Ú©ÛŒ برکت سے Ù„Ú©Ú‘ÛŒ Ú©ÛŒ Ø+قیقت تبدیل Ûوگئی اور ÙˆÛ Ù„ÙˆÛا بن گئی۔ (دلائل النبوۃ، ج1: ص: 610) آپﷺ Ù†Û’ Ø+ضرت جابرؓ Ú©ÛŒ لاغر اÙوٹنی پر اپناÛاتھ پھیراتو اÙس میں اتنی طاقت اور تیز رÙتاری آگئی Ú©Û Ø§Ùس Ù†Û’ تمام اÙونٹیوں Ú©Ùˆ پیچھے Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ دیا۔ (بخاری:2967) Ø+ضرت اÙÙ… معبدؓ، Ø+ضرت معاویÛØ“ بن ثور اور Ø+ضرت انسؓ Ú©ÛŒ بکریوں Ú©Û’ خشک تھنوں پر Ûاتھ پھیراتو اÙÙ† میں دودھ اÙتر آیا۔ (الشÙاء، ج1: ص:333)Û” Ø+ضرت عمیرؓ بن سعد Ú©Û’ سر پر آپﷺ Ù†Û’ اپنا Ûاتھ پھیرا اور اÙÙ† Ú©Û’ لیے برکت Ú©ÛŒ دعاÙرمائی، Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§ÙÙ† Ú©ÛŒ عمر اَسی برس Ûونے Ú©Û’ باوجود اÙÙ† Ú©Û’ سر میں ایک بال بھی سÙید Ù†Ûیں تھا۔ Ø+ضرت سائبؓ بن یزید Ú©Û’ سر پر آپ Ù†Û’ Ûاتھ پھیرا، تو پوری زندگی اÙÙ† Ú©Û’ بال Ø³ÛŒØ§Û Ø±ÛÛ’Û” (الشÙاء، ج:1ØŒ ص:334)Û”Ø+ضرت Ø+نظلÛØ“ بن Ø+ذیم Ú©Û’ سر پر آپﷺ Ù†Û’ اپنا Ûاتھ مبارک رکھااوراÙÙ† Ú©Û’ لیے برکت Ú©ÛŒ دعا کی، اس کا اثر ÛŒÛ Ûوا Ú©Û Ø¬Ø³ شخص Ú©Û’ جسم میں ورم Ûوجاتا یا جس بکری Ú©Û’ تھنوں میں ورم آجاتا تو اÙس Ø+صے Ú©Ùˆ نبی کریمﷺکی Ûتھیلی رکھنے Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø±Ú©Ú¾Ø§ جاتا تو ÙˆÛ ÙˆØ±Ù… ختم Ûوجاتا۔ (مسنداØ+مد:20665)Û”
نبی کریمﷺکی Ù‚ÙˆØªÙ Ø´Ø§Ù…Û Ú©Û’ Ø+والے سے Ø+اÙظ ابن Ø+جر لکھتے Ûیں:''نبی Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ø´Ø§Ù…Û Ø¨Ûت قوی Ûوتی ÛÛ’ØŒ جیسا Ú©Û Ø+ضرت ÛŒÙˆØ³Ù Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©ÛŒ قمیص Ú©Û’ متعلق Ø+ضرت یعقوب Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… Ú©Ø§ÙˆØ§Ù‚Ø¹Û Ù‚Ø±Ø§Ù“Ù†Ù Ú©Ø±ÛŒÙ… میں Ûے‘‘ (ÙتØ+ الباری، ج:12ØŒ ص:366)Û” Ø+ضرت یوس٠نے Ú©Ûا: میری قمیص Ù„Û’ جائو اورمیرے والد (Ø+ضرت یعقوب) Ú©Û’ Ú†Ûرے پر ڈال دو، قاÙÙ„Û ÙˆÛ Ù‚Ù…ÛŒØµ Ù„Û’ کر Ø±ÙˆØ§Ù†Û Ûوا تو Ø+ضرت یعقوب Ù†Û’ Ùرمایا:''بیشک میں یوس٠کی خوشبو پاتا Ûوں‘‘ (یوسÙ: 94)Û” Ø+ضرت یعقوبؑ Ù†Û’ Ø+ضرت یوسÙØ‘ Ú©ÛŒ قمیص Ú©ÛŒ خوشبو کئی دن Ú©ÛŒ مساÙت سے سونگھ لی، ÛŒÛ Ø§Ø³ بات Ú©ÛŒ دلیل ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ø´Ø§Ù…Û Ø¹Ø§Ù… انسانوں Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ø´Ø§Ù…Û Ø³Û’ اعلیٰ اور ممتاز Ûوتی ÛÛ’Û”
نبی Ú©ÛŒ Ù‚ÙˆØªÙ Ø°Ø§Ø¦Ù‚Û Ú©Ø§ عالَم ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø¨ نبی کریمﷺنے گوشت کا ایک ٹکرا چکھا تو Ùرمایا: اس میں زÛر ملا Ûوا ÛÛ’ØŒ (بخاری: 3169)Û” ایک خاتون Ù†Û’ آپﷺ کوکھانے پر بلایا، آپ Ù†Û’ Ù„Ù‚Ù…Û Ø²Ø¨Ø§Ù† پررکھتے ÛÛŒ Ùرمایا: ÛŒÛ Ú©Ø³ÛŒ ایسی بکری کا گوشت ÛÛ’ جسے اÙس Ú©Û’ مالک Ú©ÛŒ اجازت Ú©Û’ بغیر ذبØ+ کیا گیا ÛÛ’ØŒ آپﷺ Ù†Û’ Ù„Ù‚Ù…Û ØªÙ†Ø§ÙˆÙ„ Ù†Û Ùرمایا، بات صØ+ÛŒØ+ تھی، Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ùسے مالک Ú©ÛŒ اجازت Ú©Û’ بغیر اÙس Ú©ÛŒ بیوی سے Ø+اصل کیا گیا تھا۔ (مسنداØ+مد:14785)Û” شیخ بدر عالم میرٹھی لکھتے Ûیں:''تلخ وشیریں میں تمیز تو عام بشر Ú©ÛŒ زبانیں بھی کرلیتی Ûیں، مگر نبی ورسول ÙˆÛ Ûوتے Ûیں جن Ú©ÛŒ زبان Ø+رام ÙˆØ+لال میں تمیز کرتی Ûے‘‘۔ (ترجمان السنۃ، ج:3ص:243)Û”
نبی کریمﷺکے لعاب دÛÙ† Ú©ÛŒ برکتوں اور خصوصیات Ú©Û’ واقعات بے شمار Ûیں، ØºØ²ÙˆÛ Ø®Ù†Ø¯Ù‚ Ú©Û’ موقع پر آپﷺ Ù†Û’ Ûنڈیا اور آٹے میں اپنا لعاب دÛÙ† ڈالا، اس Ú©ÛŒ برکت سے چند آدمیوں کا کھانا ایک Ûزار لوگوں Ù†Û’ کھایا، کھانے میں کوئی Ú©Ù…ÛŒ Ûوئی اور Ù†Û Ø±ÙˆÙ¹ÛŒÙˆÚº میں، Ûنڈیا بدستور بھری رÛÛŒ اور آٹا جوں کا توں اپنے Ø+ال پر رÛا، ( بخاری:4102)Û”Ø+Ø¯ÛŒØ¨ÛŒÛ Ú©Û’ خالی کنویں میں آپ Ù†Û’ اپنا لعاب٠دÛÙ† ڈالا تو ÙˆÛ Ù¾Ø§Ù†ÛŒ سے لبریز ÛÙˆ گیا (بخاری:4151)Û” Ø+ضرت علیؓ Ú©ÛŒ آنکھوں میں لعاب لگایا تو آنکھوں Ú©ÛŒ تمام تکلی٠دور ÛÙˆ گئی، (بخاری: 2941)Û” Ø+ضرت ابوبکر صدیقؓ Ú©Û’ سانپ Ú©Û’ ڈسے جانے Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø§Ù“Ù¾ï·º Ù†Û’ لعاب٠دÛÙ† لگایا تو زÛر کا اثر زائل Ûوگیا۔
باطنی Ø+واس ودیگر قویٰ Ú©Û’ اعتبار سے انبیائے کرام علیھم السلام Ú©Û’ امتیاز Ú©ÛŒ بابت امام رازی Ùرماتے Ûیں:''ایک باطنی Ø+سّ Ø+اÙØ¸Û ÛÛ’ØŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ùرمایا:''عنقریب ÛÙ… آپ Ú©Ùˆ پڑھائیں Ú¯Û’ØŒ پس آپ Ù†Ûیں بھولیں گے‘‘ (الاعلیٰ : 6)اورایک قوت٠ذکا ÛÛ’ØŒ Ø+ضرت علی Ø“Ùرماتے Ûیں: ''مجھے نبی کریمﷺ Ù†Û’ علم Ú©Û’ ایک Ûزار باب سکھائے Ûیں اور میں Ù†Û’ Ûر باب سے Ûزار باب مستنبط کیے Ûیں‘‘، پس جب ایک صØ+ابی اورامام الاولیاء Ú©ÛŒ ذکاوت کا ÛŒÛ Ø¹Ø§Ù„ÙŽÙ… ÛÛ’ تو امام الانبیاء ï·ºÚ©ÛŒ ذکاوت کا کیا Ø+ال ÛÙˆ گا۔ امام رازی Ùرماتے Ûیں:قوت٠مØ+Ø±Ú©Û Ú©Û’ اعتبار سے انبیائے کرام Ú©Û’ امتیازکی مثال نبیﷺکی معراج ÛÛ’ اور Ø+ضرات عیسیٰ، ادریس اور الیاس علیھم السلامکا آسمانوں پر Ø²Ù†Ø¯Û Ø§Ùٹھایا جانا ÛÛ’ اور Ø+ضرت سلیمانؑ Ú©Û’ ایک صØ+ابی Ú©Û’ بارے میں Ùرمایا:'' جس Ú©Û’ پاس کتاب کا علم تھا، اÙس Ù†Û’ Ú©Ûا:میں آپ Ú©Û’ پاس اÙس (تخت٠بلقیس)Ú©Ùˆ آپ Ú©ÛŒ پلک جھپکنے سے Ù¾ÛÙ„Û’ Ù„Û’ آئوں گا‘‘ (النمل:40) (تÙسیرکبیر، ج:8ØŒ ص:200)Û”