’’طالوت اور جالوت ‘‘ ۔۔۔۔۔۔ عبدالقادر شیخ
ÛŒÛ Ú©ÙˆØ¦ÛŒ اب سے تین Ûزار سال قبل Ú©ÛŒ بات ÛÛ’ Ú©Û Ù…ØµØ±ÙˆÙلسطین Ú©Û’ درمیان بØ+رروم پر Ø¹Ù…Ø§Ù„Ù‚Û Ø¢Ø¨Ø§Ø¯ تھے۔
ÛŒÛ Ø¨Ú‘ÛŒ بÛادر اور جنگجو قوم تھی۔ Ø+ضرت عیسٰی Ø‘ Ú©ÛŒ ولادت سے قبل اس قوم کا Ø+ال Ø+ضرت یوس٠ؑ Ú©Û’ Ø+الات Ùˆ واقعات میں گزر چکا ÛÛ’Û” تاریخ میں لکھا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ قوم میں ایک ظالم Ùˆ جابر Ø+Ú©Ù… راں گزرا ÛÛ’ جس کا نام جالوت تھا۔ ÙˆÛ Ø¬Ø³Ù…Ø§Ù†ÛŒ طور پر Ù†Ûایت طاقت ور تھا۔
اسی Ù†Û’ قوم ÛŒÛود Ú©Ùˆ دعوت مبازرت دی تھی۔ اس Ù†Û’ قوم بنی اسرائیل Ú©Ùˆ مغلوب کرکے اپنا قیدی بنالیا تھا اور ان Ú©ÛŒ آبادیوں پر بھی اپنا ناجائز تسلط جما لیا تھا۔ ÛŒÛ Ø§Ù† Ú©Û’ نامی گرامی سرداروں Ú©Ùˆ یرغمال بنا کر Ù„Û’ گیا تھا اور پھر انÛیں اپنی قلم رو میں قید میں ڈال دیا تھا، جب Ú©Û Ø¨Ù‚ÛŒÛ Ø¨Ú†ÛŒ Ú©Ú¾Ú†ÛŒ قوم پر مظالم روا رکھے اور ان پر خراج مقرر کیا۔ Ø+ضرت شموئیل Ø‘ (سیموئیل) Ú©Û’ دورÙنبوت میں بھی Ø¹Ù…Ø§Ù„Ù‚Û Ú©ÛŒ بربریت اور Ø¸Ø§Ù„Ù…Ø§Ù†Û Ú©Ø§Ø±Ø±ÙˆØ§Ø¦ÛŒØ§Úº جاری رÛیں۔
ÛŒÛاں تک Ú©Û Ø¨Ù†ÛŒ اسرائیل (قوم ÛŒÛود) ان سے عاجز آگئے اور اپنے نبی Ø+ضرت شموئیل Ø‘ سے درخواست کرنے Ù„Ú¯Û’ Ú©Û ÙˆÛ ÛÙ… پر ایک Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ù…Ù‚Ø±Ø± کردیں جس Ú©ÛŒ قیادت میں ÛÙ… ان ظالموں کا Ù…Ù‚Ø§Ø¨Ù„Û Ú©Ø±ÛŒÚº Ú¯Û’ اور جÛاد Ú©Û’ ذریعے دشمنوں Ú©ÛŒ لائی Ûوئی اذیتوں کا قلع قمع کردیں Ú¯Û’Û” اس واقعے کا ذکر قرآن Ø+کیم میں تÙصیل سے موجود ÛÛ’Û” ترجمÛ:’’کیا تم Ú©Ùˆ بنی اسرائیل Ú©ÛŒ اس جماعت کا Ø+ال معلوم Ù†Ûیں جس Ù†Û’ موسٰی Ú©Û’ بعد اپنے پیغمبر سے Ú©Ûا Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ Ú©Ùˆ Ûمارا Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ø¨Ù†Ø§ دیجیے ØªØ§Ú©Û ÛÙ… Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº جÛاد کریں، پیغمبر Ù†Û’ Ú©Ûا Ú©Û Ù…Ù…Ú©Ù† ÛÛ’ جÛاد Ùرض Ûونے Ú©Û’ بعد تم جÛاد Ù†Û Ú©Ø±ÙˆÛ” انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ú©Ûا بھلا ÛÙ… Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ Ø±Ø§Û Ù…ÛŒÚº جÛاد کیوں Ù†Ûیں کریں Ú¯Û’ØŒ ÛÙ… تو اپنے گھروں سے اجاڑ Û’ گئے Ûیں اور بچوں سے دور کردیے گئے Ûیں۔ پھر جب ان پر جÛاد Ùرض Ûوا تو سوائے تھوڑے لوگوں Ú©Û’ سب اپنے Ùیصلوں سے بدل گئے اور Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° ظالم لوگوں Ú©Ùˆ خوب جانتا Ûے۔‘‘ (Ø³ÙˆØ±Û Ø¨Ù‚Ø±Û Ø¢ÛŒØª 246)
قرآن Ø+کیم Ú©ÛŒ ÛŒÛ Ø¢ÛŒÛÙ” Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û ØªÙˆØ±ÛŒØª Ú©ÛŒ اس روایت Ú©ÛŒ تصدیق کرتی ÛÛ’Û” صر٠اتنا اضاÙÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ میں بادشاÛت طلب کرنے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø¨ÛŒØ§Ù† Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’Û” لکھا ÛÛ’ Ú©Û â€™â€™Ø§ÙˆØ± ایسا Ûوا Ú©Û Ø¬Ø¨ سیموئیل بوڑھا Ûوگیا تو اس Ù†Û’ اپنے بیٹوں Ú©Ùˆ مقرر کیا Ú©Û Ø§Ø³Ø±Ø§Ø¦ÛŒÙ„ Ú©ÛŒ عدالت (قاضی) کریں اس Ú©Û’ Ù¾Ûلوٹے کا نام یو ایل تھا اور دوسرے بیٹے کا نام ابیاء تھا ÙˆÛ Ø¯ÙˆÙ†ÙˆÚº بیرسبع میں قاضی مقرر تھے اور عدالت میں طر٠داری کرکے انصا٠کی پیروی کرتے اور رشوت لیتے Ú©Ú†Ú¾ بزرگ جمع ÛÙˆÚ©Û’ راستے میں سیموئیل Ø‘ Ú©Û’ پاس آئے اور اسے Ú©Ûا دیکھ تو بوڑھا Ûوا اور تیرے بیٹے تیری Ø±Ø§Û Ù¾Ø± Ù†Ûیں Ú†Ù„Û’ اب کسی Ú©Ùˆ Ûمارا Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ù…Ù‚Ø±Ø± کر جو ÛÙ… پر Ø+کومت کیا کرے جیسا Ú©Û Ø³Ø¨ قوموں میں Ûے۔‘‘ (سیموئیل باب8ØŒ آیات6تا24)
قوم Ú©Û’ اس مطالبے پر Ø+ضرت شموئیل Ù†Û’ ان سے اتمام Ø+جت کرلیا تو اب Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ú©ÛŒ Ø¨Ø§Ø±Ú¯Ø§Û Ù…ÛŒÚº رجوع کیا Ø+Ù‚ تعالیٰ Ù†Û’ انÛیں مطلع Ùرمایا Ú©Û Ø¨Ù†ÛŒ اسرائیل Ú©ÛŒ درخواست منظور Ûوئی اور ÛÙ… Ù†Û’ طالوت Ú©Ùˆ جو علمی اور جسمانی دونوں Ù„Ø+اظ سے تم میں نمایاں ÛÛ’ تم پر Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ù…Ù‚Ø±Ø± کردیا ÛÛ’Û”
بنی اسرائیل Ù†Û’ جب ÛŒÛ Ø³Ù†Ø§ تو Ù…Ù†Û Ø¨Ù†Ø§Ù†Û’ Ù„Ú¯Û’ اور ناگواری سے Ú©ÛÙ†Û’ Ù„Ú¯Û’ ÛŒÛ ØºØ±ÛŒØ¨ شخص ÛÛ’ اس Ú©Û’ پاس مال دولت Ú©Ú†Ú¾ Ù†Ûیں ÛÛ’ ÛŒÛ Ú©ÛŒØ³Û’ Ûمارا Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ø¨Ù† سکتا ÛÛ’ اور اصل میں بادشاÛت Ú©Û’ لائق تو ÛÙ… ÛÛŒ Ûیں بس ÛÙ… میں سے کسی Ú©Ùˆ Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ø¨Ù†Ø§Ø¯ÛŒØ¬ÛŒÛ’ اس بات Ú©ÛŒ تصدیق قرآن Ø+کیم Ù†Û’ بھی Ú©ÛŒ ÛÛ’Û”
ØªØ±Ø¬Ù…Û â€™â€™Ø§ÛŒØ³Ø§ Ûوا Ú©Û Ø§Ù† Ú©Û’ نبی Ù†Û’ Ú©Ûا Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ تمÛارے لیے طالوت Ú©Ùˆ مقرر کردیا ÛÛ’ جب انÛÙˆÚº Ù†Û’ ÛŒÛ Ø³Ù†Ø§ تو (اطاعت Ùˆ Ùرماں برداری Ú©ÛŒ بجائے) Ú©ÛÙ†Û’ Ù„Ú¯Û’ Ú©Û ÙˆÛ ÛÙ… پر کیسے Ø+Ú©Ù… راں Ûوسکتا ÛÛ’ اس سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ú©Ûیں Ø+Ú©Ù… رانوں Ú©Û’ Ø+Ù‚ دار تو ÛÙ… Ûیں Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¨Ø±ÛŒÚº اس Ú©Ùˆ مال Ùˆ دولت Ú©ÛŒ وسعت بھی Ø+اصل Ù†Ûیں ÛÛ’ Û” نبی Ù†Û’ Ú©Ûا Ø+Ú©Ù… راں کا جو معیار تم Ù†Û’ مقرر کرلیا ÛÛ’ ÙˆÛ ØºÙ„Ø· ÛÛ’Û” Ø¨Ù„Ø§Ø´Ø¨Û Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ù†Û’ Ø+Ú©Ù… رانی Ú©ÛŒ قابلیت اور استعداد میں تم پر اس Ú©Ùˆ Ø¨Ø±Ú¯Ø²ÛŒØ¯Û Ø§ÙˆØ± Ùائق کیا ÛÛ’ اور علم Ú©ÛŒ Ùراوانی اور جسم Ú©ÛŒ طاقت دونوں میں اس Ú©Ùˆ وسعت Ùرمائی ÛÛ’ (اس کا اÛÙ„ سمجھ کر) اپنی زمین Ú©ÛŒ Ø+Ú©Ù… رانی بخش دیتا ÛÛ’ اور ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ تصر٠وقدرت میں بڑی وسعت رکھنے والا اور سب Ú©Ú†Ú¾ جاننے والا ÛÛ’Û” (Ø³ÙˆØ±Û Ø¨Ù‚Ø±Û Ø¢ÛŒØª247)
ثعلبی Ù†Û’ اپنی تصنی٠میں طالوت کا نسب Ù†Ø§Ù…Û Ø§Ø³ طرØ+ لکھا ÛÛ’ ساول بن قیش بن اÙیل بن صاروبن تØ+ورت بن اÙÛŒØ+ بن انیس بن یامین بن یعقوب (Ø§Ù„Ø¨Ø¯Ø§ÛŒÛ ÙˆØ§Ù„Ù†ÛØ§ÛŒÛ Ø¬Ù„Ø¯2) امام ابن Ù‚ØªÛŒØ¨Û Ø§Ù¾Ù†ÛŒ تصنی٠کتاب المعار٠میں طالوت Ú©Û’ بارے میں ایک قول نقل کرتے Ûیں۔ ÙˆÛ Ù„Ú©Ú¾ØªÛ’ Ûیں Ú©Û â€™â€™ÙˆÛب Ú©Û’ قول Ú©ÛŒ بنیاد Ù¾Ø±ÙˆÛ Ø¨Ù† یامین Ú©ÛŒ ذریت میں سے تھے جو Ø+ضرت یوس٠ؑ Ú©Û’ ماں جائے بھائی Ú©ÛŒ نسل Ûیں۔‘‘ ابتدا میں ÙˆÛ Ù†Ûایت تنگ دست اور اونٹ چرایا کرتے تھے اپنے گاؤں سے دو Ú¯Ù… Ø´Ø¯Û Ú¯Ø¯Ú¾ÙˆÚº Ú©ÛŒ جستجو میں Ù†Ú©Ù„Û’ اور شموئیل Ú©Û’ Ûاں جا کر Ù¹Ú¾Ûر گئے۔ انÛیں دیکھ کر شموئیل Ù†Û’ اپنی قوم Ú©Ùˆ خبر دی Ú©Û Ø·Ø§Ù„ÙˆØª تمÛارا Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û ÛÛ’ اور ÛŒÛ Ø¨Ù† یامین Ú©ÛŒ نسل سے ÛÛ’Û”
شموئیل Ú©Û’ ÛÙ… قوم لوگوں Ù†Û’ اس بات Ú©Ùˆ سن کر Ú©Ûا، آپ Ú©Ùˆ ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª بخوبی معلوم ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ نسل سے کوئی تاج دار (Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û ) Ù†Ûیں Ûوا ÛÛ’ اور Ù†Û ÛÛŒ ان میں کوئی نبی گزرا ÛÛ’Û” شموئیل Ù†Û’ جواب دیا۔ اس بات Ú©Ùˆ تم Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¬Ø§Ù†ØªÛ’ ÛÙˆ یا تمÛارا خدا۔ کیا ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª تمÛیں Ù†Ûیں معلوم Ú©Û Ø§Ù„Ù„Û Ù†Û’ جس وقت اس Ú©Ùˆ تمÛاری طر٠بھیجا تھا تو ÙˆÛ Ø§Ø³ Ú©Û’ نسب سے Ø¢Ú¯Ø§Û ØªÚ¾Ø§ØŸ قرآن Ø+کیم Ù†Û’ اس Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û Ú©Ùˆ طالوت Ú©ÛÛ Ú©Ø± پکار ا ÛÛ’ جب Ú©Û Ø¯ÛŒÚ¯Ø± مذÛبی کتب میں ÛŒÛ Ù†Ø§Ù… ساول لکھا ÛÛ’Û”
قوم ÛŒÛود بڑی ضدی اور ÛÙ¹ دھرم Ú©Û’ طور پر سامنے آئی۔ اس قوم Ù†Û’ Ø+ضرت موسٰی Ø‘ اور Ûارون Ø‘ Ú©Ùˆ بھی اپنی ÛÙ¹ دھرمیوں اور ناÙرمانیوں Ú©ÛŒ بناء پر عاجز کردیا تھا اور ان دونوں برادران Ú©Û’ بعد بھی جتنے انبیائے کرام (بشمول) Ø+ضرت عیسٰی Ø‘ تک آئے سب Ú©ÛŒ ناÙرمانی Ú©ÛŒ جس Ú©ÛŒ تÙصیلات مختل٠مضامین میں آتی رÛÛŒ Ûیں۔
Ù…Ø+ÙˆÙ„Û Ø¨Ø§Ù„Ø§ آیات سے بھی ان Ú©ÛŒ ناÙرمانیوں کا اظÛار ÛورÛا ÛÛ’Û” Ø+ضرت شموئیل Ø‘ جو اس وقت اسرائیلی علاقوں پر منصب نبوت پر Ùائز تھے ان Ú©Û’ سامنے بھی اس قوم Ù†Û’ Ø+سب سابق ÛŒÛ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û Ø±Ú©Ú¾ دیا Ú©Û Ø§Ú¯Ø± طالوت Ø+Ù‚ تعالیٰ کا مقرر Ú©Ø±Ø¯Û Ø¨Ø§Ø¯Ø´Ø§Û ÛÛ’ تو اس Ú©Û’ ثبوت میں Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ کوئی نشانی (معجزÛ) پیش کرو جیسا Ú©Û Ù…Ø§Ø¶ÛŒ میں ان کا Ûر نبی Ú©Û’ ساتھ ÛŒÛÛŒ Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û Ø±Ûا Ú©Û Ø§Ú¯Ø± تم سچے ÛÙˆ تو کوئی Ù…Ø¹Ø¬Ø²Û Ù¾ÛŒØ´ کرو۔ ÛŒÛ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ قانون ÛÛ’ Ú©Û Ø§ØªÙ…Ø§Ù… Ø+جت Ú©Û’ طور پر Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ Ø+Ú©Ù… سے نبی سے Ù…Ø¹Ø¬Ø²Û ØµØ§Ø¯Ø± Ûوجاتا ÛÛ’ اور اس Ú©Û’ صادر Ûونے Ú©Û’ بعد بھی ÙˆÛ Ù‚ÙˆÙ… ایمان Ù†Û Ù„Ø§Ø¦Û’ تو پھر ÙˆÛ Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ شدید عذاب میں مبتلا ÛÙˆ جاتی ÛÛ’Û” ماضی میں دیکھیے تو Ø+ضرت موسٰی Ø‘ Ú©ÛŒ ذات مبارک سے بے انتÛا معجزات کا صدور رÛا مگر پھر بھی ÛŒÛ Ù‚ÙˆÙ… ٹس سے مس Ù†Û Ûوتی اور Ùرعون Ú©ÛŒ طرØ+ اپنے آپ Ú©Ùˆ برتر اور اعلیٰ ثابت کرتی رÛÛŒ اور عذاب میں گرÙتار Ûوتی رÛی۔
Ø+ضرت شموئیل Ø‘ سے بھی قوم Ù†Û’ ایسا ÛÛŒ ایک Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¨Û Ø±Ú©Ú¾Ø§ تھا جس پر آپؑ Ù†Û’ Ùرمایا Ú©Û Ø§Ú¯Ø± تمÛیں خدا Ú©Û’ Ùیصلے Ú©ÛŒ تصدیق مطلوب ومقصود ÛÛ’ تو تمÛیں ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ عطا کردیا جائے گا اور ÙˆÛ ÛŒÛ Ú©Û Ø¬Ùˆ متبرک صندوق
جس میں توریت اور Ø+ضرت موسٰی Ùˆ Ûارون Ú©Û’ نوادرات Ù…Ø+Ùوظ Ûیں، ÙˆÛ Ø·Ø§Ù„ÙˆØª Ú©ÛŒ بدولت تمÛارے Ûاتھوں میں آجائے گا۔ اس ضمن میں قرآن Ø+کیم میں آیا ÛÛ’ Û” ترجمÛ:’’ان Ú©Û’ نبی Ù†Û’ ان سے Ú©Ûا اس Ú©ÛŒ بادشاÛت Ú©ÛŒ ظاÛری دل جمعی ÛÛ’ اور آل موسٰی اور آل Ûارون کا ØªØ±Ú©Û ÛÛ’ Ùرشتے اسے اٹھا کر لائیںگے، یقیناً ÛŒÛ ØªÙ…Ûارے لیے Ú©Ú¾Ù„ÛŒ دلیل Ûے۔‘‘
(Ø³ÙˆØ±Û Ø¨Ù‚Ø±Û Ø¢ÛŒØª 248) Ø+ضرت شموئیل Ú©ÛŒ تسلی سے قوم ÛŒÛود Ú©Ùˆ Ú©Ú†Ú¾ اطمینان Ûوا اور ÙˆÛ Ø·Ø§Ù„ÙˆØª Ú©ÛŒ قیادت میں جالوت سے جنگ کرنے Ú©Û’ لیے Ù†Ú©Ù„ Ú©Ú¾Ú‘Û’ Ûوئے۔ ارشاد باری ÛÛ’ ØªØ±Ø¬Ù…Û â€™â€™Ø¬Ø¨ طالوت لشکروں Ú©Ùˆ Ù„Û’ کر نکلا تو Ú©Ûا سنو! Ø§Ù„Ù„Û ØªÙ…Ûیں ایک Ù†Ûر سے آزمانے والا ÛÛ’ØŒ جس Ù†Û’ اس میں سے پانی پیا ÙˆÛ Ù…ÛŒØ±Ø§ Ù†Ûیں اور جو اسے Ù†Û Ú†Ú©Ú¾Û’ ÙˆÛ Ù…ÛŒØ±Ø§ ÛÛ’ Ûاں ÛŒÛ Ø§ÙˆØ± بات ÛÛ’ Ú©Û (شدت ØªØ´Ù†Û Ù„Ø¨ÛŒ سے) ایک چلو بھرے (Ù¾ÛŒ Ù„Û’) لیکن سوائے چند Ú©Û’ ان میں سے سب Ù†Û’ پیا۔‘‘ (Ø¨Ù‚Ø±Û Ø¢ÛŒØª249) Ù…Ùسرین اس Ø¢ÛŒÛÙ” Ù…Ø¨Ø§Ø±Ú©Û Ú©ÛŒ تÙسیر میں لکھتے Ûیں Ú©Û ÛŒÛ Ù†Ûر اردن اور Ùلسطین Ú©Û’ درمیان واقع ÛÛ’ اور پانی Ù†Û Ù¾ÛŒÙ†Û’ والوں Ú©ÛŒ تعداد 313 تھی جو اصØ+اب بدر Ú©ÛŒ بھی تعداد ÛÛ’Û”
جب ÛŒÛ Ù„Ø´Ú©Ø± Ù†Ûر پار کر گیا تو طالوت اور اسرائیل Ú©Û’ لوگ جمع Ûوکر Ø§ÛŒÙ„Û Ú©ÛŒ وادی میں Ø®ÛŒÙ…Û Ø²Ù† Ûوئے Ø¬Ø¨Ú©Û Ø¬Ø§Ù„ÙˆØª جس کا توریت میں جاتی جو لیت نام ÛÛ’Û” دونوں اÙواج آمنے سامنے Ù¾Ûاڑیوں پر تعینات تھیں۔ درمیان
میں وادی تھی توریت Ú©ÛŒ ایک روایت Ú©Û’ مطابق جالوت Ù¾Ûلوان تھا، اس کا قد6 Ûاتھ اور ایک بالشت تھا اس Ú©Û’ سر پر پیتل کا خود اور پیتل ÛÛŒ Ú©ÛŒ Ø²Ø±Û ØªÚ¾ÛŒ جس کا وزن پانچ Ûزار مثقال تھا۔ اس Ú©ÛŒ ٹانگوں پر پیتل ÛÛŒ
Ú©Û’ دو ساق پوش تھے، اس Ú©Û’ دونوں شانوں Ú©Û’ درمیان پیتل Ú©ÛŒ برچھی تھی، بھالا ایسا تھا جیسے جولاÛÛ’ کا Ø´Ûتیر جس کا وزن Ú†Ú¾Û’ سو مثقال تھا جو لوÛÛ’ کا تھا۔
جالوت Ú©Û’ لشکر Ú©Ùˆ دیکھ کر قوم ÛŒÛود سÛÙ… گئی۔ ÙˆÛ Ø¢Ù¾Ø³ میں Ú©ÛÙ†Û’ Ù„Ú¯Û’ آج تو ÛÙ… میں Ù„Ú‘Ù†Û’ Ú©ÛŒ طاقت Ù†Ûیں ÛÛ’Û” ان Ú©ÛŒ پستی دیکھ کر ان 313 خداپرستوں Ù†Û’ Ú©Ûا بعض اوقات چھوٹی جماعتیں بڑی جماعتوں پر ØºÙ„Ø¨Û Ú©ÛŒ
قدرت Ù†Ûیں رکھتیں۔ Ø§Ù„Ù„Û Ù¾Ø± یقین رکھنے والوں Ú©Û’ اس جذبÛÙ” جÛاد Ù†Û’ ان میں ایک نئی روØ+ پھونک دی اور جالوت اور اس Ú©Û’ لشکر سے Ø¨Ø§Ù‚Ø§Ø¹Ø¯Û Ø¬Ù†Ú¯ Ûونے سے قبل انÛÙˆÚº Ù†Û’ رب کریم سے دعا مانگی جو ان قرآنی
الÙاظ میں تھی ترجمÛ،’’اے پروردگار! Ûمیں صبر دے، ثابت قدمی دے اور قوم Ú©Ùار پر Ûماری مدد Ùرما۔‘‘ (دیکھیے Ø³ÙˆØ±Û Ø¨Ù‚Ø±Û Ø¢ÛŒØ§Øª250-251) تاریخ داں اس جنگ کا مقام غور Ú©ÛŒ وادی بھی لکھتے Ûیں جو زیریں اردن
Ú©ÛŒ ایک وادی ÛÛ’ اور ÛŒÛ Ø§Ø³ کا Ø+Ø§Ù„ÛŒÛ ØªØ¬ÙˆÛŒØ² Ú©Ø±Ø¯Û Ù†Ø§Ù… Ûوسکتا ÛÛ’Û” جنگ شروع Ûوئی تو جالوت سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ مقابلے Ú©Û’ لیے نکلا اور Ù¾ÛÙ„Û’ ÛÛŒ Ø+ملے میں مارا گیا جالوتیوں Ú©Ùˆ شکست Ûوئی اور انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ø±Ø§Û Ùرار اختیار کی۔ طالوت اور اس کا لشکر سرخ رو Ûوا۔