شعبان Ú©Û’ Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے،آپﷺ Ú©ÛŒ سنت
Ù…Ø§Û Ù Ø±Ù…Ø¶Ø§Ù† Ú©Û’ بعد سب سے اÙضل روزے Ù…Ø+رم Ú©Û’ Ûیں Ø§Ù„Ø¨ØªÛ Ø§Ù“Ù¾ Ù†Û’ Ù…Ø+رم سے بھی Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† Ú©Û’ روزے رکھے Ûیں
* * * *Ù…Ø+مد منیر قمر۔ الخبر* * *
Ù…Ø§Û Ù Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† سے Ù…ØªØ¹Ù„Ù‚Û Ø¨Ø¹Ø¶ موضوعات Ú©ÛŒ وضاØ+ت کردینا مناسب لگتا Ú©Û Ø§Ø³ Ù…Ø§Û Ù…ÛŒÚº کون کون سے اعمال مسنون Ûیں ؟اور ÙˆÛ Ú©ÙˆÙ† کون سے اÙعال Ûیں جو Ù†Û ØµØ±Ù ÛŒÛ Ú©Û Ù…Ø³Ù†ÙˆÙ† Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û Ø¨Ø¯Ø¹Ø§Øª Ûیں ØŸÛ” اسی طرØ+ اس Ù…Ø§Û Ú©ÛŒ درمیانی یعنی نص٠شعبان Ú©ÛŒ رات Ú©ÛŒ Ø+قیقت کیا ÛÛ’ ØŸ اس دن کا Ø±ÙˆØ²Û Ø±Ú©Ú¾Ø§ جاتا ÛÛ’ اور اس رات میں جو ایک مخصوص نماز ادا Ú©ÛŒ جاتی ÛÛ’ ،اس Ú©ÛŒ شرعی Ø+قیقت کیا ÛÛ’ ØŸÛ”
دیگر اÙمور Ú©Û’ Ø³Ù„Ø³Ù„Û Ù…ÛŒÚº سب سے Ù¾ÛÙ„ÛŒ بات ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ اکرم اس Ù…Ø§Û Ú©Û’ کسی خاص دن Ú©Ùˆ مقرر کئے بغیر اس میں بکثرت Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے رکھتے تھے، Ø+ضرت عائشÛØ“ سے مروی ÛÛ’ :
’’نبی Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے اس کثرت سے رکھتے Ú©Û ÛÙ… Ú©Ûتے Ú©Û Ø´Ø§ÛŒØ¯ آپ کسی دن کا Ø±ÙˆØ²Û Ø¨Ú¾ÛŒ Ù†Ûیں چھوڑیں Ú¯Û’ اور کبھی مسلسل روزے Ù†Û Ø±Ú©Ú¾ØªÛ’ تو ÛÙ… سمجھتے Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ کبھی Ù†ÙÙ„ÛŒ Ø±ÙˆØ²Û Ù†Ûیں رکھیں Ú¯Û’Û” میں Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ کسی بھی Ù…Ø§Û Ú©Û’ مکمل روزے رکھتے Ù†Ûیں دیکھا سوائے رمضان Ú©Û’ اورمیں Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ شعبان سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ú©Ø³ÛŒ Ù…Ø§Û Ú©Û’ روزے رکھتے Ù†Ûیں دیکھا ‘‘(بخاری)
اس موضوع Ú©ÛŒ اØ+ادیث صØ+اØ+ Ùˆ سنن میں بکثرت Ûیں جن میں سے بعض میں تو Ú©ÙÙ„ÙÙ‘ÛÙ– Ú©Û’ الÙاظ بھی Ûیں Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ پورے شعبان Ú©Û’ روزے رکھتے تھے مگر اÙس Ú©Ù„ سے مراد اکثر ÛÛ’ Ù†Û Ú©Û Ù…Ú©Ù…Ù„ Ù…ÛÛŒÙ†Û Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ØµØ+ÛŒØ+ مسلم Ùˆ نسائی میں Ø+ضرت عائشÛØ“ سے مروی ÛÛ’ :
’’نبی جب سے Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ø·ÛŒØ¨Û Ø§Ù“Ø¦Û’ ،سوائے رمضان Ú©Û’ آپ Ù†Û’ کسی Ù…Ø§Û Ú©Û’ پورے روزے کبھی Ù†Ûیں رکھے ‘‘(مسلم مع النووی) عربوں میں ویسے بھی اکثر پر Ú©Ù„ کا Ù„Ùظ بولا جانا معرو٠ÛÛ’ ØŒÚ†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ù…Ø§Ù… ترمذی Ø’ Ù†Û’ امام عبد Ø§Ù„Ù„Û Ø§Ø¨Ù† المبارک Ø’ سے نقل کیا ÛÛ’ :
’’کلام٠عرب میں ÛŒÛ Ø¬Ø§Ø¦Ø² ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± کوئی شخص کسی Ù…Ø§Û Ú©Û’ اکثر دنوں Ú©Û’ روزے رکھے توکÛا جاسکتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ù†Û’ سارے Ù…Ø§Û Ú©Û’ روزے ر Ú©Ú¾Û’ ‘‘(ترمذی مع التØ+ÙÛ)
ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª تقریباً Ûر زبان میں ÛÛŒ معرو٠ÛÛ’Û”
صØ+ÛŒØ+ بخاری شری٠میں Ø+ضرت ابن عباس ؓسے بھی مروی ÛÛ’ :
’’نبی Ù†Û’ رمضان Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ú©Ø³ÛŒ Ù…Ø§Û Ú©Û’ روزے کبھی بھی پورے Ù†Ûیں رکھے ‘‘۔
اسی Ø+دیث ٠شری٠میں آپ Ú©Û’ Ù†ÙÙ„ÛŒ روزوں Ú©ÛŒ Ú©ÛŒÙیت بیان کرتے Ûوئے Ùرماتے Ûیں :
’’آپ کبھی اس تسلسل سے روزے رکھتے Ú†Ù„Û’ جاتے Ú©Û Ú©ÛÙ†Û’ والا Ú©Ûتا : Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ قسم ! آپ کوئی Ø±ÙˆØ²Û Ù†Ûیں چھوڑیں Ú¯Û’ اور آپ جب روزے ترک کرتے تو مسلسل ترک ÛÛŒ کئے جاتے Ø+تی Ú©Û Ú©ÛÙ†Û’ والا Ú©Ûتا :واللÛ! آپ تو کبھی بھی Ù†ÙÙ„ÛŒ Ø±ÙˆØ²Û Ù†Ûیں رکھیں گے‘‘ (بخاری مع الÙتØ+)
ان اور ایسی ÛÛŒ دوسری اØ+ادیث کا مجموعی Ù…Ùاد ÛŒÛ Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ Ø+سب ٠موقع اور Ø+سب Ùرصت کبھی مسلسل روزے رکھتے Ú†Ù„Û’ جاتے اور کبھی مسلسل Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ تے ÛÛŒ Ú†Ù„Û’ جاتے Ø¬Ø¨Ú©Û Ûر Ù…Ø§Û Ú©Û’ ایام ٠بیض یعنی چاند Ú©ÛŒ 13 ØŒ14 اور 15 تاریخ Ú©Û’ اور Ûر ÛÙØªÛ Ù…ÛŒÚº پیر اور جمعرات Ú©Û’ روزے بھی رکھا کرتے تھے Û”
Ù…Ø§Û Ù Ø±Ù…Ø¶Ø§Ù† Ú©Û’ بعد سب سے اÙضل روزے تو Ù…Ø§Û Ù Ù…Ø+رم Ú©Û’ Ûیں جیسا Ú©Û ØµØ+ÛŒØ+ مسلم اور دیگر کتب Ù Ø+دیث میں وارد ÛÛ’ Ø§Ù„Ø¨ØªÛ Ø§Ù“Ù¾ Ù†Û’ Ù…Ø+رم سے بھی Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† Ú©Û’ روزے رکھے Ûیں اوراس Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø¨ÛŒØ§Ù† کرتے Ûوئے امام نووی Ø’ Ùرماتے Ûیں Ú©Û Ø§Ø³ بات کا بھی اØ+تمال ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù“Ù¾ Ú©Ùˆ ماÛÙ Ù…Ø+رم Ú©Û’ روزوں کا شعبان Ú©Û’ روزوں سے اÙضل Ûونا بعد میں بتایا گیا ÛÙˆ اور عمر Ú©Û’ آخری Ø+ØµÛ Ù…ÛŒÚº اس بات کا علم Ûونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ آپ اس Ú©Û’ بکثرت روزے Ù†Û Ø±Ú©Ú¾ سکے ÛÙˆÚº Û” ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ ممکن ÛÛ’ Ú©Û Ø§ØªÙاق سے ماÛÙ Ù…Ø+رم میں سÙر اور مرض ÙˆØºÛŒØ±Û Ú©Û’ عذر Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اس Ú©Û’ روزوں Ú©ÛŒ کثرت Ù†Û Ùرما سکے ÛÙˆÚº ‘‘۔ Ø¹Ù„Ø§Ù…Û ÛŒÙ…Ø§Ù†ÛŒ امیر صنعانی Ø’ Ù†Û’ سبل السلام میں لکھا ÛÛ’ :
’’اس بات کا جواب ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ دیا جاسکتا ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ø§ÛÙ Ù…Ø+رم Ú©Û’ روزوں Ú©ÛŒ Ùضیلت Ø+رمت والے Ù…Ûینوں میں سے سب سے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÛÙˆ ØŒ یعنی عام Ù…Ûینوں Ú©ÛŒ نسبت سے تو شعبان Ú©Û’ روزے اÙضل ÛÙˆÚº مگر Ø+رمت والے4 Ù…Ûینے ذو القعدÛØŒ ذو الØ+Ø¬Û ØŒ Ù…Ø+رم اور رجب اس سے مستثنیٰ ÛÙˆÚº ØŒ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù† 4 Ù…Ûینوں Ú©ÛŒ Ùضیلت ماÛ٠رمضان Ú©Û’ سوا دوسرے عام Ù…Ûینوں سے ویسے ÛÛŒ Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÛÛ’ اور پھر ان Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ùضیلت والے Ù…Ûینوں میں سے بھی ماÛÙ Ù…Ø+رم Ú©Û’ روزے Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ùضیلت والے Ûوں‘‘ Û”
نبی Ú©Û’ ماÛ٠شعبان Ú©Û’ اکثر روزے رکھنے Ú©ÛŒ متعدد ÙˆØ¬ÙˆÛ Ø¨ÛŒØ§Ù† Ú©ÛŒ گئی Ûیں ØŒ Ø+تیٰ Ú©Û Ø+اÙظ ابن Ø+جر عسقلانیؒ Ù†Û’ ÙتØ+ الباری میں ØŒ Ø¹Ù„Ø§Ù…Û ÛŒÙ…Ø§Ù†ÛŒ Ø’ Ù†Û’ سبل السلام میں اور دیگر شارØ+ین Ù†Û’ اپنی اپنی کتب میں بعض روایات بھی نقل Ú©ÛŒ Ûیں جن میں اس کا سبب بھی مذکور ÛÛ’ مگر ÙˆÛ Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø¶Ø¹ÛŒÙ Ø±ÙˆØ§ÛŒØ§Øª Ûیں Ù„Ûٰذا اÙÙ† سے قطع نظر اس Ø³Ù„Ø³Ù„Û Ù…ÛŒÚº صØ+ÛŒØ+ ترین Ø+دیث ÙˆÛ ÛÛ’ جو Ú©Û Ø§Ø¨Ùˆ داؤد Ùˆ نسائی اور صØ+ÛŒØ+ ابن Ø®Ø°ÛŒÙ…Û Ù…ÛŒÚº ÛÛ’ جس میں Ø+ضرت Ø§Ø³Ø§Ù…Û Ø¨Ù† زیدؓ Ùرماتے Ûیں Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ نبی اکرم سے پوچھا ØŒ اے Ø§Ù„Ù„Û Ú©Û’ رسول ! ’’میں Ù†Û’ آپ Ú©Ùˆ ماÛ٠شعبان جتنے Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے کسی دوسرے Ù…Ûینے Ú©Û’ رکھتے Ù†Ûیں دیکھا تو نبی اکرم Ù†Û’ Ùرمایا :â€™â€™ÛŒÛ Ø§ÛŒØ³Ø§ Ù…ÛÛŒÙ†Û ÛÛ’ جو رجب اور رمضان Ú©Û’ درمیان ÛÛ’ اور لوگ اس سے غاÙÙ„ Ûیں۔ ÛŒÛ Ù…ÛÛŒÙ†Û ÙˆÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¬Ø³ میں لوگوں Ú©Û’ اعمال رب العالمین Ú©ÛŒ طر٠اٹھائے جاتے Ûیںاور میں ÛŒÛ Ú†Ø§Ûتا ÛÙˆÚº Ú©Û Ù…ÛŒØ±Ø§ عمل ایسی صورت میں اٹھایا جائے Ú©Û Ù…ÛŒÚº روزے Ú©ÛŒ Ø+الت میں ÛÙˆÚº ‘‘ Û”(ÙتØ+ الباری Ùˆ سبل السلام)
ماÛ٠شعبان میں نبی Ú©Û’ بکثرت روزے رکھنے Ú©ÛŒ ایک Ø+کمت ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ بیان Ú©ÛŒ گئی ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÛŒØ§Ù…Ù Ø¨ÛŒØ¶ اور پیر Ùˆ جمعرات Ú©Û’ روزے آپ اکثر رکھا کرتے تھے اور کبھی بعض ÙˆØ¬ÙˆÛ Ú©ÛŒ بنا پر مسلسل ÛŒÛ Ø±ÙˆØ²Û’ Ù†Û Ø±Ú©Ú¾ سکتے تو ان Ú©ÛŒ Ú©Ù…ÛŒ پوری کرنے Ú©Û’ لئے آپ شعبان Ú©Û’ اکثر روزے رکھ لیتے تھے۔ اÙسی Ù…ÙÛوم Ú©ÛŒ ایک Ø+دیث بھی طبرانی اوسط میں Ø+ضرت عائشÛØ“ سے مروی ÛÛ’ ،مگر Ùˆ Û Ø¶Ø¹ÛŒÙ Ûونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ نا قابل٠استدلال ÛÛ’Û”
ماÛ٠شعبان میں کثرت٠صیام Ú©ÛŒ ایک ØªÙˆØ¬ÛŒÛ ÛŒÛ Ø¨Ú¾ÛŒ منقول ÛÛ’ Ú©Û Ù†Ø¨ÛŒ Ú©ÛŒ ازواج٠مطÛراتؓ ماÛ٠رمضان میں قضا Ûونے والے روزے آپ Ú©Û’ موجود Ûونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ مؤخر کرتی رÛتیں ØŒ Ø+تیٰ Ú©Û’ شعبان آجاتا تو ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†Û’ قضاء Ø´Ø¯Û Ø±ÙˆØ²Û’ رکھتیں، ساتھ ÛÛŒ نبی بھی Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے رکھ لیا کرتے تھے۔ (ÙتØ+ الباری Ùˆ سبل السلام)
بÛر Ø+ال آپ Ù…Ø§Û Ù Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† میں بکثرت روزے رکھا کرتے تھے Û” نبی Ú©ÛŒ Ûر سنت مبنی بر Ø+کمت اور کسی Ù†Û Ú©Ø³ÛŒ برائی Ú©Ùˆ دور کرنے والی ÛÛ’Û” عربوں میں ÚˆØ§Ú©Û Ø§ÙˆØ± رÛزنی عام تھی مگر Ø+رمت والے4Ù…Ûینوں میں ÙˆÛ Ø¨Ú¾ÛŒ ان اÙعال سے رک جاتے تھے اور Ù…Ø§Û Ù Ø±Ø¬Ø¨ Ú©Û’ Ø+رمت والا Ù…ÛÛŒÙ†Û Ûونے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ اس میں ÙˆÛ Ø±Ú©Û’ رÛتے اور شعبان Ú©Û’ شروع Ûوتے ÛÛŒ اÙدھر اÙدھر منتشر Ûوجاتے تھے۔ اس Ù…Ø§Û Ú©Ø§ نام شعبان رکھا جانے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø¯ÛŒÚ¯Ø± ÙˆØ¬ÙˆÛ Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø§ÛŒÚ© ÛŒÛ â€™â€™ منتشر Ûوجانا ‘‘ بھی ÛÛ’ ،جیسا Ú©Û Ø+اÙظ ابن Ø+جر Ù†Û’ ÙتØ+ الباری شرØ+ صØ+ÛŒØ+ بخاری میں لکھا ÛÛ’ :
’’ ماÛ٠شعبان کا ÛŒÛ Ù†Ø§Ù… انکے پانی Ú©ÛŒ طلب یا لڑائی Ùˆ لوٹ مار Ùˆ ØºÛŒØ±Û Ú©Û’ لئے منتشر Ûوجانے Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø³Û’ ÛÛŒ رکھا گیا ØŒÛŒÛ Ú†ÛŒØ²ÛŒÚº ÙˆÛ Ø±Ø¬Ø¨ Ú©Û’ گزر جانے Ú©Û’ Ùوراً بعد ÛÛŒ ÙˆÛ Ø´Ø±ÙˆØ¹ کر دیتے تھے Û” ÛŒÛ ÙˆØ¬ÛÙ” ØªØ³Ù…ÛŒÛ Ø³Ø¨ سے اولیٰ ÛÛ’ ØŒØ§Ú¯Ø±Ú†Û Ø§ÙˆØ± بھی کئی ذکر Ú©ÛŒ گئی Ûیں ‘‘ (ÙتØ+ الباری )Û”
نبی Ù†Û’ انکی ان Ø+رکات اور اÙعال٠قبیØ+Û Ú©Û’ مقابلے میں روزے رکھنے Ú©ÛŒ سنت قائم Ùرمائی جس میں ترک ٠طمع Ùˆ لالچ ØŒ ضبط٠نÙس اور ÙØ§Ù‚Û Ú©Ø´ÛŒ Ú©ÛŒ ریاضت ÛÛ’ جس سے غارت گری ØŒ لوٹ مار اور ظلم Ùˆ تعدّی Ú©ÛŒ عادات خود بخود چھوٹ جاتی Ûیں Û”
Ù…Ø§Û Ù Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† Ú©Û’ روزے مطلق Ûیں Ù†Û Ú©Û Ø®Ø§Øµ15شعبان کا Ø±ÙˆØ²Û Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø®Ø§Øµ15 شعبان Ú©Û’ بارے میں پائی جانے والی روایت ضعی٠ÛÛ’ØŒ جس Ú©ÛŒ قدرے تÙصیل بھی ÛÙ… تھوڑاآگے Ú†Ù„ کر ذکر کریںگے۔ ÛŒÛ Ø¨Ø§Øª بھی پیش٠نظر رÛÛ’ Ú©Û Ø¨Ø¹Ø¶ اØ+ادیث سے معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û15شعبان Ú©Û’ بعد Ù†ÙÙ„ÛŒ روزے Ù†Ûیں رکھنے چاÛئیں،جیسا Ú©Û Ø§Ø±Ø´Ø§Ø¯ ٠نبوی ÛÛ’ :
’’جب نص٠شعبان Ûوجائے تو بعد میں روزے Ù†Û Ø±Ú©Ú¾ÙˆÛŒÛاں تک Ú©Û Ù…Ø§Û Ù Ø±Ù…Ø¶Ø§Ù† داخل Ù†Û Ûوجائے ‘‘(صØ+ÛŒØ+ ابی داؤد)
المرقاۃمیں ملا علی قاری Ø’ Ú©Û’ بقول ،اس Ú©ÛŒ ÙˆØ¬Û Ø¯Ø±Ø§ØµÙ„ ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø´Ø¹Ø¨Ø§Ù† Ú©Û’ روزے چاÛÛ’ کتنے ÛÛŒ Ùضیلت والے کیوں Ù†Û ÛÙˆÚº مگر Ûیں تو Ù†ÙÙ„ÛŒ ØŒØ¬Ø¨Ú©Û Ø§Ù“Ú¯Û’ رمضان المبارک Ú©Û’ Ùرض روزوں کا Ù…ÛÛŒÙ†Û Ûے،لÛٰذا اÙس Ú©ÛŒ تیاری Ú©Û’ لئے قوت جمع Ú©ÛŒ جائے ØªØ§Ú©Û Ú©Ûیں آدمی کمزوری Ùˆ ضع٠کا شکار Ù†Û Ûوجائے اور Ú©Ûیں اÙس Ù…ÛÛŒÙ†Û Ú©Û’ Ùرض روزوں میں قضاء Ú©ÛŒ نوبت Ù†Û Ø§Ù“Ø¬Ø§Ø¦Û’Û” (المرقاۃ بØ+ÙˆØ§Ù„Û ØªØ+ÙÛƒ الاØ+وذی )
Ø+اÙظ ابن Ø+جر عسقلانی ؒلکھتے Ûیں : ’’ شعبان میں کثرت ٠صیام Ú©ÛŒ Ùضیلت یا نبی Ú©Û’ کثرت ٠صیام Ú©ÛŒ سنت اور نص٠٠ثانی Ú©Û’ روزوں Ú©ÛŒ ممانعت میں کوئی تعارض Ùˆ تضاد Ù†Ûیں۔ ان دونوں باتوں میں یوں مطابقت پیدا کرنا ممکن ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ù…Ù…Ø§Ù†Ø¹Øª اÙÙ† لوگوں Ú©Û’ لئے ÛÛ’ جو عموماً سال بھر Ú©Û’ دَوران روزے رکھنے Ú©Û’ عادی Ù†Û Ûوںاور کسی ÙˆØ¬Û Ø³Û’ شعبان Ú©Û’ نص٠٠ثانی میں شروع کردیں ØŒØ¬Ø¨Ú©Û Ûر Ù…Ø§Û Ù…ÛŒÚº جو شخص ایّام ٠بیض ØŒ Ûر ÛÙØªÛ Ù…ÛŒÚº پیر Ùˆ جمعرات یا Ûر دوسرے دن کا Ø±ÙˆØ²Û ÛŒØ¹Ù†ÛŒ صوم ٠داؤدی رکھنے کا عادی Ûو، اÙسے اÙÙ† ایام میں روزے رکھنے Ú©ÛŒ بھی ممانعت Ù†Ûیں ÛÙˆÚ¯ÛŒ ØŒ Ù„Ûٰذا دونوں طرØ+ Ú©ÛŒ اØ+ادیث کا تعارض ختم Ûوگیا ‘‘
اسی طرØ+ ÛÛŒ Ù…Ø§Û Ù Ø±Ù…Ø¶Ø§Ù† سے ایک یا دو دن قبل Ø±ÙˆØ²Û Ø±Ú©Ú¾Ù†Û’ Ú©ÛŒ بھی ممانعت ÛÛ’Û” (دیکھئے: بخاری)
ان دو یا صر٠ایک روزے Ú©ÛŒ ممانعت بھی اÙÙ† لوگوں Ú©Û’ لئے ÛÛ’ جو رمضان المبارک Ú©ÛŒ ’’سلامی ‘‘ کا Ø±ÙˆØ²Û Ø³Ù…Ø¬Ú¾ کر رکھیں Û” سال بھر Ú©Û’ عادی Ø±ÙˆØ²Û Ø¯Ø§Ø± کا Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø§ÛŒØ³ÛŒ باتوں یا’’ سلامیوں ‘‘ سے کوئی Ø¹Ù„Ø§Ù‚Û Ù†Ûیں Ûوتا ،لÛٰذا اس Ú©ÛŒ بات ÛÛŒ الگ ÛÛ’Û” خاص شعبان Ú©ÛŒ آخری تاریخ کا Ø±ÙˆØ²Û Ù…Ø+ض اس Ø´Ú© Ú©ÛŒ بنا پر رکھنا Ú©Û Ø´Ø§ÛŒØ¯ چاند Ûوگیا ÛÙˆ مگر کسی ÙˆØ¬Û Ø³Û’ نظر Ù†Û Ø§Ù“Ø³Ú©Ø§ ÛÙˆ ،لÛٰذا ÛÙ… اÙس دن کا Ø±ÙˆØ²Û Ø±Ú©Ú¾ لیتے Ûیں ØŒ اس بات Ú©ÛŒ بھی نبی Ù†Û’ سخت تردید Ùرمائی ÛÛ’Û” Ø´Ú© Ú©Û’ دن کا Ø±ÙˆØ²Û Ø±Ú©Ú¾Ù†Û’ سے منع Ùرمایا ÛÛ’Û” بعض صØ+ÛŒØ+ اØ+ادیث Ú©ÛŒ رو سے Ø´Ú© Ú©Û’ دن کا Ø±ÙˆØ²Û Ø±Ú©Ú¾Ù†Ø§ Ù†Û ØµØ±Ù Ù…Ù…Ù†ÙˆØ¹ Ø¨Ù„Ú©Û Ø+رام ÛÛ’Û”