Results 1 to 3 of 3

Thread: غصے پر قابو پانا اعلٰی اخلاق

  1. #1
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Islam غصے پر قابو پانا اعلٰی اخلاق

    غصے پر قابو پانا اعلٰی اخلاق

    غصہ بھی بد اخلاقی کا ایک عنصر ہے ’’Ø+ضرت ابوہریرہ ؓسے روایت ہے کہ Ø+ضور نبی کریم ï·º Ù†Û’ فرمایا’’ پہلوان اور طاقت ور وہ شخص نہیں جو دوسرے Ú©Ùˆ پچھاڑ دے بلکہ طاقت ور وہ ہے جو غصہ Ú©Û’ وقت اپنے آپ پر قابو پالے۔‘‘(رواہ البخاری ومسلم)
    قرآن پاک میں ایک اور جگہ ارشاد باری تعالیٰ ہے،’’ اپنے رب Ú©ÛŒ طرف بلائو تدبیر اور اچھی نصیØ+ت سے ،اور ان سے اس طریقے سے بات کرو جو سب سے بہتر ہو، بے Ø´Ú© تمہارارب خوب جانتا ہے‘‘۔(سورہ النØ+Ù„ )
    رب کریم Ù†Û’ اپنے پیارے نبیﷺکو اچھا یعنی اØ+سن طریقہ اپنانے Ú©ÛŒ ہدایت دی۔ اخلاق کا اتنا مقام ہے کہ نبی کریم ï·º Ù†Û’ بھی Ø+Ú©Ù… خداوندی Ú©Û’ مطابق ہمیشہ دلیل اور اخلاق سے لوگوں Ú©Ùˆ صراط مستقیم Ú©ÛŒ جانب بلایا۔اور پھر رسول کریم ï·º Ù†Û’ ہر ہر قدر Ú©Ùˆ نکھارا، اور سنوارا، اور دنیا Ú©Û’ سامنے ایک مکمل ترین ØŒ جامع ترین نظام اخلاق پیش فرمایا۔جس Ú©Ùˆ دیکھ کر دنیا Ú©Û’ ہر باشعور فرد Ù†Û’ اس Ú©ÛŒ عظمت Ùˆ بلندی کا اعتراف کیا۔Ø+ضور نبی کریم ï·º Ù†Û’ اخلاق Ú©Ùˆ جنت میں جانے کا ذریعہ فرمایا۔ جو شخص چاہتا ہے کہ ا سکے ساتھ اچھا برتائو کیا جائے ØŒ رØ+Ù… سے پیش آیا جائے تو وہ بھی خلق خدا Ú©Û’ ساتھ شفقت اور Ù…Ø+بت کا برتائو روا رکھے۔آپ ï·º Ù†Û’ اخلاق Ú©Ùˆ ایمان کا ایک جزو قرار دیا ہے، اس Ú©Û’ بغیر ایمان مکمل نہیں ہوتا۔آپﷺ Ù†Û’ ارشاد فرمایا کہ، ’’ وہ مومن نہیں، جس Ú©Û’ ہاتھ او زبان سے لوگ Ù…Ø+فوظ نہ ہوں‘‘۔
    Ø+ضور نبی کریم ï·º Ù†Û’ اخلاق Ú©Û’ Ø+املین Ú©Ùˆ مومن اور برے اخلاق والوں Ú©Ùˆ منافق قرار دیا۔ آپ ï·º Ù†Û’ فرمایا ’’ مومن وہ ہے جو وعدہ پورا کرے، جب گفتگو کرے تو اس Ú©ÛŒ زبان سے سچ ہی Ù†Ú©Ù„Û’Û” جب اس Ú©Ùˆ امانتدار بنایا جائے تو وہ ا مین ثابت ہو۔ خیانت نہ کرے۔‘‘ایک اور جگہ ارشاد فرمایا:’’جو بے وفائی کرے، جھوٹ بولے، خیانت کرے، غیبت اور چغل خوری کرے، وہ منافق ہے‘‘۔
    یہاں تک کہ بغیر Ù…Ø+اسن اخلاق Ú©Ùˆ اپنائے نماز اور روزہ بھی ذریعہ نجات نہیں ہوں Ú¯Û’ کیونکہ اخلاق Ø+قوق العباد میں شامل ہے ۔آپ ï·º Ù†Û’ پوچھا کہ ØŒ ’’تم جانتے ہو کہ میری امت کا مفلس اور نادار شخص کون ہے ØŸ صØ+ابہ کرام Ø‘ Ù†Û’ فرمایا کہ جس Ú©Û’ پاس مال Ùˆ دولت نہ ہو۔ آپ ï·º Ù†Û’ فرمایا کہ ’’ نہیں، Ùˆ ہ مفلس ہے جو نماز اور روزہ Ú©ÛŒ نعتوں Ú©ÛŒ بجاآوری Ú©Û’ ساتھ اللہ تعالیٰ Ú©Û’ Ø+ضور پیش ہوا ہو، مگر اس Ù†Û’ لوگوں Ú©Û’ Ø+قوق سلب کئے ہوں ،ان Ú©Û’ اموال غضب کئے ہوں ØŒ غیبت اورچغلی کی، خون ناØ+Ù‚ کیا، پس جب بارگاہ الہٰی میں لوگ اس Ú©Û’ خلاف فریاد کریں Ú¯Û’ تو اس Ú©Û’ سارے نیک اعمال فریادیوں Ú©Ùˆ دے دیئے جائیں Ú¯Û’ اور اسے دوزخ میں ڈال دیا جاے گا‘‘۔
    ’’Ø+ضرت نواس بن سمعان Ø“ سے روایت ہے کہ میں Ù†Û’ Ø+ضور نبی کریم ï·º سے سوال کیا کہ نیکی اور گناہ کیا ہے؟ تو آپ ï·ºÙ†Û’ فرمایا’’نیکی اچھے اخلاق کا نام ہے اور گناہ وہ ہے جو تیرے دل میں Ú©Ú¾Ù¹Ú©Û’ اور تم اس بات Ú©Ùˆ برا سمجھو کہ لوگ اس پر مطلع ہوں۔‘‘(رواہ مسلم)
    ایک مرتبہ ایک صØ+ابی ؓنے عرض کیا،’’ہمارے پڑوس میں دو خواتین رہتی ہیں۔ایک تو شب Ùˆ روز عبادت میں مصروف رہتی ہے لیکن پڑوسی اس Ú©ÛŒ بد اخلاقی سے ناخوش ہیں ØŒ نالاں ہیں۔ دوسری خاتون فرائض او ر واجبات ادا کرتی ہے ØŒ اور پڑوسی بھی اس سے خوش ہیں‘‘۔ آپ ï·º Ù†Û’ ارشاد فرمایا، ’’جس Ú©Û’ پڑوسی خوش ہیں وہ ا Ú†Ú¾ÛŒ ہے اور جنت میں جانے والی ہے‘‘۔
    اللہ تعالیٰ Ù†Û’ ہمیں باہمی معاملات Ú©Û’ آداب قرآن مجید میں سکھائے ہیں باہمی معاملات میں باہمی رضا مندی Ú©Ùˆ بنیادی اہمیت Ø+اصل ہے۔ باہمی رضا مندی جتنی گرمجوشی، دیانتداری اور خلوص پر مبنی ہو گی۔ لین دین Ú©Û’ معاملات اتنے زیادہ مضبوط قابل اعتماد اور منافع بخش ہوں Ú¯Û’ اس لیے کہ باہمی رضا مندی تمام تجارتی امور Ú©ÛŒ پہلی بنیادی اینٹ ہے۔ارشاد باری تعالیٰ ہے: ’’اے ایمان والو! تم آپس میں ایک دوسرے کا مال باطل طریقے سے نہ کھائو مگر یہ کہ باہمی رضا مندی سے تجارت ہو۔‘‘
    مفاد، ذاتی اصولوں اور خواہشات Ú©ÛŒ مخالفت پر آنے والا غصہ دبانا اور بجھانا ضروری ہے Û” قرآن Ø+کیم میں اللہ تعالیٰ Ù†Û’ متقین Ú©ÛŒ ایک صفت یہ بھی بیان فرمائی ’’وَالْکَاظِ٠…ِیْنَ الْغَیْظ‘‘(وہ لوگ جو غصہ Ú©Ùˆ بجھانے والے ہوتے ہیں) Û” متقی Ú©ÛŒ خوبی یہ ہے کہ وہ اس پر قابورکھتا ہے۔ کسی Ú©ÛŒ مصیبت پر خوشی کا اظہار نہیں کرنا چاہئے، اس سے منع فرمایا گیا ہے۔ Ø+ضور نبی کریم ï·º Ù†Û’ فرمایا کہ ’’ تم بھائی Ú©ÛŒ مصیبت پر خوشی کا اظہار مت کرو، (اگر ایسا کرو Ú¯Û’ تو ہوسکتاہے کہ ) اللہ تعالیٰ Ú©Ùˆ اس مصیبت سے نجات دے دے اور تم Ú©Ùˆ مبتلا کردے‘‘۔ (جامع ترمذی)
    جب دو آدمیوں میں اختلاف پیدا ہوتاہے اور وہ ترقی کرکے دشمنی اور عداوت Ú©ÛŒ Ø+د تک پہنچ جاتاہے تو یہ بھی ہوتاہے کہ ایک Ú©Û’ مبتلائے مصیبت ہونے سے دوسرے Ú©Ùˆ خوشی ہوتی ہے اس Ú©Ùˆ ’’شماتت‘‘ کہتے ہیں ØŒ Ø+سد اور بغض Ú©ÛŒ طرØ+ یہ خبیث عادت بھی اللہ تعالیٰ Ú©Ùˆ سخت ناراض کرنے والی ہے۔
    ریا کاری سے بھی بچئے، روایت ہے کہ Ø+ضور نبی کریم ï·ºÙ†Û’ فرمایا کہ جو شخص کوئی عمل (دوسروں Ú©Ùˆ)سنانے اور شہرت Ú©Û’ لیے کرے گا اللہ تعالیٰ اس Ú©Ùˆ شہرت (اس عمل Ú©ÛŒ تشہیر )دے گا اور جو کوئی دکھاوے Ú©Û’ لیے نیک عمل کرے گا اللہ تعالیٰ اس Ú©Ùˆ خوب دکھائے گا‘‘۔ (بخاری ØŒ مسلم)
    دکھاوے اور شہرت Ú©ÛŒ غرض سے نیک اعمال کرنے والوں Ú©Ùˆ ایک سزا ان Ú©Û’ اس عمل Ú©ÛŒ مناسبت سے یہ بھی دی جائے Ú¯ÛŒ کہ ان Ú©ÛŒ اس ریاکاری اور منافقت Ú©Ùˆ خوب مشہور کیاجائے گا اور سب Ú©Ùˆ مشاہد ہ کرادیاجائے گا کہ بدبخت لوگ یہ نیک اعمال اللہ Ú©Û’ لیے نہیں کرتے تھے Û”Ø+ضرت ابوہریرہؓ سے روایت ہے کہ ایک شخص Ù†Û’ Ø+ضور نبی کریم ï·º سے اپنی قساوت قلبی Ú©ÛŒ شکایت کی۔ آپﷺ Ù†Û’ ارشاد فرمایا کہ ’’یتیم Ú©Û’ سر پر ہاتھ پھیرا کرو اور مسکین Ú©Ùˆ کھانا کھلایا کرو‘‘۔ (مسند اØ+مد)Û”
    سخت دلی اور تنگ دلی ایک روØ+انی مرض اور انسان Ú©ÛŒ بدبختی Ú©ÛŒ نشانی ہے ۔سائل Ù†Û’ Ø+ضور نبی کریم ï·º سے اپنے دل اور اپنی روØ+ Ú©ÛŒ اس بیماری کا Ø+ال عرض کرکے آپ سے علاج دریافت کیاتھا، آپﷺ Ù†Û’ ان Ú©Ùˆ دو باتوں Ú©ÛŒ ہدایت فرمائی ایک یہ کہ یتیم Ú©Û’ سر پر شفقت کا ہاتھ پھیرا کرو اور دوسرا یہ کہ فقیر مسکین Ú©Ùˆ کھانا کھلایا کرو۔
    رسول اللہﷺ کا بتلایا ہوا یہ علاج علم النفس Ú©Û’ ایک خاص اصول پرمبنی ہے بلکہ کہنا چاہیے کہ Ø+ضورﷺ Ú©Û’ ارشادات سے اس اصول Ú©ÛŒ تائید اور توثیق ہوتی ہے ØŒ وہ اصول یہ ہے کہ اگر کسی شخص Ú©Û’ نفس یا قلب میں کوئی خاص کیفیت نہ ہو اور وہ اس Ú©Ùˆ پیدا کرنا چاہے تو ایک تدبیر اس Ú©ÛŒ یہ بھی ہے کہ اس کیفیت Ú©Ùˆ اور لوازم Ú©Ùˆ وہ اختیار کرے۔ انشاء اللہ Ú©Ú†Ú¾ عرصہ Ú©Û’ بعد وہ کیفیت بھی نصیب ہوجائے گی۔ دل میں اللہ تعالیٰ Ú©ÛŒ Ù…Ø+بت پیدا کرنے Ú©Û’ لیے کثرت ذکر کا طریقہ جو Ø+ضرات صوفیائے کرام میں رائج ہے اس Ú©ÛŒ بنیاد بھی اسی اصول پر ہے۔


  2. #2
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Lahore,Pakistan
    Posts
    25,276
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    20 Thread(s)
    Rep Power
    214784

    Default Re: غصے پر قابو پانا اعلٰی اخلاق


  3. #3
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    Baazeecha E Atfaal
    Posts
    14,528
    Mentioned
    1112 Post(s)
    Tagged
    210 Thread(s)
    Rep Power
    27

    Default Re: غصے پر قابو پانا اعلٰی اخلاق

    Nice Sharing :-) Umdaah.....

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •